Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389236 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1155 Gepost op: 09-11-2009, 09:57 »
Kom je je dus over 200 kg met volle tank..
Ik heb er zelf op gereden, ook met aanpassing, akraplofic enzo, gasrespons veels te soft..
Niet mijn ding..
Ik WIL een motor die agressief aan het gas hangt, waar ik bang van wordt zeg maar..
Ik kom zondag s,morgen niemand tegen hier, ruimte plenty in twente ;D

Greetz Zandkorrel

Ik was bang voor veel modder in varsseveld en durfde niet op mijn tenere te komen. Daarom maar door twente gereden op zondagmorgen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1156 Gepost op: 09-11-2009, 17:14 »
Wanneer hobby's elkaar ontmoeten.... www.flandersfieldsoutrider.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1157 Gepost op: 09-11-2009, 18:07 »
mooimooimooi
Welkom to the jungle!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1158 Gepost op: 09-11-2009, 18:28 »
Over papieren specs en zo: wat was ik kort geleden onder de indruk van de laatste editie Transalp. (ja die, Arjen). Wat een waanzinnig fijn ding is dat. Alles zo makkelijk, zulke bakken vertrouwen die je krijgt. Oprechte grijns van oor tot oor. Dat lees je niet uit de cijfers. Ook niet direct de allroad waar we hier naar op zoek zijn, maar een topding, echt.

Mijn vriendinnetje wil graag praten over ruilen. Ze droomt niet mee van mij maar van een Tijger. En daar helpt een tijgestringetje niets aan :o ;D ;D Maar eens, de transalp is m.i. een onderschatte motor. Denk alleen dat voor veel mensen de looks belangrijker zijn dan de rij eigenschappen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1159 Gepost op: 09-11-2009, 23:23 »
Een vriend van mij is voor het uitkomen gevraagd door Yamaha om de tenere te testen, en niet voor een motorblad en "maak er aub geen krasen op" test..
Maar een compleet open niet begrensde tenere met de vraag hem echt te testen..
 
Die is dus echt getest in het terrein, hij heeft hem in een busje terug gebracht, rijden deed ie niet meer  ;)  [en werd vriendelijk bedankt]
Hij is vol lof over de nieuwe tenere..
 
Ik had was eerst verbaasd dat m'n BIG uit '93 op papier een betere kg/pk verhouding had dan de tenere, maar na zijn verhaal komt er als ze betaalbaar worden 2e hands zeker een tenere naast m'n BIG's  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1160 Gepost op: 10-11-2009, 14:05 »


Al jeuk Zappa....? ;)








Effe promoten die geweldige machine!  :D :D :D :D 8) ;)


Gr. Johan.
 
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1161 Gepost op: 10-11-2009, 14:14 »
..... zeker een tenere naast m'n BIG's  ;)
Als hij het nog eens leest zal Zappa verklaren dat hij last heeft van de Mexicaanse Griep ;D
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1162 Gepost op: 10-11-2009, 19:24 »
Nee hoor, is een leuk ding voor woon/werk en een beetje spelen  ;)
 
De BIG is een blijver, grootste 1 pitter die all round veel kan en waar ik alles zelf aan kan fixen en daarom gewoon lekker kan afbeulen  ;)
 
Maar eerst komt er iets lichts bij, ook wat ouder dus zonder problemen te reparen/onderhouden
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2551
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1163 Gepost op: 10-11-2009, 21:37 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1164 Gepost op: 10-11-2009, 23:51 »
Yip  ;)
Rijden dat ie kan  8) 
Maar we gaan zwaar off topic..
 
Maar voor de XT rijders, ergens in juni/juli komt er een XT/BIG meeting aan..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1165 Gepost op: 11-11-2009, 13:55 »
En weer een nieuwe kandidaat voor "ideale offroad", Husky TE630:








Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1166 Gepost op: 11-11-2009, 15:16 »
hmmmmmm Max, een ideale allroad kan natuurlijk niet gekozen worden aan de hand van alleen maar plaatjes, het aandeel dames hier op het forum is daar te klein voor en de rest wil getallen zien!! (en ik ben te lui om te googlen ::), ohnee, ik zit op mijn werk en mag daar nu geen tijd aan besteden :-X)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1167 Gepost op: 11-11-2009, 15:43 »
Ding schijnt net nieuw te zijn, en ik kwam hem van de week "per ongeluk" tegen op advrider. Schijnt nu 600 cc te zijn, 20% meer vermogen te hebben tov het huidige model -plm 60 pk-, en droog rond de 150 kilo te wegen.

