Buiten techniek, oefening, lef etc, is het toch niet ondenkbaar dat met een paar aanpassingen de motor handelbaarder voor me wordt?
Die adviezen zijn denk ik wel gegeven, alleen niet wat jij wilde horen.
Op de vraag of enkel de achterkant verlagen de springcapacieteiten verbeteren, denk ik zelf dat het antwoord nee is.... Het gewicht van de voor en achterkant verandert daar volgens mij niet mee, maar ik heb niet bijster veel technisch inzicht dus ik kan er ook naast zitten.
Ik zou eerder de adviezen van stepjes en stuur aannemen, de stepjes verder naar achteren betekend dat jouw gewicht verder naar achteren wordt verplaatst en dus de achterkant verzwaart en de voorkant lichter maakt, het hogere naar achteren geplaatste stuur helpt daar ook bij, omdat je dan minder moeite moet doen om naar achteren te hangen tijdens de sprong.
Verder kan je nog hooguit tijdens het oefenen van sprongen je koplamp/teller demonteren (of naar lichtere vervangdelen zoeken) en je tank zo leeg mogelijk houden om het gewicht van voren zo laag mogelijk te houden, of.... zo maar een gek idee, een zandzak achterop je motor binden om het gewicht achter zwaarder dan dat van voor te maken
Maar zonder gekheid, springen is technieken leren en springen met een oudere allroad is nou eenmaal moeilijker dan met een crosser en je zal dus meer moeite moeten doen om dat met jouw motor onder de knie te krijgen. Hier schrijven dat een ervaren crosser heeft geoordeeld dat jouw oude allroad kopzwaar is bij springen is dus een vrij logisch gevolg en appels met peren vergelijken....
Met veel oefening is het met elke motor te leren, alleen moet je meer geduld hebben..
Post Merge: 04-04-2012, 10:20
Overigens is de tip van de vering na te laten kijken ook geen slechte denk ik.
Een neuslanding hoeft niet erg te zijn als je vering het maar kan verwerken en dat is nu waarschijnlijk net waardoor je zoveel schrik voor sprongen hebt gekregen, omdat de neuslanding als een 'bijna crash' aanvoelt. Iedereen land de eerste keren op de neus, maar zlefs bij mijn 200kg kopzware Twin verwerkte die neuslanding goed genoeg om door te durven blijven oefenen...
Dit was al de zoveelste poging:
Maar blijven oefenen (zelfs op andermans motor
) baarde kunst:
Om vervolgens juist in de problemen te komen toen ik met mijn veel lichtere DRZ400E ging springen (hier net niet achterover gegaan, maar wel zo ruw neergekomen dat ik de zandmuur een paar meter verder inboorde
)