Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New africa twin  (gelezen 99283 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin
« Reactie #375 Gepost op: 27-01-2016, 08:30 »
Is het geen regenwater wat over het ruitje komt en dan in het vacuüm achter je beland? Had ik op de fjr soms als het ruitje verkeerd stond.

Nee, denk het niet, was ook smerig door vuil van de weg af.
Denk dat de enige oplossing is om met een duopassagier te rijden  ;D
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: New africa twin
« Reactie #376 Gepost op: 27-01-2016, 08:33 »
Of zo'n ouderwetse spatlap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: New africa twin
« Reactie #377 Gepost op: 27-01-2016, 08:37 »
Of zón sexy minimalistische nummerplaathouder
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New africa twin
« Reactie #378 Gepost op: 27-01-2016, 08:53 »
wachten totdat het droog is, dan is het ook opgelost  8)  Ziet er mooi uit hoor!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: New africa twin
« Reactie #379 Gepost op: 27-01-2016, 12:18 »
Lucky MoFo... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: New africa twin
« Reactie #380 Gepost op: 28-01-2016, 20:15 »
Leuk, die vergelijking met een LC8! Want ik heb ook al serieus wat ervaring achter de rug met die oostenrijkers en ben zeer benieuwd naar de vergelijking met de AT. De ophanging had ik al schrik voor dat die te soft zou zijn. Hopelijk is er voldoende afstelmogelijkheid? Ik hou het hier in de gaten!

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin
« Reactie #381 Gepost op: 04-02-2016, 17:15 »
Hopelijk is er voldoende afstelmogelijkheid?
Alles is in principe instelbaar;
Voorspanning
Ingaande demping
Uitgaande demping
Zowel voor als achter
(geen highspeed/lowspeed)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin
« Reactie #382 Gepost op: 11-03-2016, 11:48 »
''CAUTION: DCT owners with sticky left switchgear PLEASE take note

Bike had its first service today (579 miles). I drew the dealer's attention to the sticking button on the left switchgear (the SET button that is used to control displayed fuel consumption / trip meters / ambient temp blah blah blah). Whilst outside showing them the problem, the DOWN select button packed up. I tell them I am not happy and fear the problem may spread to the paddle gear shift buttons (for non DCT riders the gear shifters are part of the same switch set)

Dealer services bike. Just an oil dump, oil filter and another filter for the DCT. Dealer tells me that the left hand switchgear is full of water. I ride in any weather, and on Wednesday that meant through foot deep floods. This IS an Africa Twin - that shouldn't have happened. Dealer logs a case with Honda, new left switchgear on it's way from Brussels to be fitted on Monday under warranty. Cool. I'll live without worrying about fuel consumption for a few days

Dealer test rides it after servicing it, I pay, gives me keys. Get out on the A420 for the 15 mile ride home - bike seems fine, although a bit more vibey than before, plus they gave me back the ludicrous amount of throttle free play. I ride it in a spirited fashion using a combination of it's full auto mode (DRIVE) and SPORTS 3, manually intervening to drop cogs using the paddle shifter upon corner entry. Bwaaarp Bwaaaarp Bwaaaaarp loving it

Ride into the town I live. It's busy. It's school kick out time and the roads have parked cars everywhere, people everywhere. Old boy coming towards me in a big Merc so I stop and wave him through. At this point I have the bike in Drive mode - it forces first gear on me when stopped, I have the option to select neutral but don't. In this situation the DCT acts like a twist and go effectively

Old boy passes me, I apply a light and constant throttle position - we pull away. (normally in this mode the bike short shifts up the box at about 1800rpm - it's ridiculously mild and at 35mph is usually already up into 5th). So we pull away as usual, and at about 5-10mph the revs suddenly go wild - HIGH - right up near the redline (but not banging off the limiter) - as if it found a false neutral and then of it's own accord dumps the clutch! Not it's usual beautifully smooth clutch work, it DUMPED the clutch. I was totally out of control, up on the back wheel in the middle of town, just missed a parked car - not knowing that the fuck was going on. Manage to get it under control and didn't run anybody over. Shit me right up. Badly

Once I'd calmed down and turned the bike off, I nursed it to a safer place and tried to replicate the issue. I felt bad. I thought it was my error. I can confirm that the same thing occurred a second time, only this time I was ready for it. It finds 'false' neutrals and is highly dangerous because I have no actual control of the clutch like on a manual bike!

If I had a pillion on the back we would have looped the thing in the middle of town - without question. Oh how I wish I had had my GoPro on

Don't want it anymore, don't want to ride it. Utterly dangerous. I have spoken to Honda UK - WHO WILL GET BACK TO ME IN THREE WORKING DAYS - despite the fact that this is currently Europe's best selling bike and almost 50% of buyers are opting for the the very cleer, very unpredictable got a mind of it's bastard own dual clutch transmission

Don't know what else to say apart from please please please take care on your DCTs, especially if you have sticking left switchgear. This morning I am furious, pissed off, angry but have collated my thoughts. It seems that the left switchgear is sending confusing signals to the gearbox - which in turn is giving random neutrals and applying totally random unexpected clutch behaviour

Gutted

Honda UK don't seem to want to take me seriously, so until they do I'll carry on being interviewed by MCN and will spread my experience far and wide

'' (facebook post in CRF1000 African Twin group)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: New africa twin
« Reactie #383 Gepost op: 11-03-2016, 15:26 »
Dat krijg je ervan als je zó lui bent dat je een computer voor je laat bepalen wanneer er geschakeod en gekoppeld wordt..
I love my oldskool manual gearbox!
Zelfs met de koppelingsKABEL ben ik blij, de hydraulische koppeling is het enige waarmee mn KTM 950 mij eens heeft laten staan.
(ja ik hoor het al, een kabel kan ook breken, maar die kun je onderweg repareren)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New africa twin
« Reactie #384 Gepost op: 11-03-2016, 15:47 »
Weet ik niet in hoevere die gebruiker misschien toch zelf iets verkeerd heeft gedaan, maar dan nog kun je je afvragen als je dan zoveel software erin gooit dan moet het ook tegen domme fouten beschermen. Maar, ik heb toch liever alles zelf in de hand, ook mijn fouten, dus kabeltjes al the way!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: New africa twin
« Reactie #385 Gepost op: 11-03-2016, 16:02 »
Klassiek beginnersfoutje bij trial, ik red het niet meer hang als een aap aan het stuur, schrik me de tering, poot niet aan de koppeling en gas vol open want ik wil de motor nog wel ff vasthouden.


Ook als ie op standje soft staat gaan 1000ceecees er best vandoor.


Is natuurlijk helemaal averechts de knoppen op het stuur met standje soft waar door elke *ikel denkt dat hem helemaal niks meer kan gebeuren.



Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: New africa twin
« Reactie #387 Gepost op: 16-03-2016, 19:58 »
Hoe is het met de belangstelling voor deze motor? Na het "lawaai" rond de introductie is het een beetje stil.

Zijn er nog plannen voor aanschaf (behalve Jeroen), testritten?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: New africa twin
« Reactie #388 Gepost op: 16-03-2016, 20:05 »
Over 10 jaar, als hij te betalen is.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: New africa twin
« Reactie #389 Gepost op: 17-03-2016, 13:59 »
Tis even wachten op het antwoord van KTM, als daar een 800 of zo komt in Allroad versie, deze is met de AT een mededinger naar het vervangen van mijn Super Enduro R. (geïnteresseerden mogen zich alvast aanmelden :-))