Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: oei !!! dit is niet goed  (gelezen 11523 keer)

Offline member

Re: oei !!! dit is niet goed
« Reactie #15 Gepost op: 31-10-2012, 21:55 »
Dan heb ik misschien wat slordig gelezen? ???

"In de nieuwe, bestuursrechtelijke aanpak (dwangsom) is het mimimumbedrag 500 euro. Dat kan oplopen tot een paar duizend euro."

Ik ben zo vrij geweest om "een paar" conservatief te vertalen naar twee. Maar bedoel je soms dat het meer zou kunnen zijn zoals €4.000??

Offline member

• met Ie Ee
« Reactie #16 Gepost op: 31-10-2012, 21:58 »
Dan heb ik misschien wat slordig gelezen? ???

"In de nieuwe, bestuursrechtelijke aanpak (dwangsom) is het mimimumbedrag 500 euro. Dat kan oplopen tot een paar duizend euro."

Ik ben zo vrij geweest om "een paar" conservatief te vertalen naar twee. Maar bedoel je soms dat het meer zou kunnen zijn zoals €4.000??

Ik denk niet dat jij/wij ons zorgen moeten maken over wildcrossers, dat doen we niet.

Doe je dat wel, dan moet je met bovenstaande rekening houden.

Rest is allemaal stemmingmakerij en ik vond de bandenspannings berekeningen veel intressanter.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

• Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
« Reactie #17 Gepost op: 31-10-2012, 22:01 »

Dat kun je zonder problemen aanvechten.
Op basis waarvan dan?

Offline member

« Reactie #18 Gepost op: 31-10-2012, 22:10 »

Rest is allemaal stemmingmakerij en ik vond de bandenspannings berekeningen veel intressanter.

??? Ik niet!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

• met Ie Ee
« Reactie #19 Gepost op: 31-10-2012, 22:36 »
Op basis waarvan dan?

Foute afslag nemen vs wildcrossen.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

« Reactie #20 Gepost op: 31-10-2012, 22:43 »
minimum boete is 500€

op de laatste brabo was er een deelnemer die een bekeuring kreeg.
waar hij het bos in reed stond geen bord, geen groen geen oranje geen rond met een motor erin helemaal niks dus.
deze jongen ging verder langs een slootkantje naar de openbare weg.
toch een bekeuring, wegens rijden door natuurgebied.

de desbetreffende verbalisant gewezen op het feit dat er geen bord stond en dat wist de verbalisant ook, maar
hij mocht toch niet langs de slootkant verder en had maar om moeten draaien!!
boete 120€
dat zou nu dus 500€ zijn bij de eerste overtreding

heeft niks met stemmingmakerij te maken ( imo )en KAN bij een volgende
overtreing in een andere gemeente oplopen tot 2000€.

ook op de track blijven of het roadbook volgen zegt helemaal niks, want dat is net zoiets als
een eenrichtingstraat inrijden omdat de tomtom het zo aangeeft

natuurlijk ben ik tegen wildcrossen ( in mijn defenitie dan ) en blijf weg uit de grote
bekende en beschermde natuurgebieden., maar ook de gewone bospaadjes en veldwegen
worden meer en meer afgesloten hier in brabant, dus ook de weg aan de rand vh bos en
de akkers in.
rijd je daar ben je dus wel aan t wildcrossen !

een goed gesprek helpt vaak (zover als ik dat kan voeren) maar met een stugge ambetenaar
is geen redelijke discussie mogelijk.

Gelukkig is er een positief punt, dit alles wordt wel ingevoerd, maar zelf zijn ze er ook nog niet
100% van overtuigd dat dit uitvoerbaar is en blijft , want wat beslist een rechter als er beroep
wordt aangetekend? (bron Eindhovens Dagblad)

Om nog maar een keer op de laatste brabo terug te komen (het speelt immers in dit gebied)
ik weet zeker dat er illegale stukjes inzaten.(PAS toen ik er reed, moet vertrouwen op de controleurs)
er waren 60 deelnemers, stel dat de laatse (langzaamste) 30  deelnemers (trackvolgers)
daar aangehouden zouden zijn, en zij de orga verantwoordelijk houden (30 x 500 =15.000€)
hoe zit dat dan ?

Offline member

« Reactie #21 Gepost op: 31-10-2012, 22:58 »
Of je nu een (georganiseerde) roadbook rit rijdt, een MS1000/Brabo600 achtig iets of whatever: je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat je doet.
En nee, we zijn in het algemeen geen wildcrossers en ja, we doen allemaal wel eens iets wat niet mag en moeten dan eventueel de gevolgen dragen. Alleen het risico wordt nu groter en iedereen moet voor zich bepalen hoe hij daar mee omgaat. Persoonlijk vind ik de boetes die nu hier gesuggereerd worden ook hoog (maar weer niet wanneer je wildcrossend op de Hoge Veluwe wordt gepakt, bij wijze van spreke). Alles hangt af van de "redelijkheid" van de uitvoering. En daar ligt willekeur op de loer, gecombineerd met een nog steeds wat negatieve beeldvorming over wat wij met z'n allen doen.

groeten,

jos

Offline member

« Reactie #22 Gepost op: 31-10-2012, 23:06 »

even leesbaar gemaakt want mijn oude ogen kunnen die kriebel letters niet lezen
Alles hangt af van de "redelijkheid"van de uitvoering. En daar ligt willekeur op de loer, gecombineerd met een nog steeds wat negatieve beeldvorming over wat wij met zijn allen doen

Offline member

« Reactie #23 Gepost op: 31-10-2012, 23:09 »
dank je, ik weet ook niet waarom het ineens zo klein werd  ::)

ik heb er maar eens een poll aan gewijd (aan het topic, niet aan die kleine letters)

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 01-11-2012, 00:47 »
Iedereen die een preventieve dwangsom krijgt opgelegd, voor het ergens rijden met de motor waar dat niet mag (door sommigen ook wel wildcrossen genoemd), moet dit gewoon aanvechten. Ga je zeker winnen. (spreek uit ervaring).
Een preventieve dwangsom is een bestuurlijke maatregel, die niet zomaar mag worden opgelegd.

Offline member

• Woestijnrakker
« Reactie #25 Gepost op: 01-11-2012, 00:56 »
EMGtje er bij.

Offline member

« Reactie #26 Gepost op: 01-11-2012, 05:37 »
En kan een emg wel zomaar opgelegd worden ?

denk het niet namelijk, want de ''wildcrossers'' die de laaatse keer
opgelegd kregen waren met een groepje waarvan de ene helft die
wel kreeg ( loeihard voorbijrijden van wandelaars in het bos) maar
de andere helft niet ( vaart geminderd en rustig er voorbij geggaan)

Offline member

« Reactie #27 Gepost op: 01-11-2012, 06:59 »

Hier staat ongeveer hoe het werkt. Je had gelijk, het is veel meer dan de €4.000 die ik eerder aangaf als schatting:

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=12803.msg179404#msg179404

Offline member

« Reactie #28 Gepost op: 01-11-2012, 07:25 »
Denk in oplossingen:
Oude 2e hands crosser van ca. 1500 euro kopen voor bosritjes. Bij staande houding gas erop. Als dit kansloos gaat worden, crosser dumpen en wegrennen. Pakkans vrijwel nihil. Kosten: de waarde van de crosser..... :)

Serieus: meer offroad evenementen het hele jaar door vind ik een goed alternatief.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

« Reactie #29 Gepost op: 01-11-2012, 09:43 »
Wat kan het leven toch........................zuur zijn :'(