Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hulp bij keuze allroad  (gelezen 6430 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #30 Gepost op: 09-06-2016, 10:42 »
Hij heeft een kleine stuuruitslag, waardoor je korte bochten bij voorkeur driftend neemt.
En volgens mij verzuipt ie nogal makkelijk als je hem ff platlegt en komt de procedure om hem dan weer te kunnen aankicken nogal nauw.
Maar of dat echt een zwak punt is?

Is een watergekoelde 1 cilinder die naar mijn weten geen kleine stuuruitslag had toen ik er mee reed ( 2003 model ) en als je hem al eens platlegt is het de oeroude truuk van decompressie hendel in , enkele keren doorstampen dat de zuiger wat rondes aflegt, compressie hendel los en vroem. Heb nog nooit zo`n makkelijk aan te stampen fiets gehad en heb er 17dkm allroad mee gereden.

In mijn ogen een miskend talent waar een knopje op had moeten zitten. Knopje kan erop gebouwd worden maar kost wat. Genoeg sites voor de xr650 te vinden maar nogmaals de deskundige voor deze fiets in Belgie woont op de link die ik eerder gaf. Wat die met de fiets en blok kan is ongelooflijk. Doe Manu zeker een mailtje als je richting de XR650 gaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #31 Gepost op: 09-06-2016, 10:45 »
Oebs; m'n volledig standaard 2016  690 Enduro; 60,8 PK gemeten op het achterwiel..........
En als je er alles aan doet kun je nog 10 Pk winnen (uitlaat, mapping, inlaat en dynojet kastje)
Of je daar wat aan hebt is een tweede.............
Moet ook gelijk weer een grotere tank.
Die laatste 10 paarden gaan nl wel zuipen.

Was vorige week bij een testbank met een andere motor.. die vent had alle runs van de motoren die erop hadden gestaan in zijn testbank computer, en ook een rits 690tigs.
49 achterwiel pk's deed de standaard 690 enduro variant... stond er best van te kijken want dacht dat ze meer hadden.

Ze hebben wel vanaf een bepaald bouwjaar een 2e bougie in de kop die separaat geregeld wordt en daarmee ook de compressie nog een punt verhoogd naar 12.nogwat op 1.. kan goed het verschil verklaren. :)


Wat betreft de XR650R, heeft zeker GEEN kleine stuuruitslag.. dat is de ktm 690 enduro. Bij de husqvarna 701 is dat wel weer verholpen.
Hij start inderdaad echt supermakkelijk, gewoon naar juiste punt draaien met decompressie hendel en een zwaai met je been.
Ik vind persoonlijk de standaard carburateur echt k*... dit is dezelfde als op de oude luchtgekoelde xr600 zat, met plak-gas schuif.
Met een FCR41 carburateur van een willekeurige ktm exc of CRF is dit euvel verholpen, en krijg je er nog een acceleratiepomp bij.
Wordt het middengebied nog wat vetter..

Voor mij dezelfde reden, geen budget voor een 690 of 701 want ik wil nog een keer een 990. Alleen de schuur is vol.  ;D
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #32 Gepost op: 09-06-2016, 10:48 »
Mij in elk geval ontgaan de waterkoeler, ik ben dan ook pas weer gaan off roaden 5jr terug.
Was het een succes?
Of juist niet?
Je ziet ze ook maar af en toe opduiken 2e hands.
En onderweg ben ik er nog nooit een tegengekomen, doe toch best ritten.
Er zit in elk geval 1 handicap aan das wel duidelijk.


Verder
49 achterwiel pk's is nogal wat meer dan wat je op ALLE andere 1 cilinders aan zult treffen, die hebben er al gauw tenminste 10 minder en lijken daarmee langer houdbaar.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #33 Gepost op: 09-06-2016, 11:17 »
Mij in elk geval ontgaan de waterkoeler, ik ben dan ook pas weer gaan off roaden 5jr terug.
Was het een succes?
Of juist niet?
Je ziet ze ook maar af en toe opduiken 2e hands.
En onderweg ben ik er nog nooit een tegengekomen, doe toch best ritten.
Er zit in elk geval 1 handicap aan das wel duidelijk.


Verder
49 achterwiel pk's is nogal wat meer dan wat je op ALLE andere 1 cilinders aan zult treffen, die hebben er al gauw tenminste 10 minder en lijken daarmee langer houdbaar.


Ze zijn van 2000 tot 2007 gebouwd. Volgens mij is Honda ermee gestopt toen ktm met zijn 690 kwam...die eigenlijk op alle "pijnpunten" verbeterd was tov de xr.  ;D
In Amerika was het "de" Baja 1000 motor.. 1000 mijl offroad zo snel mogelijk.
Origineel ook niet street-legal daar en meer een soort grote crossmotor.
Dus hij is echt gemaakt om door de woestijn te jagen met continu +100kmh, vandaar het stabiele stijve aluminium frame.
Hij kwam precies op de markt toen ook iedereen met de nieuwe generatie hoogtoerige viertakts begon, en had dus geen electrische start.
Waarschijnlijk vielen de verkoopgetallen wat tegen daardoor.
Hij kwam hier "corked" op de markt met kenteken en je moest hem dus "uncorken" om hem fatsoenlijk te laten lopen. In europa zat er een HRC uitlaat tip en papiertje waarop stond dat er een sproeier 175 ipv 125 in moet bij vanaf de Dealer. Soort Volkswagen idee... ;)

Honda had hem moeten uitbrengen met e-start en een transmissiedemper in het achterwiel, dan was het een soort no-nonsense bulletproof 690 geweest.
Ik snap niet dat ze die gekke XR650L wel blijven maken (al vanaf 1985 ofzo) maar dan dit model stopzetten.

Zoals ik al zei, ik gebruik hem voor alles... behalve enduro evenementen, crossbaan en heel technisch werk, heb ik de husaberg voor.
Dat kan ook wel met de xr overigens, maar dan moet je al wel aardig kunnen rijden en je bent sneller gaar.
Ik moet er niet aan denken om lang op straat, of continu zandpaden te rijden met mijn husaberg 450... echt niet fijn. Met de XR is dat heerlijk.  :)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #34 Gepost op: 09-06-2016, 12:00 »
Zo rond 2007 is in elk geval wel de periode dat er wereldwijd overal de stekkers uit begonnen te klappen.
Dus dat hebben ze wellicht goed aangevoeld.


Jammer dat hun R&D tegenwoordig toch wel achteraan lijken te lopen,  1978 was dat wel anders XR500, dat was ook wat toen, was knokken om er een te hebben.
Absoluut nadeel is hun valuta. Daar leiden ze al 30 jaar onder. Is ook wel een van de successen van de huidige EU merken.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Ride the world!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #36 Gepost op: 09-06-2016, 18:29 »
Ik zou em blind nieuw bestellen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #37 Gepost op: 09-06-2016, 20:17 »
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #38 Gepost op: 09-06-2016, 21:02 »
Bijna nieuw (ook qua prijs)
http://www.koopjeskrant.be/zoeker/moto/130103/honda-andere-650-cc-enduro-2002-rood-zwart/


Zo een mooie daar zou ik nog niet op durven rijden....


Word hetzelfde verhaal als mijn baanmotor die staat in de garage op isomo platen , word alleen eens van stal gehaald bij heel mooi weer. en na het rijden dadelijk gepoetst . Dat ben ik eigenlijk beu ........    Iets wat prachtig is dat probeer ik zo te houden , iets wat functioneel is probeer ik functioneel te houden  8)


Als een hond pist tegen de band van mijn mooie wagen dan ben ik boos , plast hij tegen het wiel van mn oude nissan patrol 4x4 dan zet ik mij naast hem en doe ik mee .     Als je begrijpt wat ik bedoel  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #39 Gepost op: 09-06-2016, 23:08 »

Zo een mooie daar zou ik nog niet op durven rijden....


