Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: BMW 450 Enduro  (gelezen 15384 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #60 Gepost op: 04-08-2010, 15:11 »
Hier plaatjes van de nieuwe BMW Husqvarna. Kweenie, maar ik vind hem niet mooi, maar misschien is ie wel goed/lekker.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #61 Gepost op: 04-08-2010, 15:13 »
ik vind ´m super! Leuke details zoals de bezine pomp die ´los´ van de hoofdtank is gemonteerd, kun je makkelijker een aftermarket tank erop en af halen. Zulke details.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #62 Gepost op: 04-08-2010, 15:24 »
heeft iig 1 versnelling meer husky 6 vs bmw 5 vs RR450 6

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #63 Gepost op: 04-08-2010, 15:51 »
Lijkt een heel interessante machine te zijn, ik heb echter m'n bedenkingen bij de Kayaba veerelementen, maar dat is omdat ik zelf iets minder leuks heb meegemaakt met zo'n merk voorvering (WR450f).

Die doorzichtige benzinepomp is zeer goed bedacht, zou ik ook wel willen op m'n BMW G450X!
Een 6-bak zou ook wel handig zijn voor de verbindingsritten...
Is de Husqvarna van een 'cush-hub' voorzien op't achterwiel om de schokken op te vangen die anders op de koppeling of torque-limiter komen bij landingen en/of hevige stops?

Ik vraag me af of ik nu bij Husqvarna onderdelen kan bestellen, want die gaan misschien wel goedkoper zijn dan bij BMW (en ik kan ze fiscaal aftrekken omdat het van hetzelfde merk is als m'n kettingzaag ;D :-X)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #64 Gepost op: 04-08-2010, 15:54 »
Die Kayaba is tegenwoordig juist de beste op de OEM markt  :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #65 Gepost op: 04-08-2010, 15:57 »
ik vind ´m super! Leuke details zoals de bezine pomp die ´los´ van de hoofdtank is gemonteerd, kun je makkelijker een aftermarket tank erop en af halen. Zulke details.

die aftermarket tank kun je dan ook maar beter meteen meebestellen, gezien de 6,5 liter standaard tank...

uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo ʇǝıu ɹǝ uǝq ʞı
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #66 Gepost op: 04-08-2010, 15:59 »
6,5 + 2 liter bij de pomp = 8.5 liter

Citaat
Dit is de nieuwe TC499 Husqvarna. Verder komt er nog de TE449 en de  TE511. Er zit standaard een injectie en een Akrapovic uitlaat op de TC  250. De TC449/11 8399 is al vanaf september leverbaar. De TC250/11 7899  euro, TE449/11 9999 euro incl. kenteken en Akrapovic uitlaat en de  TE511/11 10299 euro incl kenteken zijn leverbaar vanaf oktober.[/qoute]

Post Merge: 04-08-2010, 16:18
Voor liefhebbers: http://www.couragenotincluded.com/eng/defaultV2.aspx
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #67 Gepost op: 04-08-2010, 22:46 »
Ik vind het wel een mooie en leuke motor om te zien.
Wat ik echter niet snap is dat de brandstoftank onder het zadel is aangebracht i.v.m.massacentralisatie. Als je wel eens met zadeltassen hebt gereden weet je dat dit helemaal niet gunstig is.
Een tank bij het balhoofd en dan over de neutrale lijn naar achteren is veel gunstiger......
Maar goed, eerst maasr eens rijden op dat ding.
Het gaat natuurlijk om het totaal concept.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #68 Gepost op: 04-08-2010, 23:07 »
Ik vind het wel een mooie en leuke motor om te zien.
Wat ik echter niet snap is dat de brandstoftank onder het zadel is aangebracht i.v.m.massacentralisatie. Als je wel eens met zadeltassen hebt gereden weet je dat dit helemaal niet gunstig is.
Een tank bij het balhoofd en dan over de neutrale lijn naar achteren is veel gunstiger......
Maar goed, eerst maasr eens rijden op dat ding.
Het gaat natuurlijk om het totaal concept.
Zadeltassen zitten hoger en meer achterop de bike, waardoor de voorkant wat licht kan aanvoelen als je je tassen vol bier steekt ;D, maar de tank van de BMW G450X (en die van de husq) zit veel centraler dan je zou vermoeden. Omdat de nafttank niet bovenop de voorkant zit, krijg je sowieso geen geklots op hogere hoogte wat de stabiliteit al ten goede komt, maar tevens kan de airbox erg ver naar voren en hoog geplaatst worden, eigenlijk een ideale plaats op een enduro, zeker ivm doorwadingen.
Het lijkt wel dat de tank van de husq iets meer naar achteren geplaatst is dan die van de BMW, maar de plaatsing van de benzinepomp van twee liter zal dat wel iet of wat compenseren denk ik. :-\...wat weet ik er eigenlijk van...ik ben eigenlijk heel erg blij met m'n G450X, dat is al wat ik weet! ;)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #69 Gepost op: 04-08-2010, 23:07 »
Volgens mij las ik dat ze in de VS 3 jaar garantie geven op de BMW 450's. Dan hebben ze er toch wel vertrouwen in!

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #70 Gepost op: 04-08-2010, 23:13 »
In België geeft BMW twee jaar garantie, en ik spreek uit ervaring dat die service ongeloofelijk goed is! Bij een herstelling van m'n torque-limiter onder garantie hebben ze meteen de kleppen gesteld en de nieuwe mapping ingeladen, en dit helemaal gratis!
Dat is toch heel wat anders dan de garantie-afhandeling die ik vorig jaar met KTM heb meegemaakt!

Ik kan zo'n BMW enduro (of een Husq met 'Kymco/BMW' motor en BMW-innovatie) alleen maar aanraden, en aan de sceptici raad ik aan om er zelf eens mee te gaan rijden.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #71 Gepost op: 04-08-2010, 23:21 »
Hier plaatjes van de nieuwe BMW Husqvarna. Kweenie, maar ik vind hem niet mooi, maar misschien is ie wel goed/lekker.

Heeft deze nou ook nog de achterbrugas door het blok lopen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #72 Gepost op: 04-08-2010, 23:42 »
Yep, achter een keurig zwart kapje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #73 Gepost op: 05-08-2010, 09:03 »
en in tegenstelling tot BMW G45)X een hydraulische koppeling :)

Husky is zeker bezig met goede ontwikkelingen aan het blok  :)
Wat zo op 1ste gezicht al anders is:
-6de versnelling
-Hydraulische koppeling
-tankniveau zichtbaar (laatste 2ltr)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #74 Gepost op: 05-08-2010, 12:32 »
Zo'n hydraulische koppeling is natuurlijk wel zeer modern en leuk, maar is dat echt zoveel beter dan een ouwerwetse kabel dan? En is zo'n hydraulische ook niet veel gevoeliger voor schade bij een val?

Ik moet wel zeggen dat m'n kabel nu wat begint uit te rafelen... :(

Een slipperkoppeling zou ook niet echt slecht zijn op deze motor, of een 'cush-hub'. Maar ik weet nog steeds niet of deze op de Husky voorzien zijn?
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be