Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 23 augustus op herhaling??  (gelezen 30946 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #345 Gepost op: 23-08-2009, 22:02 »
Wisten jullie dat het gravel op de veluwe gemaakt is van grint uit laat pleistocene afzettingen van wat we tegenwoordig de Rijn noemen?

... nee he?! Maar nader bodem onderzoek door ondergetekende heeft dat aan het licht gebracht. Twee keer dook ik te enthousiast vanaf het asfalt een gravelweggetje in en schoof over het voorwiel onderuit. (staat zelfs op video  :-[ )Nou zijn die nieuwe Tenere's niet alleen built to last, maar ook built to crash. Dus schade was nihil. Met dank aan de tie-wraps van JW waarmee ik de zijstandaard vast kon zetten kon ik weer vlot verder. Ik zelf ben intussen vrij handig in het vallen en opstaan (die Tenere van mij heeft letterlijk alle kanten al eens boven gehad), dus ook daar geen probleem.

Was m'n eerste ARM uitje. De route voerde over een paar echt mooie boswegen, maar zoals vaker hier in Nederland heb je die zelden voor jezelf. Ik kan me voorstellen dat wanneer je daar als wandelaar (met kinderwagen) ineens midden in een Parijs-Dakar etappe bent beland niet echt happy bent... maar goed, zo goed en kwaad als dat kon is er rekening mee gehouden. Idd bij het paardenvolk zullen we toch wel punten hebben gescoord!

Heb nog wat schokkend (letterlijk) beeldmateriaal vanaf de motor wat ik na bewerking (lees de saaie stukken eruit) hiero zal publiceren.

Hip en JW nogmaals bedankt!

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #346 Gepost op: 23-08-2009, 22:08 »
In het begin was het goed te doen, goed van de "orga" om eerder te stoppen door de stof.

Pech gevalletje aan het eind van de sliert, het uit elkaar vallen van de sliert en jouw chopper moment aan het begin van de sliert hielpen ook wat mee  ;D
 
Maar idd goed om te stoppen, 29 man langs die arme mede recreanten zorgde er voor dat ze een beetje grijs en grauw zagen tgen de tijd dat de laatste noppenridder langs kwam gekropen..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 85
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #347 Gepost op: 23-08-2009, 22:20 »
http://www.youtube.com/watch?v=39uQJVch3Vk#noexternalembed
 
kleine sfeerimpressie van een keurige groep motorrijders, jammer dat je steeds meer electrische fietsen op de Veluwe ziet die het voor dit soort jongens verknallen  :D
 

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #348 Gepost op: 24-08-2009, 07:48 »
Wisten jullie dat het gravel op de veluwe gemaakt is van grint uit laat pleistocene afzettingen van wat we tegenwoordig de Rijn noemen?

... nee he?! Maar nader bodem onderzoek door ondergetekende heeft dat aan het licht gebracht. Twee keer dook ik te enthousiast vanaf het asfalt een gravelweggetje in en schoof over het voorwiel onderuit. (staat zelfs op video  :-[ )Nou zijn die nieuwe Tenere's niet alleen built to last, maar ook built to crash. Dus schade was nihil. Met dank aan de tie-wraps van JW waarmee ik de zijstandaard vast kon zetten kon ik weer vlot verder. Ik zelf ben intussen vrij handig in het vallen en opstaan (die Tenere van mij heeft letterlijk alle kanten al eens boven gehad), dus ook daar geen probleem.

Was m'n eerste ARM uitje. De route voerde over een paar echt mooie boswegen, maar zoals vaker hier in Nederland heb je die zelden voor jezelf. Ik kan me voorstellen dat wanneer je daar als wandelaar (met kinderwagen) ineens midden in een Parijs-Dakar etappe bent beland niet echt happy bent... maar goed, zo goed en kwaad als dat kon is er rekening mee gehouden. Idd bij het paardenvolk zullen we toch wel punten hebben gescoord!

Heb nog wat schokkend (letterlijk) beeldmateriaal vanaf de motor wat ik na bewerking (lees de saaie stukken eruit) hiero zal publiceren.

Hip en JW nogmaals bedankt!

HJ

de eerste keer zat ik vlak achter je. ik kon niet zien wat je voorwiel deed, maar je gaf nog wel een stoot gas die ervoor zorgde dat je achterwiel ook in een drift onder je uit schoof  ;D
was wel 'fijn' om te zien omdat ik zelf al aan het stoeien was met de bochten (leek wel een beginner, oh wacht dat ben ik ook :P ) gelukkig kreeg ik dat daarna wel beter onder de knie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #349 Gepost op: 24-08-2009, 08:22 »
Mja... gas bijgeven is op het onverhard wel de goeie reflex... meestal red je je daarmee wel uit de problemen...

