minimum boete is 500€
op de laatste brabo was er een deelnemer die een bekeuring kreeg.
waar hij het bos in reed stond geen bord, geen groen geen oranje geen rond met een motor erin helemaal niks dus.
deze jongen ging verder langs een slootkantje naar de openbare weg.
toch een bekeuring, wegens rijden door natuurgebied.
de desbetreffende verbalisant gewezen op het feit dat er geen bord stond en dat wist de verbalisant ook, maar
hij mocht toch niet langs de slootkant verder en had maar om moeten draaien!!
boete 120€
dat zou nu dus 500€ zijn bij de eerste overtreding
heeft niks met stemmingmakerij te maken ( imo )en KAN bij een volgende
overtreing in een andere gemeente oplopen tot 2000€.
ook op de track blijven of het roadbook volgen zegt helemaal niks, want dat is net zoiets als
een eenrichtingstraat inrijden omdat de tomtom het zo aangeeft
natuurlijk ben ik tegen wildcrossen ( in mijn defenitie dan ) en blijf weg uit de grote
bekende en beschermde natuurgebieden., maar ook de gewone bospaadjes en veldwegen
worden meer en meer afgesloten hier in brabant, dus ook de weg aan de rand vh bos en
de akkers in.
rijd je daar ben je dus wel aan t wildcrossen !
een goed gesprek helpt vaak (zover als ik dat kan voeren) maar met een stugge ambetenaar
is geen redelijke discussie mogelijk.
Gelukkig is er een positief punt, dit alles wordt wel ingevoerd, maar zelf zijn ze er ook nog niet
100% van overtuigd dat dit uitvoerbaar is en blijft , want wat beslist een rechter als er beroep
wordt aangetekend? (bron Eindhovens Dagblad)
Om nog maar een keer op de laatste brabo terug te komen (het speelt immers in dit gebied)
ik weet zeker dat er illegale stukjes inzaten.(PAS toen ik er reed, moet vertrouwen op de controleurs)
er waren 60 deelnemers, stel dat de laatse (langzaamste) 30 deelnemers (trackvolgers)
daar aangehouden zouden zijn, en zij de orga verantwoordelijk houden (30 x 500 =15.000€)
hoe zit dat dan ?