Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 389084 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1050 Gepost op: 25-06-2009, 10:55 »
het is in iedergeval oranje  8)

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1051 Gepost op: 25-06-2009, 16:21 »
het is in iedergeval oranje  8)

Jos
in mijn ogen was het de exc 525 dat wordt nu de ktm 690 enduro R. is meer motor, meer gebruik voor de alledaagse dingen....
Timo
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3435
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1052 Gepost op: 25-06-2009, 16:47 »
in mijn ogen was het de exc 525 dat wordt nu de ktm 690 enduro R. is meer motor, meer gebruik voor de alledaagse dingen....
Timo

.... maar kan je ook je leren jas met franjes aan??
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1053 Gepost op: 07-07-2009, 20:05 »
Euhmmm.. ik lees dit topic nu, maar is de perfecte fiets dichterbij dan Utopia ?
 
Dat is toch zoiets als kleding die warm is in de winter en koel in de zomer en waterdicht maar wel luchtig en toch slijtvast als leer, maar lichter en wel even sterk, maar comfortabel...
 
Net als je eigen vrouw/man zal je motor nooit perfect zijn. Iedereen moet gewoon een stuk of 6 motoren hebben en ik pleit voor een perfectiesubsidie zodat je met overheidsgeld modellen kan kopen en dan een fiets uit de schuur kan trekken die aansluit bij je doel !
 
Maar zonder gekheid: als we kijken naar snelweg en offroad dan zijn er 4 geschikte types die zwaar ondergewaardeerd worden door de massa:
1) Kawasaki KLE 500
2) BMW F 650 GS nu ook 800
3) KTM 640/690
en de enige echte: Yamaha XT 660 tenere
 
Okay je kunt er geen 210 mee op de snelweg. Maar je kunt tot 160 km/u. Met passagier of bepakking tot zo'n 140 per uur. Hij is snel, wendbaar, zuinig, comfortabel en toch licht en sterk genoeg voor offroad. Met wat aftermarket spullen kun je een mod toevoegen voor "arme" bezine. Top functie: papieren luchtfilter die je schoon kan blazen door hem voor de uitlaat te houden !
 
Wat ik als enige mis aan dit model (of ik heb het niet kunnen zien in de tests) is de snelle handmatige aanpassing van de vering en een af-fabriek stekker/schakelaar voor "arme" benzine.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1054 Gepost op: 09-07-2009, 14:18 »
Een arm mengsel ken ik wel maar wat moet ik me voorstellen bij arme benzine?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3435
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1055 Gepost op: 09-07-2009, 14:30 »
Mijn vrouw wel perfect, hoor
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1056 Gepost op: 09-07-2009, 15:40 »
Ja Steve, maar dat heeft in jouw geval misschien meer te maken met: "Een kinderhand is ...."  :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1057 Gepost op: 09-07-2009, 15:50 »
Een arm mengsel ken ik wel maar wat moet ik me voorstellen bij arme benzine?

Weinig octaan? Benzine voor de armen :p

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1058 Gepost op: 09-07-2009, 22:21 »
Deze misshien?? Japanse betrouwbaarheid, echt 2 cilinder comfort tot 150+ en dankzij WP UPSD ook prima onverhard te rijden. Nu krijg ik alleen het volgende dilema: de ideale band voor een allroad??
 

 
 

 
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1059 Gepost op: 09-07-2009, 22:53 »
Ruig ding :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1060 Gepost op: 09-07-2009, 23:32 »
's goed idd. Vind ut jammer dat Honda met de nieuwe Transalp de softe kant is opgegaan. Gemiste kans volgens mij.

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1061 Gepost op: 16-07-2009, 07:48 »
Het gesmolten plastic design ;D . Vind het een afschuwelijk ding, maar lijkt me wel wat voor ww verkeer. Misschien na m'n Tenere over een jaar of 3.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1062 Gepost op: 16-07-2009, 09:02 »
Deze misshien?? Japanse betrouwbaarheid, echt 2 cilinder comfort tot 150+ en dankzij WP UPSD ook prima onverhard te rijden. Nu krijg ik alleen het volgende dilema: de ideale band voor een allroad??
 

 
 

 
ziet er ruig uit. Echter je moet er een gevoel bij hebben. Aangezien dat ik met enige regelmaat een transalp in het veld aan het werk heb gezien, net te zwaar. Wel ideaal voor snelweg gebruik.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1063 Gepost op: 16-07-2009, 18:59 »
Wel ideaal voor snelweg gebruik.
Wat is dit dan?? Het is geen BMW RT! Hier kun je nog een aardig potje mee stoeien hoor!
 
Ideaal voor snelweg, ja als bijkomend voordeel dan. :D
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1064 Gepost op: 16-07-2009, 23:31 »
Deze misshien?? Japanse betrouwbaarheid, echt 2 cilinder comfort tot 150+ en dankzij WP UPSD ook prima onverhard te rijden. Nu krijg ik alleen het volgende dilema: de ideale band voor een allroad??
 

 
 

 

Mooi dB killertje...! :D
En in levende lijve is ie nog wreder! Mooi ding hoor! ::)

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!