Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heli  (gelezen 3934 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Heli
« Gepost op: 06-06-2007, 13:25 »
Ik las dit http://www.destentor.nl/veluwewest/article1490447.ece
ze gaan vanuit de lucht controleren, zie laatste alinea

Politie met heli boven Veluwe

VELUWE - Deze week is een politiehelikopter vanaf het vliegveld Teuge stand - by voor de politieregio's IJsselland en Noord - en Oost - Gelderland. Het betreft een proefweek waarbij de politieregio's gericht gebruik kunnen maken van de inzet van een politiehelikopter van de Dienst Luchtvaartpolitie.
Gedacht wordt aan ondersteuning bij zoekacties naar vermiste of ontvluchte personen, grote ongevallen of branden, achtervolgingen of andere meldingen. Op de regionale meldkamers van de regiokorpsen is deze week ook apparatuur beschikbaar waarop via de camerabeelden vanuit de helikopter live kan worden meegekeken.

Normaal gesproken opereren de heli's van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) vanaf Schiphol, maar genoemde week vliegt de helikopter vanaf het vliegveld Teuge en wordt directe ondersteuning gegeven aan de politieregio's IJsselland, Noord- en Oost-Gelderland en Twente.

In navolging van een permanent steunpunt voor Zuid-Nederland (vliegveld Eindhoven) streeft de politie in Oost-Nederland ook naar een 'eigen' basis in Oost-Nederland. De proef is bedoeld om ervaringen op te doen. De aanvliegtijd vanaf Schiphol bedraagt op dit moment gemiddeld ruim een half uur; een steunpunt zou daarin een aanzienlijke tijdwinst kunnen opleveren, legt een politiewoordvoerder uit.

De winst van de aanvliegtijd komt vooral de effectiviteit van een snelle inzet en eerdere observatie vanuit de lucht ten goede, stelt de politie. De politie gebruikte vorige maand nog een helikopter. Daarmee kon de bestuurder van een illegale crossmotor in Elspeet worden opgepakt, nadat hij een stopteken van politie en jachtopzichters had genegeerd.
Groeten,
D@@n

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Heli
« Reactie #1 Gepost op: 06-06-2007, 14:12 »
goeie zaak, als ze illegale crossers oppakken die over de hei scheuren.

dan pakken ze eindelijk de juiste mensen, en lopen ze niet te zeiken tegen een paar vriendelijke allroaders die niks stuk maken en over legale paden rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Heli
« Reactie #2 Gepost op: 06-06-2007, 15:24 »
Geert zij gewaarschuwd......


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Heli
« Reactie #3 Gepost op: 06-06-2007, 15:47 »
Helemaal goed. Die zgn wildcrossers mogen van mij gepakt worden. Worden de "normale"rijders misschien weer een beetje geaccepteerd.

O ZO ............. ;D

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Heli
« Reactie #4 Gepost op: 06-06-2007, 16:33 »
Inderdaad jongens, inderdaad. Het punt met die crosser waar over gepraat wordt is dat deze niet verzekerd was, geen kenteken had, en geen helm droeg. Daarom wertie aangehouden. Bovendien... op de stukken waar ik rij kunnen ze me zo goed als onmogelijk zien vanuit de lucht, laat staan je aanhouden met een heli...  ::)

.... wat een onzin allemaal zeg. Gewoon lekker rijden, en je sociaal opstellen tegenover andere mensen, en er is niets aan de hand.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Heli
« Reactie #5 Gepost op: 06-06-2007, 17:00 »
vooral sociaal opstellen ...... dat is volgens mij de sleutel.

Ik ben weleens mensen tegengekomen op paden waar het misschien niet mag maar ik wordt meestal vriendelijk begroet .... als ik er heel rustig langs tokkel
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11358
Re: Heli
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2009, 13:43 »
Bump, eentje uit de oude doos...

Heeft iemand gehoord of die proef nu geslaagd is en of die heli daar nu permanent gestationeerd is?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Heli
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2009, 13:59 »
nooit een heli gezien hier in het bos.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Heli
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2009, 14:10 »
iid belachelijk die heli's, in het bos, hebben ze niks beters te doen... ;D
 
Ik meen dat het ruim een jaar, misschien wel 2 jaar, geleden is dat ik twee afzonderlijke personen hoorde over een sollicitatie als vlieger bij de KLPD. Eén hier op ARM. :-X :-*
Het duurt ff met zo'n proef, het zijn wel ambtenaren... ::) :confused: :P
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Heli
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2009, 14:42 »
Ze hadden laatst toch een grootschalige actie gehouden in het bos? Ze hadden van alles gepakt, maar geen crossers. De sentor had het zo verwoord dat niet de crossers er niet waren, maar dat ze zo snel zijn dat ze niet te pakken zijn.

Zelfs met een helicopter zijn ze ongrijpbaar. "We" krijgen zo nog mythische krachten toebedeeld :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11358
Re: Heli
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2009, 15:34 »
nooit een heli gezien hier in het bos.

JW, je moet omhóóg kijken met die herriestoppers van je. Je hebt niet eens dóór dat ze je vanuit de lucht volgen ;D 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Heli
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2009, 20:04 »
Ze hoeven je ook niet te zien in een dicht bos, de warmte/infrarood camera kan je prima volgen..
Je enige reding daar tegen is het bos uit en hopen dat je een grote groep motormuizen tegen komt om je in te verschuilen ;)
 
Of je verschuilen met je motor onder een extra large reddingsdeken en dan het bos uit lopen :D
 
 
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Heli
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2009, 21:13 »
Of je zo opvallend aankleden dat een agent in een koekblik naar je zwaait. :-X
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Heli
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2009, 22:49 »
Rij op zwart in zwart, alleen m'n kop is een tikkie blauw ;)
Heb wel een vriend met een sticker op de voorkant van z'n motor ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11358
Re: Heli
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2009, 23:01 »
Die Dakar-stickers trekken bekeuringen aan :-X