Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389211 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1140 Gepost op: 26-08-2009, 22:22 »
Ja begrijp het, die nederlandse knippen kunnen aardig hoog zijn!

Dat kan mijn TT beamen.


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1142 Gepost op: 15-09-2009, 16:48 »
Dit vind ik ook een mooi ding: http://link.marktplaats.nl/277108402 (niet allemaal tegelijk).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1143 Gepost op: 15-09-2009, 16:53 »
De Honda XLV750R, wat een gave machine! V-twin en cardan!

Alleen de onderdelen zijn niet meer te krijgen, zoals de cardanas en de lagers van het cardan.
Een collega had zo'n ding op het oog....maar was vriiwel niets meer voor te krijgen.

Maar ik vind 'm erg mooi, en dat is nog echt een hele mooie!!


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1144 Gepost op: 19-10-2009, 22:37 »
Die Super is inderdaad super; heb er zelf ook naar volle tevredenheid 2 jaar mee gereden, ook veel off-road. Hij ligt mooi stabiel in het rulle zand, zelfs in klapzand valt er nog goed mee te sturen.

Hij heeft maar één zwak punt: demonteer je koppelingskorf eventjes en controleer op gebroken veren aan de achterkant van de korf. Bij de meeste motorzaken staat wel een ST, rechterkant blok open en niet meer dichtgemaakt. Dan weet je wel hoe laat het is...
Post Merge: 13-08-2009, 07:56[/color][/size]
Inderdaad lekker functioneel. Ik denk dat als je de zijtas laat zitten dat je wel de nodige aandacht trekt bij de grensovergangen ;D Laat staan de aanhoudingen door de lokale politie, zenuwachtige mannekes in zwarte balletpakkies...

Heb die koppelingskorf er inmiddels af gehad en heb gelukkig de goeie, na zoveel goeie en zware kilometers tijd om m'n brommertje te belonen met een usd vork die er volgende week in komt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1145 Gepost op: 20-10-2009, 04:56 »
Nieuwe allroad:

http://www.bayarearidersforum.com/forums/showthread.php?t=307965

 ;D Ubercool.
En dan gewoon op wegbandjes in je leren pak met bultrug. Top.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1146 Gepost op: 21-10-2009, 11:53 »
Is dit nou de ideale allroad? Komt er wel heeeeeeel dicht in de buurt denk ik...........
(+ Cardanaandrijving !!!)
 
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2009/October/oct2109-New-2010-Yamaha-Tenere-concept-is-made-of-cloth/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1147 Gepost op: 21-10-2009, 12:10 »
Is dit nou de ideale allroad? Komt er wel heeeeeeel dicht in de buurt denk ik...........
(+ Cardanaandrijving !!!)
 
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2009/October/oct2109-New-2010-Yamaha-Tenere-concept-is-made-of-cloth/

Mmmmm ... een cardan van katoen ...   Ze maken het wel spannend, daar bij Yamaha
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1148 Gepost op: 21-10-2009, 19:05 »
Ik ben echt zoooooo benieuwd naar de nieuwe Super Tenere!!!


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1149 Gepost op: 30-10-2009, 16:15 »
Toch blijf ik erbij, de XT660Z Tenere is hot 8)
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1150 Gepost op: 08-11-2009, 10:19 »
Toch blijf ik erbij, de XT660Z Tenere is hot 8)

Wat is daar hot aan dan,De uitlaat??


Veels te zwaar en niet voorruit te branden..

De ideale die er heeel dicht bij komt is deze,http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=3065285&postcount=11

Maar heeft ook zin tegens, ook te zwaar om lekker mee te
spelen, 200KG

Het meest ideale is gewoon 2 motoren,

http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GSX-R1000

http://www.husaberg.se/FE-570.234.0.html

 ;D

Beste off-road gebied in de NL, Twente!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1151 Gepost op: 08-11-2009, 10:59 »
Te zwaar? Valt mee. 174 Kg droog.

Niet vooruit te branden? Zit een verbrandingsmotor onder dus vooruitbranden doet ie wel degelijk! ;)
Vermogen is genoeg voor nederlandse off-road wegen en ritten. Hij is goed doseerbaar. pk-tje of 10 meer is natuurlijk wel leuk. 8)

Met duizelingwekkende snelheden op de openbare onverharde paden & wegen knallen is onverantwoord. Je bent niet alleen....
En het is, na veel ervaringen van diverse mensen, toch wel de sterkste, crashbestendigste all-road motor die op dit moment uit de showroom komt rollen in dit segment.

