Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389111 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1095 Gepost op: 27-07-2009, 15:11 »
dit gaat hélemaal de verkeerde kant op met die suffe auto's
 
Is vast al eens voorbij gekomen hier maar deze zou ik nog wel willen hebben ooit:
 
 


Is zeker een mooie, is die duur dan ??? .
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1096 Gepost op: 27-07-2009, 15:12 »
Nou als we toch lekker off-topic bezig zijn... ::)

De ideale all-road schoen, Meindl Army Pro!





Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1097 Gepost op: 27-07-2009, 15:27 »
dit gaat hélemaal de verkeerde kant op met die suffe auto's Ferd doe er wat aan gooi het naar de 4x4 afdeling :P
 
Is vast al eens voorbij gekomen hier maar deze zou ik nog wel willen hebben ooit:
 
 


Als je dan voor een XT600 tenere gaat, dan deze:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1098 Gepost op: 27-07-2009, 17:04 »
nee nee gewoon die blauw/gele en dan één keer een schandalig bedrag uitgeven aan de vering. Bijvoorbeeld een DRZ vork erin (zodat die gele harmonica's kunnen blijven zitten) en een of andere instelbare achterdemper met lekker veel veerweg. En om het af te maken ook van die gele bulbs in de koplamp.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1099 Gepost op: 28-07-2009, 09:46 »
Toch stiekum veel geel... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1100 Gepost op: 28-07-2009, 12:13 »
Jaaaaa, die oude tenere's, daar reden er ook een stuk of 8 van mee met de Red Ball Run, blijf er ook altijd even bij staan kijken  :)
 
Grootste klacht van die jongens was dus inderdaad de vering, veel over gediscussierd en een aantal van die gasten had ook al een leuke voorvork erin gezet. Conclusie was als je echt een voorliefde voor een bepaalde motor hebt (zoals veel van hun), of het nou om budget of looks of feeling gaat, kan je net zo goed met een degelijke veringaanpassing, daarmee je droommotor maken, qua budget moet je die kosten voor de upgrade wel meenemen natuurlijk. Maar ja, ik had dus een Xchallenge, van nieuw 9000 euro (? weet ik niet precies ik had een afgetrapte endurolesmotor gekocht) met af fabriek al hele goede vering (zeker vergeleken bij de gemiddelde allroad) en toch heb ik nog een X bedrag uitgegeven om die vering nog beter naar mijn zin te krijgen en vele mensen doen dat, dus tja als je dan toch al geld uit gaat geven aan andere vering, waarom dan de motor waar jij verliefd op bent "op de vering na", laten staan??!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1101 Gepost op: 28-07-2009, 17:02 »
We gaan toch weer naar de Yamaha Tenere toe, vandaar die nieuwe Tenere's ;)
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1102 Gepost op: 28-07-2009, 20:29 »
nee nee gewoon die blauw/gele en dan één keer een schandalig bedrag uitgeven aan de vering. Bijvoorbeeld een DRZ vork erin (zodat die gele harmonica's kunnen blijven zitten) en een of andere instelbare achterdemper met lekker veel veerweg. En om het af te maken ook van die gele bulbs in de koplamp.

Ok, blauw-gele tenere:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1103 Gepost op: 29-07-2009, 10:02 »
nee nee gewoon die blauw/gele en dan één keer een schandalig bedrag uitgeven aan de vering. Bijvoorbeeld een DRZ vork erin (zodat die gele harmonica's kunnen blijven zitten) en een of andere instelbare achterdemper met lekker veel veerweg. En om het af te maken ook van die gele bulbs in de koplamp.

Of je neemt een TTR (=XT blok met standaard Ohlins demper) en schroeft er een grote tank op ... Wel zelf aantrappen, en niet in geel
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1104 Gepost op: 29-07-2009, 10:05 »
Zijn jullie er nog niet uit?

Lijkt wel een olie of banden topic :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1105 Gepost op: 29-07-2009, 10:14 »
Ik ben er wel uit. De rest is alleen zo eigenwijs
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1106 Gepost op: 29-07-2009, 10:28 »
het ziet er naar uit dat komkommer per-se geen kuip wil maar die gaat er bij mij wel op :P
En inderdaad de TT600 vering zou je er vast wel op kunnen monteren maar dat is een usd voorvork dus kun je weer niet die gele dingen erop zetten, en het moet er wel origineel uit blijven zien ;)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1107 Gepost op: 29-07-2009, 13:42 »
het ziet er naar uit dat komkommer per-se geen kuip wil maar die gaat er bij mij wel op :P
En inderdaad de TT600 vering zou je er vast wel op kunnen monteren maar dat is een usd voorvork dus kun je weer niet die gele dingen erop zetten, en het moet er wel origineel uit blijven zien ;)

Nah, ik heb meer zoiets van: als je dan toch voor een kuip gaat. Neem dan een XTZ 660.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1108 Gepost op: 29-07-2009, 15:31 »
... maar dat is een usd voorvork dus kun je weer niet die gele dingen erop zetten, en het moet er wel origineel uit blijven zien ;)

Nee hoor, gewoon old-skool,


We zijn het er onderhand wel overeens dat de ideale allroad een Yamaha is,
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1109 Gepost op: 29-07-2009, 16:32 »
Whoehaahahahhaaaa  ;D
 
 
 :-X
Old bikers never die, they just smell that way...