Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: bril  (gelezen 4820 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
bril
« Gepost op: 26-02-2007, 23:02 »
Ben toe aan een nieuwe cross-bril   8) welke zou je kiezen en waarom en welke moet je niet hebben.Wat is een redelijke prijs voor een goede bril?
www.honda-xl.nl

doe maar gewoon, er zijn al zoveel anderen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: bril
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2007, 08:55 »
Ik heb een Scott supersimpel omdat die de goeiekoopste was (ca.E 30  ;)  Maareh, die zit eigenlijk best kut op de neus: hij klemt de neus een beetje af. Ga een keertje ergens wat passen en neem je helm mee. Zorg er wel voor dat er rubberen stukjes op het elastiek zitten, zodat-ie niet van je helm afglijt.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: bril
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2007, 09:07 »
Ik heb een Scott supersimpel omdat die de goeiekoopste was (ca.E 30  ;)  Maareh, die zit eigenlijk best kut op de neus: hij klemt de neus een beetje af. Ga een keertje ergens wat passen en neem je helm mee. Zorg er wel voor dat er rubberen stukjes op het elastiek zitten, zodat-ie niet van je helm afglijt.
ik dacht al dat dat aan mij lag,de mijne klemt ook op me neus
 

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: bril
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2007, 09:17 »
Ik heb een Uvex en een Spy Optic bril.

De Uvex is een fijne bril, ruim zicht, beslaat niet maar is vrij groot dus naast het ruime zicht drukt hij een beetje op mijn neus (en dus een beetje dicht). Net of het neusgedeelte "te laag" zit. Komt waarschijnlijk omdat ik een klein hoofd heb en een kleine helm draag (Small).

Spy Optic is een absolute aanrader. Het model wat ik heb is eigenlijk een skibril, want het elastiek is ietsje korter. Dat maakt voor mij niet uit want ik gebruik (eindelijk) een Scott Quickstrap. Er zitten twee dubbelglas glazen bij, eentje gelig en eentje donker. Beslaat absoluut niet. De bril is ietsje kleiner dan de Uvex waardoor hij niet op mijn neus drukt. Mijn favoriet.



Van Scott ben ik nooit kapot geweest, voornamelijk omdat degene die ik had besloegen, en als ik een keer een anticondens ruitje in de bril had zitten, dan ging dit glas aan de binnenzijde langs de rand "bobbelen".

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: bril
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2007, 09:48 »
Ik heb al 2 keer een Progrip gekocht, geen last van druk op mijn neus en een ruim aanbod van glazen, waaronder het dubbele meekleurende glas. Dubbel tegen het beslaan en meekleurend is ook erg prettig. (deze is alleen niet geschikt in woestijnzand, dat kruipt zelfs tussen de brilleglazen) Verder dus ook veel keuze in enkelglas.
En er zit idd ook rubber op het elastiek tegen afzakken.
Zit verder heel prettig, dikke laag schuim tussen bril en gezicht, zodat het plastic nooit je gezicht raakt. (dat is meestal het probleem van de echte budget dingen)

Maar het is niet de goedkoopste, uit mijn hoofd iets van 45 euro....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: bril
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2007, 10:23 »
ik dacht al dat dat aan mij lag,de mijne klemt ook op me neus
 

ik dacht dat ik de enige was met dit probleem ..... ik heb de hele schuimlaag bij mijn neus weggesneden maar het blijft kl.....

ga dus maar een ander brilletje proberen .... thanx voor alle adviezen, ik ga er naar op zoek
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: bril
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2007, 10:32 »
Ik heb nu 2 Scott brillen gehad die ik na verloop van tijd heb kunnen weggooien omdat het schuim tussen bril en hoofd aan gort ging. Was ook over de kwaliteit van de glazen niet echt te spreken >:(

Heb nu een duurdere ProGrip (± € 45 i.p.v. € 35). Kwaliteit schuim veel beter, veel betere glazen (o.a. meekleurend) en pasvorm voor mij ook beter, maar dat laatste zal van kop-tot-kop verschillen.
Ik vind wel het blikveld van de ProGrip beperkter dan bij de Scott. Maar ja, dat merkte ik natuurlijk pas toen ik er voor het eerst mee op de fiets stapte :-[  Daar zou ik een volgende keer meer aandacht aan geven.

GJ 8)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: bril
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2007, 10:34 »
Heb afgelopen seizoen, op aanraden van een mx-shop, voor het eerst een bril van Arnette gebruikt. Deze is mij erg goed bevallen, want Arnette heeft al een ruim neus-stuk en de bevestiging van de strap is verend.

http://www.arnette.com/surf/index.html?id_country=nederland
Pimped AT 1996

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: bril
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2007, 10:48 »
hij klemt de neus een beetje af.

Ik wel handig als je achter een kengdengdengdeng motor rijdt :D

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: bril
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2007, 10:56 »
Ik zag die pro grip in de nieuwe touratech catalogus staan voor € 40. Vooral die meekleurende lens lijkt mij ideaal. Maar werkt dat ook een beetje?
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: bril
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2007, 12:15 »
Rij met een Smith (what else :P) type EVO, lekker simpel en kost 29,=

Daarin gelig contrast versterkend glas, rijdt erg prettig.
In de winter heb ik er dubbelglas in zitten, beslaat nooit

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: bril
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2007, 17:28 »
Pro Grip nemen wat mij betreft. Heb er een paar inmiddels met ook nog diverse glaasjes. (ook roll-off voor de cross/enduro en zo)
Niet de goedkoopste optie, maar (erg!) goeie kwaliteit en duurzaamheid. Zit ook heel comfortabel.
Ook dus veel optie's in glazen. Meekleurend werkt echt goed!

Mijn ervaring met goedkopere (o.a. Smith) brillen is dat o.m. de elastieken snel slap werden. (bv bij nat weer)

Succes met je beslissing, groet,
Marten

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: bril
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2007, 17:55 »
Oh ja, het elastiek van mijn scottbril blijft prima op rek, maar inderdaad het schuim van de bril zelf begint snel te 'kruimelen'. Wel handig is dat Scott ook losse 'neusjes' verkoopt die je zo op je bril klikt: erg handig als je een stuk over de snelweg moet en het regent, want dat doet altijd zo verrekte zeer op je wangen en je neus...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: bril
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2007, 19:20 »
Ik rij al jaren met een scottbril (standaard model). Ik heb ook uvex, carrera en progrip gehad, en die zaten me niet lekker(der).

Ik denk gewoon dat scott voor mij met mijn kop en mijn helm(.. ook belangrijk!) het beste past.

De pro-grip zat wel goed, en het schuim vloet wel lekkerder aan, maar ik vond het schuim erg afdichten op het gezicht en daardoor de bril te warm bij offroad rijden.
(moet zeggen dat ik zowieso lang moeite gehad heb om bij offroad die bril op te houden in de zomer... altijd zo warm, zweet en dan plakstof erin...

ps.: Een hele goeie toevoeging is een quickstrap: die had ik jaren terug al moeten kopen!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: bril
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2007, 19:32 »
rij met een Oakley voorzien idd van een Quickstrap.
Omdat ik een brildrager ben vindt ik belangrijk dat de bril met bril  ::) op goed zit.
Schuim blijft goed en dicht goed af.
1 keer een akkefietje gehad vanweg mijn schoonmaak werkzaamheden aan de bril waardoor er sop in ht schuim kwam en dan moet je niet in de regen gaan rijden :-\ dan is het bellen blazen.
Wat wel aangeeft dat het schuim mooi poreus is om voldoende frisse lucht binnenkomt, terwijl het schuim toch mooi stevig is.