Ik vind het wel een mooie en leuke motor om te zien.
Wat ik echter niet snap is dat de brandstoftank onder het zadel is aangebracht i.v.m.massacentralisatie. Als je wel eens met zadeltassen hebt gereden weet je dat dit helemaal niet gunstig is.
Een tank bij het balhoofd en dan over de neutrale lijn naar achteren is veel gunstiger......
Maar goed, eerst maasr eens rijden op dat ding.
Het gaat natuurlijk om het totaal concept.
Zadeltassen zitten hoger en meer achterop de bike, waardoor de voorkant wat licht kan aanvoelen als je je tassen vol bier steekt
, maar de tank van de BMW G450X (en die van de husq) zit veel centraler dan je zou vermoeden. Omdat de nafttank niet bovenop de voorkant zit, krijg je sowieso geen geklots op hogere hoogte wat de stabiliteit al ten goede komt, maar tevens kan de airbox erg ver naar voren en hoog geplaatst worden, eigenlijk een ideale plaats op een enduro, zeker ivm doorwadingen.
Het lijkt wel dat de tank van de husq iets meer naar achteren geplaatst is dan die van de BMW, maar de plaatsing van de benzinepomp van twee liter zal dat wel iet of wat compenseren denk ik.
...wat weet ik er eigenlijk van...ik ben eigenlijk heel erg blij met m'n G450X, dat is al wat ik weet!