En met de juiste aanpassingen komt ie een stuk verder dan je denkt! Er rijd er nu 1 mee met de HL en is heel vergekomen.

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1152 Gepost op: 08-11-2009, 11:19 »
Te zwaar? Valt mee. 174 Kg droog.

Niet vooruit te branden? Zit een verbrandingsmotor onder dus vooruitbranden doet ie wel degelijk! ;)
Vermogen is genoeg voor nederlandse off-road wegen en ritten. Hij is goed doseerbaar. pk-tje of 10 meer is natuurlijk wel leuk. 8)

Met duizelingwekkende snelheden op de openbare onverharde paden & wegen knallen is onverantwoord. Je bent niet alleen....
En het is, na veel ervaringen van diverse mensen, toch wel de sterkste, crashbestendigste all-road motor die op dit moment uit de showroom komt rollen in dit segment.

En met de juiste aanpassingen komt ie een stuk verder dan je denkt! Er rijd er nu 1 mee met de HL en is heel vergekomen.

Gr. Johan.

Als je alleen naar de cijfers op papier kijkt is dit geen ideaal plaatje. Echter, je moet op deze motor gereden hebben om er werkelijk over te kunnen oordelen. Het vermogen wat ie heeft is wel heel erg bruikbaar en effectief. En ook stuurt hij m.i. heel fijn en voelt erg gebalanceerd aan. Niet uit te vlakken dus. Maar de ideale all-road bestaat niet, gelukkig maar want anders komt er ooit een eind aan dit draadje!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1153 Gepost op: 08-11-2009, 11:44 »
Te zwaar? Valt mee. 174 Kg droog.

Niet vooruit te branden? Zit een verbrandingsmotor onder dus vooruitbranden doet ie wel degelijk! ;)
Vermogen is genoeg voor nederlandse off-road wegen en ritten. Hij is goed doseerbaar. pk-tje of 10 meer is natuurlijk wel leuk. 8)

Met duizelingwekkende snelheden op de openbare onverharde paden & wegen knallen is onverantwoord. Je bent niet alleen....
En het is, na veel ervaringen van diverse mensen, toch wel de sterkste, crashbestendigste all-road motor die op dit moment uit de showroom komt rollen in dit segment.

En met de juiste aanpassingen komt ie een stuk verder dan je denkt! Er rijd er nu 1 mee met de HL en is heel vergekomen.

Gr. Johan.

Kom je je dus over 200 kg met volle tank..
Ik heb er zelf op gereden, ook met aanpassing, akraplofic enzo, gasrespons veels te soft..
Niet mijn ding..
Ik WIL een motor die agressief aan het gas hangt, waar ik bang van wordt zeg maar..
Ik kom zondag s,morgen niemand tegen hier, ruimte plenty in twente ;D

Greetz Zandkorrel
Beste off-road gebied in de NL, Twente!!!!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1154 Gepost op: 08-11-2009, 11:53 »
Als je alleen naar de cijfers op papier kijkt is dit geen ideaal plaatje. Echter, je moet op deze motor gereden hebben om er werkelijk over te kunnen oordelen. Het vermogen wat ie heeft is wel heel erg bruikbaar en effectief. En ook stuurt hij m.i. heel fijn en voelt erg gebalanceerd aan. Niet uit te vlakken dus. Maar de ideale all-road bestaat niet, gelukkig maar want anders komt er ooit een eind aan dit draadje!

Eens,'t is een erg fijn ding. Yamaha zet 'm ook neer als een avontuurlijke reismotor, niet als enduro, dus dat moet je er ook niet in willen zien.

Over papieren specs en zo: wat was ik kort geleden onder de indruk van de laatste editie Transalp. (ja die, Arjen). Wat een waanzinnig fijn ding is dat. Alles zo makkelijk, zulke bakken vertrouwen die je krijgt. Oprechte grijns van oor tot oor. Dat lees je niet uit de cijfers. Ook niet direct de allroad waar we hier naar op zoek zijn, maar een topding, echt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain