Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112643 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Tenere 2008
« Reactie #645 Gepost op: 14-03-2009, 12:42 »
Tiens, uitverkocht in België?
Contacteer even Caset Lichtervelde. Ik dacht dat daar nog één in de showroom stond? http://www.caset.be/
In verband met de koffers; weldra komt van Yamaha uit een mod op de sloten van de koffers. Info verkregen via de importeur België.
Wanneer hobby's elkaar ontmoeten.... www.flandersfieldsoutrider.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Tenere 2008
« Reactie #646 Gepost op: 14-03-2009, 15:35 »
Caset ligt niet echt bij mij in de buurt, maar ga toch eens een mail sturen.. maar of ze de moto nog twee maanden willen bijhouden zal iets anders zijn en eerder geraak ik niet in België.

Bij de dealer in mijn buurt konden ze iig geen witte meer vastkrijgen. Maar de zwarte lijkt me ook wel mee te vallen.

Kan iemand me eens de verschillen tussen het 08 en 09 model laten weten. Zo te zien is het zadel verandert maar meer verschillen zie ik niet dadelijk.

thx

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #647 Gepost op: 14-03-2009, 18:59 »
Nog een kleine twee maanden geduld en ik ga me ook een Tenéré aanschaffen, heb vorig jaar een testrit gemaakt en was gelijk verkocht.

Spijtig dat de witte uitverkocht is in België, 't zal dus een zwarte worden voor mij.

Ben ook van zin om een kofferset te plaatsen, maar wilde eens horen of er iemand andere koffers dan de standaard Yamaha koffers gebruikt? Vind die van Yamaha zelf nogal duur en als je de reacties leest niet eens zo geweldig....

Hallo, Allan! Ik rij een witte '08 en heb er Hepco&Becker alu koffers op zitten(op het Lock-it kofferrek), kijk maar op mijn smugmug-site voor foto's van mijn Tenere. Bevallen goed, voor mijn doen stevig en stabiel genoeg, koffers waterdicht en lekker ruim. Alternatieven:
-Touratech;
-SW-Motech:
-Metal Mule;
-Off-the-road;
Keuze zat, kijk maar eens rond bij de verschillende leveranciers; kijk ook op: www.xt660.com een Engelse site met van alles en nog wat voor de XT660 R-X-Z, wel eerst even registreren. Succes!
Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Tenere 2008
« Reactie #648 Gepost op: 15-03-2009, 17:42 »
Heb prijs gevraagd bij Caset, valt een beetje tegen, voor die prijs krijg ik bij mijn dealer ook een 09 model.

Nu de verschillen nog eens opzoeken, maar denk dat ik dan toch maar voor een 09 zal gaan.

@ Dallas, thx voor de info

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tenere 2008
« Reactie #649 Gepost op: 23-03-2009, 07:47 »
Beetje stil hier ;)
 
Ik had laatst maar 4 stuks TKC80's besteld voor de Tenere van Sabsie en mijn DL650. Zo zagen de banden er donderdag nog uit:

Van links naar rechts: 110, 150, 130 en 90 (voor DL, achter DL, Achter XT, voor XT)
Afgelopen weekend heb ik ze er zelf omgelegt (was leuk om dat eens voor het eerst te doen!)
 
En gisteren was het tijd ze eens uit te proberen in De Kuil :P



Natuurlijk liet ik Sabsie ook nog even op haar eigen motor ;)

Hierna ging ik nog even met mijn DL650 de kuil in en dat leverde wel leuke gezichten van omstanders op  }) kan ook te maken hebben met mijn topkoffer en tanktas welke er nog opzaten :P
reed opvallend goed met de TKC's. als ze glijden dan doen ze dat heel beheerst en voorspelbaar, maar echt mul zand blijft lastig (maar ben niet gevallen :P )

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #650 Gepost op: 23-03-2009, 20:03 »
Hmm, leuk man. Ben zaterdag in Brabant de bossen ingedoken met de tourance's en het was weer lekker buffelen. Ik twijfel tussen TKC en de Heidenaus K60. Wil deze banden wel eerst oprijden.
Groetjes
Walter

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Tenere 2008
« Reactie #651 Gepost op: 04-04-2009, 09:01 »
Ik denk eerder aan een ander scenario: op de Motorbeurs stond op de stand van YamahaNL een Tenere-special met verschillende Touratech en Yamaha Original onderdelen voor 10.499,-(waarde onderdelen zo'n 4.000,-). Ik denk dus dat Topmoto die specials prepareert ism BDM, die een eindje verderop zit en de importeur van Touratech voor Nederland is. Lijkt mij een logische veklaring, toch?
Greetz, Hans.
Post Merge: 08-03-2009, 11:36[/color][/size]

