Besten!
Mijn motor is eigenlijk te hoog voor me, maar ik heb daaraan leren wennen, ondanks dat het me zo nu en dan ongemak oplevert.
Nu ben ik een tijdje al aan het oefenen met springen en de voorkant van de motor stort als een baksteen ter aarde en de achterkant komt er achteraan. De ruige landingen op mijn voorwiel ben ik zo langzamerhand zat en ondanks de vele tips langs de crossbaan, krijg ik hem niet knappies over de springbulten.
Een ervaren crosser heeft mijn oude DR350 overgenomen voor offroadritjes en constateert ook dat de voorkant veel te zwaar aanvoelt, en dat de motor lastig op zijn achterwerk te krijgen is. Hij kan het mee springen, maar ik heb niet de ervaring die hij wel heeft.
Wanneer ik de oplossing voor deze twee problemen kan combineren, dus de motor verlagen en de motor iets meer op zijn achterwiel zetten, zou dat ideaal zijn.
Ik weet niet of dit mogelijk is, of het zoden aan de dijk zet.
Is het mogelijk om de motor te verlagen door een kortere stuggere veer te gebruiken? Wat ga ik daarvan vernemen in de vering? Moet er dan ook een andere demper komen of kan ik dezelfde pomp gebruiken?
Of kunnen we het beter in het linksysteem zoeken?
Hopelijk heeft iemand tips of ervaring hiermee!