Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: DRZ 400E tank welke  (gelezen 2919 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
DRZ 400E tank welke
« Gepost op: 29-02-2008, 21:55 »
Welke grotere DRZ E tank is goed. Wie heeft ervaring ermee. En waar zijn deze te koop.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #1 Gepost op: 29-02-2008, 22:40 »
ik heb de ims van 16 liter
gekocht in amerika via internet
inclusief alle kosten +-E280

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #2 Gepost op: 01-03-2008, 10:14 »
Ik heb een van Acerbis. 2e hands in Belgie op de kop getikt. Hij is wel veel hoger dan een IMS tank, maar alles past perfect...Hier zitten geen 'zijwangen' op zoals bij de IMS. Ik heb er nog apart radiatorbeschermers opgezet. Ik vind zelf wel erg handig dat hij 'doorzichtig' is: zo zie je altijd hoeveel er nog inzit.





Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #3 Gepost op: 01-03-2008, 11:08 »
Jammer dat die acerbis niet in blauw beschikbaar is, anders had ie bij ons ook de voorkeur. IMS levert in blauw.
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #4 Gepost op: 01-03-2008, 11:54 »
Volgens mij ontbreken de montagepunten op een IMS voor een E frame.

Neem een Acerbis, daar klopt 't wel. Dat is ook de enige tank waarbij 't klopt.

Kan zijn dat ventilator er af moet bij de Acerbis.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #5 Gepost op: 01-03-2008, 12:06 »
Acerbis is in ieder geval wel goed, tenminste, Acerbis tanks noemen ze in Duitsland "Unkaputtbar"  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #6 Gepost op: 01-03-2008, 13:02 »
Ria heeft een S dus we gaan maar een IMS tank bestellen bij Baja Design...
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #7 Gepost op: 01-03-2008, 15:05 »
JP,

Je kunt ook direct bestellen bij IMS met je credit card. Dit heeft als voordeel dat de 'return policies' veel duidelijker én makkelijker zijn.

Wat is het probleem: de mallen waarmee deze 17L tanks gemaakt worden worden door slijtage steeds slechter. Vraag me niet hoe het kan, maar de wanden worden steeds dunner bij de ophangpunten rond het frame.

Er zijn nu al een paar mensen, waaronder Ap (of Transmit) en Roos, die lekkages hadden door kleine haarscheuren. Ook vanuit de USA kwamen dezelfde geluiden terug.

Zodra je dat ziet en terugrapporteert aan IMS per mail dan vinden ze het voldoende indien je de tank doormiddenzaagt en daarvan een foto schiet. Krijg je zonder inklaringskosten direct een nieuwe toegezonden.

Baja Designs kan vaak niet anders dan de spullen terugvragen en het terugzenden gebeurt dan op jouw kosten.

De concurrent van IMS, Clarke, levert betere, maar geen mooiere tanks. Probleem is hier dat je elk jaar een nieuwe tankdop nodig hebt omdat hij niet meer goed afsluit. Ook prut met peren dus...

Acerbis is de enige met de minste problemen, maar eigenlijk niet geschikt voor een Sje.

Indien je toch mocht besluiten voor de IMS, vergeet dan niet een beugeltje te monteren zodat de radiatoren beschermd blijven bij een val. Staat wel ergens on-line hier hoe dat moet.

Groetjes aan Ria,

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #8 Gepost op: 01-03-2008, 16:22 »
ap zegt even voor de goede orde mijn tank lekte niet vond de plek wat dun dus doorgezaagd en nieuwe opgestuurd gekregen
garantie bij ims super

de 2 ophang punten voor passen niet helemaal 100%
heb ik opgelost door een aluminium beugeltje en een trillings demper zodat de tank ook nog wat kan bewegen
verder een zijsteun gemaakt tussen de wangen in zodat bij het vallen de radiateurs heel blijven (proefondervindelijk werkt)

voordeel gewicht hangt laag reikwijte ongeveer een 330/350km

ben dus dik tevreden met het spul maar eerlijk is eerlijk een acerbis tank is wat afwerking betreft perfect

linkje wel heel kort dag
http://cgi.ebay.com/2000-2007-Suzuki-DRZ-400-E-S-Endurance-IMS-4-0-Gas-Tank_W0QQitemZ270215046499QQihZ017QQcategoryZ35574QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

groetjes ap




Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #9 Gepost op: 01-03-2008, 18:32 »
Kan zijn dat ventilator er af moet bij de Acerbis.

Een E heeft geen ventilator, dus da's alvast opgelost...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #10 Gepost op: 01-03-2008, 19:08 »
Op mijn ex-DRZ-S zit ook een IMC. De passing is idd niet al te best, ik heb het ook met beugeltjes bij de wangen opgelost. Het is wel zo dat de tank na enig gebruik zich dudelijk zette en meer de juiste passing kreeg. Ik heb de ventilator en de claxon bij die operatie in een kartonnen doos gelegd. Als een E zonder kan, dan kan een S het ook, vond ik. Het temp-lampje heeft in de 2 jaar dat ik er mee gereden heb slechts 1 maal gebrand. Dat was bij het beschamend langdurig stilstaand malen op een helling.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #11 Gepost op: 01-03-2008, 19:37 »
bij een een drz E zijn de radiateurs anders (slangen lopen ook anders)

inderdaad de ventilator gaat bijna nooit aan, bij mij alleen in het losse zand van de woestijn met een mega topsnelheid van wel 3 tot 10km het uur

maar bij mij zit de ventilator er dus gewoon altijd op en de ims tank zit zowel op de rubbers als twee steuntjes van een E

gewoon een uutje eropgalast aan de L zijde

gr ap

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #12 Gepost op: 01-03-2008, 22:10 »
Bedankt tot zover. Zijn er nog ervaringsdeskundigen met IMS op een E versie.

Wat een prijsverschil in tanks overigens in EU of US, voor een acerbis tank via TT 400 euro

Via www. justgastanks.com  200 Dlr.exclusief verzendkosten a 60 dlr.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #13 Gepost op: 01-03-2008, 22:47 »
De acerbistank kost via Hessler (DR650 goeroe) 326 euro ongeveer, excl. verzenden. Aanmerkelijk goedkoper dan TT... Staat echter nog niet op de site, hij melde het me per mail.
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: DRZ 400E tank welke
« Reactie #14 Gepost op: 02-03-2008, 11:20 »
Ik heb de IMS tank eerst op mijn Sje gehad en nu zit ie op mijn Etje, past allemaal perfect.
Tank is uitgerust met boutgaatjes voor beide varianten ophanging.

Maar forget it dat die tank uit zichzelf je radiator beschermt, als je die afstandsbussen tussen je tank en je radiators zet en je legt je motor op de wang van je tank, duwt ie juist die bus je radiator in...
Dus ik heb die bussen en die bouten gewoon weggelaten, zit prima zo. En dan heb ik van die radiatror bescherming gekocht, maar Ap en Noppy hebben daar een goedkopere oplossing voor.