Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389214 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1125 Gepost op: 31-07-2009, 13:21 »
Pff, ik wacht nog steeds op de boss hoss offroad.

deze R1 komt al aardig in de buurt :P
http://www.youtube.com/watch?v=N-DuzXcQ4qM#noexternalembed


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1127 Gepost op: 31-07-2009, 15:51 »

Nou ga je toch hard met de Tenere te verheerlijken hoor, begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastische motor maar geen uitblinker in "alles"... Op de weg gaat deze Moto Morini denk ik wel echt superhard met waarschijnlijk een berg koppel waar je U tegen zegt en mijn ervaring tussen de Xchallenge en de Tenere is, dat zo´n kale motor met zadel waarbij je dicht op het stuur kan kruipen (wat bij de Tenere dus niet kan) heel veel sportiever kan sturen...  De Tenere is daartegenover veel meer een relaxte tourmotor waar je overigens ook heel goed mee kan sturen, maar met de XCh nog niet ff iets beter, dus ik denk dat ik qua variabele zitpositie die MM daar een beetje mee kan vergelijken.
 
En als het subframe van die MM aan de achterkant gewoon doorloopt, waar het wel op lijkt kan daar ook gewoon een kofferrek aan, op de SE van mijn vriend zit ook een kofferrek en op mijn XCh een simpeler framewerk waar mijn zadeltassen overheen kunnen (zie foto´s) aangezien wij de voorkeur hebben voor soft luggage (is wat minder gevaarlijk offroad)

Ik persoonlijk vind meer en meer en meer vermogen nergens voor nodig, ik krijg ook wel een kick als ik op de 1200HP2 of 950SE stap hoor, maar uiteindelijk vind ik een lekkere 650-850 1 of 2 cyl meer dan genoeg...

Je hebt gelijk, ben niet objectief  :confused: .
Alleen ben er zo blij mee  ;) .
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1128 Gepost op: 31-07-2009, 21:09 »
Ja, dit is 'm!!! Morgen m'n Tenere inruilen....helemaal waardeloos is ie geworden nu ik deze heb gezien.

Geweldig! ;D ::)

Link: http://link.marktplaats.nl/265572240


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1129 Gepost op: 31-07-2009, 21:30 »
Mooi man! genoeg plaats om een roadbookje in te bouwen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1130 Gepost op: 31-07-2009, 21:42 »
Ja, dit is 'm!!! Morgen m'n Tenere inruilen....helemaal waardeloos is ie geworden nu ik deze heb gezien.

Geweldig! ;D ::)

http://link.marktplaats.nl/265572240

Ja, dat is hem he ::) .
Tenere sucks, Harley rulezzzzzzz  ;D


Gr. Johan.
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1131 Gepost op: 31-07-2009, 22:45 »
Wat een super gaaf ding!!

Lekker mee naar het werk tuffen, en als het verkeer tegenzit even je "sidearm" koffer los en knallen maar.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1132 Gepost op: 01-08-2009, 01:10 »
Ach Ridge, je BIG met open uitlaat ff omkeren, appel/aardappel in de uitlaat, dot gas en je hebt het zelfde effect..  ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1133 Gepost op: 03-08-2009, 21:58 »
What about:


CCM 604 Dual Sport
paioli voorvork
WP achterschokbreker
Rotax blok
137kg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1134 Gepost op: 03-08-2009, 22:33 »
What about:


CCM 604 Dual Sport
paioli voorvork
WP achterschokbreker
Rotax blok
137kg
Volgens mij worden die niet meer gemaakt, want die Rotax blokken raakten op. Vervolgens hebben ze er een Suzuki 650 blok in gehangen. Past wel in mijn perceptie van `de Ideale Allroad`
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1135 Gepost op: 12-08-2009, 23:13 »
Kijk dat vindt ik wel aardig zon r1 crosser, maar ik begin nu aardig onder de indruk te raken van m'n super tenere, heb dat ding nu alweer bijna twee jaar, gebruik 'm voor woonwerk verkeer, rij heel erg veel off road (ook single track) en kom net terug van vakantie in noord spanje, ook off road op de geitepaden, en in de bossen, de motor heeft nog nooit een aanhanger onder zich gehad, heeft sneeuw, ijzel strandzand (veel) en zeewater tot boven het zadel gehad het ding heeft me nog nooit in de steek gelaten, ik zou ook graag zo'n dikke ktm rijden, en heb daar ook vele van gehad, toen ze nog wit waren, maar die super die doet gewoon alles, ongevraagd, voor een fractie van wat andere motoren kosten en hij geeft mij heeeel veel rijplezier, soms wel eens 900 kilometer op een dag, kan dat nog beter?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1136 Gepost op: 13-08-2009, 07:53 »
Die Super is inderdaad super; heb er zelf ook naar volle tevredenheid 2 jaar mee gereden, ook veel off-road. Hij ligt mooi stabiel in het rulle zand, zelfs in klapzand valt er nog goed mee te sturen.

Hij heeft maar één zwak punt: demonteer je koppelingskorf eventjes en controleer op gebroken veren aan de achterkant van de korf. Bij de meeste motorzaken staat wel een ST, rechterkant blok open en niet meer dichtgemaakt. Dan weet je wel hoe laat het is...

Post Merge: 13-08-2009, 07:56
Inderdaad lekker functioneel. Ik denk dat als je de zijtas laat zitten dat je wel de nodige aandacht trekt bij de grensovergangen ;D Laat staan de aanhoudingen door de lokale politie, zenuwachtige mannekes in zwarte balletpakkies...

Ja, dit is 'm!!! Morgen m'n Tenere inruilen....helemaal waardeloos is ie geworden nu ik deze heb gezien.

Geweldig! ;D ::)

Link: http://link.marktplaats.nl/265572240


Gr. Johan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1137 Gepost op: 26-08-2009, 20:10 »
Tja noppie ik zal dat inderdaad eens controleren want ik rijd nu toch wel een beetje te lang probleemloos, die van mij is van '94  maar toch! zit me niet helemaal lekker en rijd nu al een beetje te lang zo probleemloos, zeg waarom heb je die van jou eigenlijk verkocht?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1138 Gepost op: 26-08-2009, 20:58 »
Omdat 2 van de 3 bouten van de koppelingskorf afgebroken waren en samen met de afgebroken veren in het carter terecht waren gekomen.

Ik heb de korf nog wel vervangen, uiteraard olie 2 x ververst en er nog een half jaar op gereden.

Toen maar doorverkocht om plaats te maken voor iets dat meer voor het off-roaden ontworpen was.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1139 Gepost op: 26-08-2009, 22:09 »
Ja begrijp het, die nederlandse knippen kunnen aardig hoog zijn!