Hier wat meer specs:

Dimensions, Weight, Capacities
Wheelbase......................................... ............1485mm / 58.46 in
Overall length............................................ .....2260mm / 88.98 in
Overall width............................................. .......820mm / 32.28 in
Overall height............................................ .....1240mm / 48.82 in
Seat height............................................ ...........945mm / 37.20 in
Min. ground clearance.....................................300m m / 11.81 in
Trail............................................. .......................115mm / 4.53 in
Dry weight............................................ .......... 150Kg / 330.7 lbs.
Fuel tank capacity.....................................12L / 3.17 U.S. Gallons
Transmission oil.......................................... 2L / 2.11 U.S. Quarts
Engine
Type...................................... single cylinder, 4-stroke, 4V DOHC
Bore.............................................. .....................100mm / 3.94 in
Stroke............................................ ................... 76.4mm / 3.01 in
Displacement...................................... ..................600cc / 36.6 in
Compression ratio............................................. ................. 12.4:1
Starting.......................................... ................................... electric
Cooling........................................... ..........................liquid-cooled
Radiator.......................................... ..............two with electric fan
Timing system
Lubrication.................. wet-sump with oil pump & cartridge filter
Ignition.............. electronic, inductive discharge, w/digital control
Spark plug type .................................................. ...... NGK CR8EB
Spark plug gap................................. 0.7-0.8mm / 0.027-0.031 in
Fuel system............................................ . electronic injection feed
Throttle body.............................................. .............. MIKUNI D45
Clutch..................................... wet, multiplate; hydraulic actuated
Driving disc no................................................ ........................... 8
Driven disc no................................................ ............................ 7
Primary drive
Engine sprocket.......................................... ........................... 32T
Clutch gear.............................................. ............................... 75T
Transmission ratio............................................. ................. 2.343
Transmission type..................................constant mesh gear type
Speeds............................................ ........................................... 6
Internal ratios
.................................................. .......................1st 2,615 (34/13)
.................................................. ......................2nd 1,812 (29/16)
.................................................. ...................... 3rd 1,350 (27/20)
.................................................. ...................... 4th 1,091 (24/22)
.................................................. ...................... 5th 0,916 (22/24)
.................................................. ...................... 6th 0,769 (20/26)

Secondary drive
Countershaft sprocket.......................................... .................. 15T
Rear wheel sprocket.......................................... ..................... 42T
Transmission ratio............................................. ................. 2,800
Driving chain........................................... DID 520 V6 (5/8”x1/4”)
Overall ratios
.................................................. ................................. 1st 17,163
.................................................. ................................ 2nd 11,894
.................................................. ................................... 3rd 8,859
.................................................. ................................... 4th 7,159
.................................................. ................................... 5th 6,016
.................................................. ................................... 6th 5,048
Chassis
Main frame............................................. ..Steel single tube cradle
Sub-frame............................................. ........................aluminum
Front suspension.................................45mm Marzocchi Upside-
Down” with advanced axle; rebound stroke adjustment
Front wheel travel ........................................... 270mm / 10.63 in
Rear suspension........................... Progressive “Soft Damp” type
with single SACHS shock absorber; spring preload adjust,
compression and rebound adjustment (compression stroke:
double adjustment)
Reaer wheel travel............................................ . 320 mm / 12.6 in
Front brake...........disc with hydraulic control and floating caliper
Front brake disc diameter................................260mm / 10.24 in
Rear brake.................................. fixed disc with hydraulic control
and floating caliper
Rear brake disc diameter.................................. 220mm / 9.45 in
Front wheel rim............................................... 1.6 x 21 aluminum
Rear wheel rim..............................................a luminum 2.15 x 18
Front tire......... 90/90x21 PIRELLI MT 21/METZELER MCE Karoo
Rear tire.........140/80-18 PIRELLI MT 21/METZELER MCE Karoo
Electrical system............................................ ....................... 12 V
Head light .................................................. .................. 60 / 55 W
Pilot light .................................................. .............................5 W
Tail light............................................. ....................................LED
Stop light............................................. ................................21 W
Turn signals........................................... ..............................10 W
Battery........................................... ..............................12 V-14Ah

Hier meer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1168 Gepost op: 11-11-2009, 17:07 »
Husqvarna dat is tegenwoordig van BMW. Is dat wel betrouwbaar vraag je je dan af? (Om maar weer eens de knuppel in het hoenderhok te gooien)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1169 Gepost op: 11-11-2009, 17:10 »
Husqvarna dat is tegenwoordig van BMW. Is dat wel betrouwbaar vraag je je dan af? (Om maar weer eens de knuppel in het hoenderhok te gooien)

Nouja, husqvarna gaat er prat op dat het zulke degelijke motoren zijn toch? Zondags een ritje over onverharde wegen en paden. En dan op maandag weer naar het werk.