Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Weer eens een "wat voor motor..." topic  (gelezen 21488 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #75 Gepost op: 05-05-2017, 06:32 »
Beetje geld uitgeven om je bestaande motor aan je wensen aan te passen?

Ander stuur, steppies aanpassen, vering ?

Was dat niet goedkoper geweest.
Nou, goedkoper in ieder geval niet. ;) Custom stepjes (er is niets standaard voor in de handel), een custom zadel en nog wat van dat spul is nogal prijzig. En daarnaast heb ik het probleem met milieuzones in grote steden als Parijs, waar ik klanten heb zitten. Ik mag Parijs er al niet meer mee in.

Je kunt andermans ellende kopen. Misschien wel. Maar dat hoeft natuurlijk niet. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2095
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #76 Gepost op: 05-05-2017, 10:01 »
Dat was niet slim om op die 1200GS te stappen... alles wat je hierna gaat  rijden zal je tegenvallen...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #77 Gepost op: 05-05-2017, 21:36 »
Dat was niet slim om op die 1200GS te stappen... alles wat je hierna gaat  rijden zal je tegenvallen...
Dat realiseer ik me terdege. Maar hij bleef maar aandringen... Op een gegeven moment heb je geen excuses meer over en een sleutel in je handen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #78 Gepost op: 06-05-2017, 00:10 »
Ik ken dat gevoel, maakt vanaf dat moment trouwens niet meer uit wat er langs komt; je weet al wat je dan wilt.
Maar het mooie is dat dat niet is wat je nodig hebt, twijfel zal er blijven. Ergens komt er iets dat aansluit bij wat je wilt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #79 Gepost op: 06-05-2017, 00:53 »
Maar het mooie is dat dat niet is wat je nodig hebt, twijfel zal er blijven. Ergens komt er iets dat aansluit bij wat je wilt
Dat eerste zal ik direct beamen. Twijfel blijft er altijd. Of het gevoel dat, ergens aan de andere kant van een hek, het gras altijd groener is. Dus dat er iets anders moet komen.

Over dat laatste twijfel ik. Zie het ideale allroad topic.

(Hmmmm, tenzij we straks een doorbraak hebben in accu technologie waardoor we 4 keer zoveel stroom kunnen opslaan in hetzelfde gewicht en we een Adventure bike kunnen maken met 65kW die 175kg weegt met accu's, die een range heeft van 300km en die je in 10 minuten aan een supercharger oplaadt van niets tot 100%. ;) )

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #80 Gepost op: 06-05-2017, 10:32 »

(Hmmmm, tenzij we straks een doorbraak hebben in accu technologie waardoor we 4 keer zoveel stroom kunnen opslaan in hetzelfde gewicht en we een Adventure bike kunnen maken met 65kW die 175kg weegt met accu's, die een range heeft van 300km en die je in 10 minuten aan een supercharger oplaadt van niets tot 100%. ;) )

Je moet altijd dromen houden!!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #81 Gepost op: 06-05-2017, 11:00 »
Je moet altijd dromen houden!!
LOL, dat zeker. :)

Post Merge: 06-05-2017, 12:14
Heeft iemand ervaring met de Cagiva Navigator? Krijg er een leuk aangeboden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 219
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #82 Gepost op: 07-05-2017, 17:46 »
LOL, dat zeker. :)

Post Merge: 06-05-2017, 12:14

Heeft iemand ervaring met de Cagiva Navigator? Krijg er een leuk aangeboden...

Als je net op een 1200GS hebt proefgereden, dan vermoed ik dat je een Navigator een horror vind en daarna denkt dat een 1150GS toch wel een top fiets is binnen het budget.

Het goede aan een Cagiva Navigator is het blok, hoewel ook daar de meningen zwaar over verdeeld zijn, blijft het Suzuki TL1000 blok toch wel een fenomeen..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #83 Gepost op: 07-05-2017, 21:27 »
Thanks. Ik had er op gereageerd, maar er was blijkbaar nog iemand die sneller was. :)

Andere suggesties zijn nog welkom. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1383
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #84 Gepost op: 07-05-2017, 23:10 »
Dat was niet slim om op die 1200GS te stappen... alles wat je hierna gaat  rijden zal je tegenvallen...


...tenzij je op een KTM 950 adventure gaat rijden...


Dan denk je.. leuk zo'n GS.. voor ná mn pensioen.
 :D
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 219
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #85 Gepost op: 08-05-2017, 00:48 »
Al gekeken naar een Moto Morini Granpasso? :)






Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #86 Gepost op: 08-05-2017, 07:56 »
...tenzij je op een KTM 950 adventure gaat rijden...
Een vriend van mij had er een, maar ik was niet verkocht. De 1190 vond ik een stuk beter, maar dan zit er een flink gat in het budget. ;)

Al gekeken naar een Moto Morini Granpasso? :)
Nee, niet gedaan, maar die valt ook wel buiten mijn huidige budget.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 219
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #87 Gepost op: 08-05-2017, 17:43 »
Heb je al een rondje gereden op een 1100GS, die vallen ongetwijfeld wel binnen budget? Ik heb zelf jaren 1100GS en een 1150GS gereden en de 1150 is wat logger dan de 1100. Hoewel de versnellingsbak altijd een lomp ding zal blijven, vond ik de 5bak van de 1100 te preferen boven de 6bak van de 1150 (hoewel in beide de 3 de magische versnelling is voor alles van 20 tot 120).

Een 1100 voelt wat rauwer en je zit er wat meer op; bij een 1150 zit je iets meer in de fiets was mijn gevoel.

Overigens zit er ook nog een verschil in de blokken van de 1150. De twinsparks bv zijn wat soepeler dan de variant met enkele pitjes en wat enorm scheelt, zowel bij de 1100 als de 1150, tegen het bokken bij gelijkblijvend gas is een zogenaamde recyclyzer (of hoe je dat ook schrijft).

En hoewel het offroad geen vergelijk is, durf ik toch wel te stellen dat je op een 1100/1150 of 1200 GS rondjes danst rond een 950 Adventure op de bochtige B-weggetjes van bv een Ardeche en er vervolgens na 400KM nog fit afstapt.



Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #88 Gepost op: 08-05-2017, 19:52 »

Een 1100 voelt wat rauwer en je zit er wat meer op; bij een 1150 zit je iets meer in de fiets was mijn gevoel.




Grappig; frame, tank, zadel en eigenlijk alles behalve blok en bak is exact gelijk bij de 1100 en de 1150 zolang je geen Adventure tank hebt


(ik vond de 1100 met 5 bak lekkerder dan een 1150 met 6 bak trouwens. De hoogste versnelling van een 1100 is korter dan van de 1150, waardoor deze op de snelweg feller accellereert)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #89 Gepost op: 08-05-2017, 22:22 »

...tenzij je op een KTM 950 adventure gaat rijden...


Dan denk je.. leuk zo'n GS.. voor ná mn pensioen.
 :D

Snap werkelijk niet wat jij bedoelt....  :-X