ik meng zelf - hier rijden geen brommers rond en dus verkopen ze geen mengsmering aan de pomp. Vanaf je 14e mag je leren autorijden en vanaf je 16e je rijbewijs, en dan kun je je diesel-pickup mooi chiptunen tot (-ver-) boven de 500 pk; da's beter dan een 49cc Tomos! ;-)
(een Chevy-diesel pickup kun je chippen tot 750pk en 1500 Nm koppel....)
De KTM heeft inmiddels een stijvere veer gekregen voor de powervalve om 'm wat tammer te maken - en deze week nog maar wat rondjes rijden.
Inmiddels ook begonnen stevigere ijsbanden te maken - noppen met speciale liners en langere schroeven (1 inch nu). Als de DRZ er al pakweg 60 spikes uit weet te wurmen per middagje ijsrijden zal de KTM er wel pap van lusten gok ik!
Hier een mooie 'smoker-foto' van de KTM, koud blok en 1-op-40 mengsmering.
Wie goed kijkt ziet dat dit ritje resulteerde in m'n auto total-loss! Een steentje is vanaf het achterwiel via de band van de motor (op de trailer) door de achterruit gegaan - potverdorie $1500 dollar voor 'n nieuwe ruit! Daar gaan we geen geld aan uitgeven natuurlijk, zo'n auto.
Maar goed, de KTM.....ik vind 'm nog steeds 'doodeng' eigenlijk en heb al een paar keer overwogen hem maar snel te koop te zetten. Het is zo'n andere stijl, en het DRZje tokkelt lekker en dan zit de kunst 'm in foutloos rijden - niet in 'overleven'. Maar ach - de KTM brengt wel een grote glimlach op je gezicht natuurlijk.
Vorige week een paar dagen in British Columbia gaan rijden met wat vrienden (op Mirjam d'r DRZ, liefde is.... want de KTM is niet road-legal): (omgeving Kaslo, BC, Canada)
(Hier balancerend op de motor om stil te staan voor wat HDR-shots - ook 'n uitdaging!)
Lunchplekje....
Het blokje van de DRZ zal ook binnenkort wel open gaan - ben benieuwd wat de schade is!
p.s. het wordt steeds meer een ride-report zo - ik hoop dat 't interessant is. En nogmaals, mocht je in de buurt zijn... kom maar langs! Om te skieen+ijsrijden of voor 'n zomertripje! :-D