Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trailtech bestellen  (gelezen 46362 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #120 Gepost op: 14-02-2010, 12:08 »
Kan wel allebei maar niet in dezelfde modus. Snel nullen voor tussenafstanden in de laptimer modus (omhoog en omlaag ingedrukt houden) dan 0-en door ronde te starten en te stoppen.
Totaalstanden rijden in de rally modus (middelste knop inhouden) en dan kan je dus bijstellen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #121 Gepost op: 14-02-2010, 12:19 »
Als je met tussenstanden rijdt (wat bij rallies nooti zo is, maar bij locale roadbookritjes wel), hoef je natuurlijk ook niet bij te stellen! Op die 0.x km merk je er toch niks van dat de uitzetten 1% grotere band had...

Het is wel een beetje onhandig dat je niet op de AB kan nullen, maar in de praktijk nul je meestal bij een controlepostofzo, waar je toch al even stilstaat: Das dus ook niet erg.

Wat ik als enig echt nadeel van die Vector zie (wat ik gisteren bij Niek gezien heb), is toch die 10 meter bijstelling: In de praktijk is dat onzinnig nauwkeurig. Bij een ICO kan je kiezen tuzzen 0.01 weergave of 0.1 km weergave. In de praktijk heb ik 0.01km weergave nog nooti gebruikt: tussenafstandjes van 25 of 50 meter doe je toch gewoon 'op zicht'.

Ziet er echt niet ergens een optie in om dat om te zetten????

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #122 Gepost op: 14-02-2010, 12:59 »
Wat ik als enig echt nadeel van die Vector zie (wat ik gisteren bij Niek gezien heb), is toch die 10 meter bijstelling: In de praktijk is dat onzinnig nauwkeurig.
Ziet er echt niet ergens een optie in om dat om te zetten? ???

Klopt, maar als je de knop een paar tellen ingedrukt houdt gaat ie steeds sneller lopen en heb je er zo vele kilometers vanaf getrokken.
En 100 meter zou ik weer te onnauwkeurig vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #123 Gepost op: 14-02-2010, 13:03 »
ik heb nog nooit een roadbook gezien wat beter dan 100m nauwkeurig was.

Om maar eens iets te noemen: Waar in de bocht nul je?? 25 meter ervoor, erna, of precies in de bocht als je eigenlijk de aandacht  voor de bocht nodig hebt.

100m aanduiding te onnauwkeurig ? voor mij onzin.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #124 Gepost op: 18-07-2010, 08:42 »
http://www.quadtuning.nl/trail-tech-vector

Gevonden, op jacht naar handbeschermers onder het kopje 'electronica'.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #125 Gepost op: 18-07-2010, 11:47 »
ik heb nog nooit een roadbook gezien wat beter dan 100m nauwkeurig was.

Om maar eens iets te noemen: Waar in de bocht nul je?? 25 meter ervoor, erna, of precies in de bocht als je eigenlijk de aandacht  voor de bocht nodig hebt.

100m aanduiding te onnauwkeurig ? voor mij onzin.

Heb echt geen moeite om in de bocht te nullen.

Misschien overdreven maar ik nul bij elke nieuwe situatie. Gewoon kwestie van 1 seconde met duim op knoppie drukken.
Heb roadboektochtjes gedaan waar  3 situaties waren binnen 100 meter.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #126 Gepost op: 26-07-2010, 16:50 »
Heb ook een Vapor als vervanging van de crap KTM teller en werkt perfect, voor roadbook ritjes wel een ICO erop (altijd op 100mtr ingesteld) maar de Vapor is een goede reserve om erbij te hebben.

Als het al 1 seconde duurt om te nullen en je gaat 50km/u dan ben je zo al 13,5 meter verder.. daar komt bij dat de sensor op je voorwiel 2,5 meter per rotatie nodig heeft om te "verfrissen" dus het is of 7,6mtr of 12,4mtr nauwkeurig of ergens daartussen in... Daar komt nog bij de tolerantie van de meting als je een tijdje niet "genuld" hebt..

10 mtr is mijn inziens onzin dus....  in de zeer zeldzame gevallen dat een roadbook minder dan 100mtr aanwijzingen geeft dan is er iets "bijzonders" aan de hand en moet je sowieso je ogen op de weg of het pad houden..

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #127 Gepost op: 20-11-2010, 14:38 »
Je hebt gelijk. Het is niet de rally-modus die je moet hebben, maar de 'Lap Timer Mode' (pagina 3, onderaan).

Eenmaal starten door de bovenste knop van de afstandbediening in te drukken (Start/stop laptimer) en daarna bij iedere bocht die je wilt nullen de onderste knop (Signal new lap).

Ik heb 'm zelf gebruikt bij AK tripjes en het werkt echt goed.

Wie kan me even helpen. Ik heb de Trailtech al weer een jaar niet gebruikt en ik ben helemaal kwijt in welke stand ie moet staan om snel te kunnen nullen. En hoe ik hem in die stand zet, uiteraard.

Als iemand dat zo even uit kan leggen, graag!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #128 Gepost op: 20-11-2010, 14:42 »
Lap timer modus.

http://www.trailtech.net/media/instructions/computers/vector/Vector_Users_Manual_7010-MANUAL.pdf

Pagina 36. Pijltje omhoog en pijltje omlaag 3 seconden tegelijkertijd ingedrukt houden.

Pijltje naar beneden is nullen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #129 Gepost op: 20-11-2010, 15:12 »
Daarom heb ik een kopie van de manual altijd bij me. Ik vergeet telkens wat dat ding allemaal kan en welke knopje waar voor is.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #130 Gepost op: 20-11-2010, 16:05 »
Lap timer modus.

http://www.trailtech.net/media/instructions/computers/vector/Vector_Users_Manual_7010-MANUAL.pdf

Pagina 36. Pijltje omhoog en pijltje omlaag 3 seconden tegelijkertijd ingedrukt houden.

Pijltje naar beneden is nullen.

Pff, bedankt.
Ik heb inmiddels ook het creditcardje gevonden waar eea op staat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #131 Gepost op: 27-02-2011, 20:59 »
Gisteren begon de dagteller te knipperen naar een stand met ongeveer 15km meer erbij ???. Dacht da's lekker een paar weken voordat m'n motor op transport moet, maar toen dacht ik ineens aan het reset knopje op de achterkant. En het werkte, daarna weer als vanouds.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #132 Gepost op: 27-02-2011, 21:51 »
Gisteren begon de dagteller te knipperen naar een stand met ongeveer 15km meer erbij ??? . Dacht da's lekker een paar weken voordat m'n motor op transport moet, maar toen dacht ik ineens aan het reset knopje op de achterkant. En het werkte, daarna weer als vanouds.

Dan zou ik maar vast gauw een reserve batterijtje halen, anders gaat je probleem zich steeds vaker voordoen en houdt het niet op totdat er een nieuwe in zit. Ongeacht of je hem aan de vaste prik hebt hangen...

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #133 Gepost op: 27-02-2011, 23:38 »

Dan zou ik maar vast gauw een reserve batterijtje halen, anders gaat je probleem zich steeds vaker voordoen en houdt het niet op totdat er een nieuwe in zit. Ongeacht of je hem aan de vaste prik hebt hangen...

Ah, dat vroeg ik me al af. Alleen verlichting gaat via de accu oid?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #134 Gepost op: 28-02-2011, 07:46 »
Betterijen heb ik bij me, we zullen zien.
None of us is as strong as all of us.