Word hetzelfde verhaal als mijn baanmotor die staat in de garage op isomo platen , word alleen eens van stal gehaald bij heel mooi weer. en na het rijden dadelijk gepoetst . Dat ben ik eigenlijk beu ........    Iets wat prachtig is dat probeer ik zo te houden , iets wat functioneel is probeer ik functioneel te houden  8)


Als een hond pist tegen de band van mijn mooie wagen dan ben ik boos , plast hij tegen het wiel van mn oude nissan patrol 4x4 dan zet ik mij naast hem en doe ik mee .     Als je begrijpt wat ik bedoel  ;)

Haha als er een hond tegen het wiel van mijn kawasaki of cb750 turbo pist, dan word ik ook gek. ;D

Maar bwoah dat is echt veel te duur hoor, die advertentie! Voor die prijs koop je een 690 enduro!
Die van mij kocht ik een paar maanden terug met 5500km op de teller voor 2200... en die was ook nog in erg goede staat. Wel versleten bandjes en de nummer zijkappen bekrast maar verder echt alles goed.
Iedereen wil een ktm ofzo met magic button, dus ze zijn niet zo super gewild/duur...alleen er zijn er niet zoveel.

Vanavond weer 100km gereden voor het slapen gaan, waarvan 70km gewoon op straat met continu 100km/u en zelfs een stuk A73 met 120-130..
Gaat allemaal prima, gewoon zwaar vertanden.  8)


Hier eentje (die wel behoorlijk opgefokt is) voor 2750,- en er zit ook een sm set bij... alleen ik heb nog nooit van een 720cc cylinder voor xr650r gehoord. Dacht dat 680 max was.
http://link.marktplaats.nl/m1057447087
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #40 Gepost op: 10-06-2016, 01:06 »
Was vorige week bij een testbank met een andere motor.. die vent had alle runs van de motoren die erop hadden gestaan in zijn testbank computer, en ook een rits 690tigs.
49 achterwiel pk's deed de standaard 690 enduro variant... stond er best van te kijken want dacht dat ze meer hadden.

Ben je niet in war met PK's en kilo-watt's?

Zo'n ding levert "standaard"  af fabriek 67 PK aan de krukas, dus "mijn" 60,8 Pk is allerzins acceptabel, aan het achterwiel. (8 tot 12 % raak je kwijt in de aandrijf-lijn)

Maar goed, deze discussie ging oer de ideale All=road, ik ben er blij mee
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #41 Gepost op: 10-06-2016, 09:45 »
Ben je niet in war met PK's en kilo-watt's?

Zo'n ding levert "standaard"  af fabriek 67 PK aan de krukas, dus "mijn" 60,8 Pk is allerzins acceptabel, aan het achterwiel. (8 tot 12 % raak je kwijt in de aandrijf-lijn)

Maar goed, deze discussie ging oer de ideale All=road, ik ben er blij mee


Nope, niet in de war. Ik test nogal wat (twee turbo motoren gebouwd, 1 met injectie).
En het was niet om af te kraken ofzo, ik zou heel graag een 690 bezitten! Lijkt me een ideale fiets.
En emissie rommel e.d. eraf slopen moet je bij iedere motor...
 
Als je de centen hebt go for it! Als je iets minder centen hebt go for the XR.  :D
Ride the world!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #42 Gepost op: 10-06-2016, 09:52 »
Met een ploatje (is denk ik een smc however?)

ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #43 Gepost op: 11-06-2016, 17:56 »
Deze leek me wel wat


http://www.2dehands.be/motoren/motoren/suzuki/suzuki-dr-z-400-sm-295188470.html


Te duur of oke ?

Post Merge: 12-06-2016, 14:21
Mijn motor is verkocht 8)

Ik ga heb toch lichte voorkeur voor de suzuki

Drz 400 met weinig km en een flashy kleurtje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....