Heb je al een rondje gereden op een 1100GS, die vallen ongetwijfeld wel binnen budget? Ik heb zelf jaren 1100GS en een 1150GS gereden en de 1150 is wat logger dan de 1100. Hoewel de versnellingsbak altijd een lomp ding zal blijven, vond ik de 5bak van de 1100 te preferen boven de 6bak van de 1150 (hoewel in beide de 3 de magische versnelling is voor alles van 20 tot 120).
Een 1100 voelt wat rauwer en je zit er wat meer op; bij een 1150 zit je iets meer in de fiets was mijn gevoel.
Overigens zit er ook nog een verschil in de blokken van de 1150. De twinsparks bv zijn wat soepeler dan de variant met enkele pitjes en wat enorm scheelt, zowel bij de 1100 als de 1150, tegen het bokken bij gelijkblijvend gas is een zogenaamde recyclyzer (of hoe je dat ook schrijft).
En hoewel het offroad geen vergelijk is, durf ik toch wel te stellen dat je op een 1100/1150 of 1200 GS rondjes danst rond een 950 Adventure op de bochtige B-weggetjes van bv een Ardeche en er vervolgens na 400KM nog fit afstapt.