Dit is die special op de Motorbeurs, Faithy krijg je er niet bij!
Greetz, Hans.
hahaha!  ;D Mijn krijg je er zéker niet bij, maar kreeg ik die motor er maar wel bij. Man wat een gave!
Die stepjes waren zeker veel fijner dan de originele overigens. Kon en met mijn kano-voetjes veel beter op staan.  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Tenere 2008
« Reactie #652 Gepost op: 04-04-2009, 11:47 »
Hij stond ook op de koekblik-RAI. (weinig koekblikken gezien overigens :D ....Go-Motor en Dakar geweest) Mooie complete uitvoering! Hij schijnt alleen in het wit te krijgen te zijn ??? , 2008 model dus.  En die TT steppies.....ik vond ze nogal gammel. :( Als ik dat vergelijk met de Pivot Pegz, die zitten als een huis.

Héé Faithy, hoe bevalt de xt met de T63? :)


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Tenere 2008
« Reactie #653 Gepost op: 04-04-2009, 18:53 »
De XT en zijn nieuwe bandjes rijden tof!  8) Helaas door studiedrukte en het missen van de training nog niet kunnen offroaden (op die paar stukjes opgebroken asfalt hier in Nijmegen na)  maar heb mega veel zin in de 11e in ieder geval!

We wokken overigens ook gewoon lekker mee  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #654 Gepost op: 04-04-2009, 20:02 »
Hij stond ook op de koekblik-RAI. (weinig koekblikken gezien overigens :D ....Go-Motor en Dakar geweest) Mooie complete uitvoering! Hij schijnt alleen in het wit te krijgen te zijn ??? , 2008 model dus.  En die TT steppies.....ik vond ze nogal gammel. :( Als ik dat vergelijk met de Pivot Pegz, die zitten als een huis.

Héé Faithy, hoe bevalt de xt met de T63? :)
 



Gr. Johan.

 
Gammel? Heb ze er sinds een week op zitten en heb er vandaag een Allroad training mee gereden bij Hans Hendriks in Putten(via FMTE): zeer stevig en veel meer grip dan de originele steuntjes. Was trouwens een leuke&leerzame dag, leuke groep(6 BMW's GS1150/1200 en een Transalp, mijn Tenere en de G650X van Hans) en Hans is een aardige en bekwame vent; wel veel stof en mul zand door een week zon en geen regen!
Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Tenere 2008
« Reactie #655 Gepost op: 05-04-2009, 19:47 »
Van de week sloeg bij hard optrekken m'n ketting over m'n voortandwiel, bleek al erg versleten. Gisteren bij Termaat een andere gehaald (van XTR/X), hoop dat de rest van de motor van betere kwaliteit is want ik heb nogmaar 8600 km gereden(pro oiler dus zeker niet droog geweest), ze gaan het navragen. Achtertandwiel en ketting nog redelijk, maar heb alvast wel een mooie gouden DID VM ketting besteld.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Tenere 2008
« Reactie #656 Gepost op: 05-04-2009, 20:20 »
1 april is alweer achter de rug hoor..

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: Tenere 2008
« Reactie #657 Gepost op: 06-04-2009, 06:19 »
Is iig geen 1 april grap, die van de xtr was ook rond de 9 k op .
Ondanks dat ik het afdekkapje over het VTW voorzien had van gaatje zodat het vuil er uit kom.
ATW en Ketting was bij mij nog goed en nog bij 14 k ::)
Bestel ook maar vast de rubber demperblokken in het achterwiel  :-X
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Tenere 2008
« Reactie #658 Gepost op: 06-04-2009, 07:46 »
Heb ik bekeken, maar daar zit nog geen speling op. En anders hebben we nog genoeg oude binnenbanden om er in te proppen. We zullen zien hoelang het  nieuwe tandwiel het uit houdt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: Tenere 2008
« Reactie #659 Gepost op: 06-04-2009, 09:24 »
Heb mijn kettingset vv. op 18000km door een DID (kostprijs 105 euro).
Ben juist terug van dealer, motor is binnen voor 20K. beurt.
Heb achteraan wel 7/8mm zijdelingse speling op het tandwiel.
 
Denk aan wiellagers / nieuw rubbers achter het tandwiel ... zijn veel te zacht, aangezien de vele problemen die ik er van lees. Blokjes zijn op de meeste brommers goed voor + - 80K.
Zal wel een garantie geval zijn ...