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #350 Gepost op: 24-08-2009, 09:44 »
nou weet je het natuurlijk nooit met het weer in nederland - vorig jaar deze dag piste het van de lucht en was de wereld van ons
ik moet zeggen dat, na een 99% stofvrije test vrijdag laat, het me echt verbaasd heeft (wellicht beetje naief) hoe vlug de grond toch weer opgedroogd was tot stof gevende waarden, laten we maar zeggen dat het een lesje is voor een volgende keer
daarom inderdaad hele stukken er uit gehaald, eerder pauze gehouden (De Bonte Koe in Garderen Maurits!) en na de lunch nog even een stukje geprobeerd dat meer in bosgebied zit maar zelfs daar mee gestopt
als toetje nog 'tree hugger alley' heen en terug genomen, jammer dat dat de nekslag was voor de oldtimer van Jouke :'(
mooi dat iedereen toch genoten heeft, daar doe je het tenslotte voor

we doen hem in de winter nog wel een keertje over
gr Hilbert

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #351 Gepost op: 24-08-2009, 12:18 »
Hip,  nogmaals bedankt!
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #352 Gepost op: 24-08-2009, 12:58 »
Hip,  nogmaals bedankt!

hoe beviel de xtz tijdens de rit? :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #353 Gepost op: 24-08-2009, 14:04 »
Voor mij ook mijn eerst echte ARM rit-deelname. Hip & Friends SUPER bedankt voor het organiseren. Leuk om eens de koppen te zien van al die mensen die zo graag type op dit forum..... maar welke naam nu bij welk gezicht en welke forum-synoniem hoort..... Ik ga in elk eval graag weer mee!
Grz. Jeroen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #354 Gepost op: 24-08-2009, 20:16 »
leipo, hij de tenere(of is het een zij) beviel prima. Handelbaarheid ondanks het relatief hoge gewicht ok. Het grote voordeel is dat als je vervolgens over de snelweg naar huis rijdt dit met hoge gemiddelde snelheden en zeer comfortabel kan. Ik had er alleen nog geen noppen onder en heb dus voorzichtig gereden. Gaat binnen vier weken gebeuren en dan half oktober ermee opweg naar Marakko.
Groet,
Wijnand
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #355 Gepost op: 25-08-2009, 23:19 »
Watjes??? Zullen we met de KTM komen dan (2T-herrie...  :P )
Roy's HP2 is nog niet klaar (nee, nog steeds niet; duurt inmiddels belachelijk lang...) dus hij kan niet. En ik laat mijn motormaatje natuurlijk niet alleen achter terwijl ik zelf lekker door de Veluwe aan het rijden ben. Ik ga dus met Roy mee naar de crossbaan met de KTM. het was trouwens wel héél erg droog, maar het lijtk idd redelijk opgeknapt.
Maar Hip, wij mogen toch volgende keer wel weer mee (op de superstille HP2's met katalysator)?
Als jullie gaan, wens ik jullie héél veel plezier en een veilige kilometers!
gr Marcel
Bedankt Marcel mooi geschreven, stof was er in het oosten genoeg he ;)
we hebben ook mooie routes gereden op de hp3,s
 
Groeten Roy

Post Merge: 25-08-2009, 23:24
nou weet je het natuurlijk nooit met het weer in nederland - vorig jaar deze dag piste het van de lucht en was de wereld van ons
ik moet zeggen dat, na een 99% stofvrije test vrijdag laat, het me echt verbaasd heeft (wellicht beetje naief) hoe vlug de grond toch weer opgedroogd was tot stof gevende waarden, laten we maar zeggen dat het een lesje is voor een volgende keer
daarom inderdaad hele stukken er uit gehaald, eerder pauze gehouden (De Bonte Koe in Garderen Maurits!) en na de lunch nog even een stukje geprobeerd dat meer in bosgebied zit maar zelfs daar mee gestopt
als toetje nog 'tree hugger alley' heen en terug genomen, jammer dat dat de nekslag was voor de oldtimer van Jouke :'(
mooi dat iedereen toch genoten heeft, daar doe je het tenslotte voor

we doen hem in de winter nog wel een keertje over

Ja Hip dan hoop ik ook weer mee te kunnen, Marcel en ik dachten wel dat het erg droog zou zijn, maar goed Hip! jij rijd voor op dus welke stof ;)
 
Groeten Roy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #356 Gepost op: 03-09-2009, 15:05 »
Het heeft wat moeite gekost, maar is dan toch gelukt. Beelden van de on-board video van de ARM HipRit zijn hiero te bekijken (29 minuten in 4 delen). Is m.n. vanaf de lunch. WAARSCHUWING!!! M.N. DEEL 4 BEVAT SCHOKKENDE BEELDEN ;)

http://www.dailymotion.com/swf/xad44f_arm-deel-1-van-4_auto

http://www.dailymotion.com/swf/xadaot_arm-deel-2-van-4_auto

http://www.dailymotion.com/swf/xad865_arm-deel-3-van-4_auto

http://www.dailymotion.com/swf/xad8g0_arm-deel-4-van-4_auto

HJ


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #357 Gepost op: 03-09-2009, 15:17 »
Leuk zeg die camera achterop. Ik heb 'm niet eens opgemerkt.

Vooral in het begin, dat we allemaal wegrijden levert het wel erg leuke beelden op. Verder gaat het wel een beetje snel vervelen omdat je heel veel hetzelfde ziet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #358 Gepost op: 03-09-2009, 16:04 »
Leuk zeg die camera achterop. Ik heb 'm niet eens opgemerkt.

Vooral in het begin, dat we allemaal wegrijden levert het wel erg leuke beelden op. Verder gaat het wel een beetje snel vervelen omdat je heel veel hetzelfde ziet.

vind je mijn kop vervelend?  >:(
 
 ;D
 
ik had het ook niet gemerkt anders had ik me wel wat meer uitgesloofd ;)
jammer dat de leuke stukken nu net minder goed zichtbaar zijn door het schokken, misschien volgende keer echt op je helm plakken zodat hij wat minder klappen te verwerken krijgt?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: 23 augustus op herhaling??
« Reactie #359 Gepost op: 03-09-2009, 16:07 »

 ik had het ook niet gemerkt anders had ik me wel wat meer uitgesloofd ;)


Mijn idee :P