Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp  (gelezen 7494 keer)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2010, 19:38 »
Je zou als politie eigenlijk moeten mogen vragen om iemands mobielnummer en bij de operator de info opvragen van de GSM-mast waar de aanhanger stond en van de avond dat hij gestolen werd.

Staat in de roaminggegevens dat die persoon daar was dan is hij iig schuldig aan diefstal.

Maar ja, dat zal wel niet mogen ivm privacy. Privacyschending is pas in het geding als je alle masten van NL opvraagt en kunt zien waar die persoon werkelijk was.

Daar zal je wel een heel goed bevel voor nodig hebben wil je dat krijgen. Gelukkig heb je hem terug. Alleen zonde dat de dader niet gestraft kan worden.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #31 Gepost op: 16-01-2010, 20:39 »
Je zou als politie eigenlijk moeten mogen vragen om iemands mobielnummer en bij de operator de info opvragen van de GSM-mast waar de aanhanger stond en van de avond dat hij gestolen werd.

Staat in de roaminggegevens dat die persoon daar was dan is hij iig schuldig aan diefstal.

Maar ja, dat zal wel niet mogen ivm privacy. Privacyschending is pas in het geding als je alle masten van NL opvraagt en kunt zien waar die persoon werkelijk was.

Maar ja, het is nu al goedgekomen, niet?
De Nederlandse overheid heeft al alle gegevens van alle masten in NL. En wel voor meerdere jaren. Politieagenten hoeven niet meer naar de rechter om dat soort gegevens op te vragen. Ook niet om je af te luisteren.

De gegevens voor het rekeningrijden blijft meerdere jaren bewaard (dus waar je met de auto rijdt en  hebt gereden), de minister heeft al gezegd strafbare informatie te gebruiken.

APK voor motoren komt er aan, dus een kastje voor motoren zal niet lang meer duren. Maarja, wie heeft er wat te verbergen. We rijden allemaal nooit te hard en altijd op legale plekken toch?

De overheid is nu zelfs bezig om een wet er door te krijgen om je huis te doorzoeken op straffe van verlies van de kinderbijslag, aow en bijstand, ook al is er geen verdenking.

1 voordeel. Die ene aanhangerdief krijgen ze dan waarschijnlijk wel te pakken. Daar heb ik mijn vrijheid wel voor over hoor. Geen probleem. Wil iemand nog mijn pincode weten?

Post Merge: 16-01-2010, 20:41
't is allemaal inderdaad wat al te makkelijk zo, "sorry agent, ik heb geen flauw idee meer van wie ik de aanhanger gekocht heb......"

ik heb zelfs begrepen dat ik weinig kans op terugkrijgen zou hebben als iemand geheel bewuster trouw mijn karretje voor een normale prijs zou hebben gekocht (geheeld.....)
probleem is dat de politie nu moet bewijzen dat de man inderdaad de dader of bewuste heler is, weinig kans  >:(

in ieder geval kan ik er hopelijk weer een ander blij mee maken, afhankelijk van de staat van onderhoud  ::) wordt het een alleszins redelijke vraagprijs (is 800 - 900 euro redelijk  ;) ), als ie binnen is post ik wel een mooi plaatje

Jouke mag eerst ja of nee zeggen, daarna is Dirk aan de beurt
Ik laat toch mijn interesse varen. Ik gun het Dirk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #32 Gepost op: 16-01-2010, 20:46 »
Wil iemand nog mijn pincode weten?

Nou vooruit omdat je het zo aanbied maar alleen met je pasje erbij...  ;D 8)
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2010, 20:50 »
De Nederlandse overheid heeft al alle gegevens van alle masten in NL. En wel voor meerdere jaren. Politieagenten hoeven niet meer naar de rechter om dat soort gegevens op te vragen. Ook niet om je af te luisteren.

Yeah right.

Maar om terug te komen op de aanhanger. ik hoop dat je iemand vind voor je aanhanger, 2 aanhanger is ook teveel van het goede als je er geen plek voor hebt.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2010, 22:56 »
Yeah right.

Maar om terug te komen op de aanhanger. ik hoop dat je iemand vind voor je aanhanger, 2 aanhanger is ook teveel van het goede als je er geen plek voor hebt.
Of je gelooft me gewoon niet. Of je leest even alle stukken over de wetten hier:

http://ikregeer.nl/zoek/dossier/30661

http://ikregeer.nl/zoek/dossier/25403

Succes he. Wil je nog bronnen voor de overige uitspraken?

Post Merge: 17-01-2010, 00:26
Of je gelooft me gewoon niet. Of je leest even alle stukken over de wetten hier:

http://ikregeer.nl/zoek/dossier/30661

http://ikregeer.nl/zoek/dossier/25403

Succes he. Wil je nog bronnen voor de overige uitspraken?

Ok ok, ik overdrijf. De gegevens zijn maar anderhalf jaar opgeslagen en kan voorlopig nog niet zonder de rechterlijke macht opgevraagd te worden. De voorstellen tot wijzigingen zijn er echter wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2010, 01:27 »
Dat is nog een geluk hebben, 99,9% van de tijd zie je zoiets nooit meer terug.

De Nederlandse overheid heeft al alle gegevens van alle masten in NL. En wel voor meerdere jaren. Politieagenten hoeven niet meer naar de rechter om dat soort gegevens op te vragen. Ook niet om je af te luisteren.

De gegevens voor het rekeningrijden blijft meerdere jaren bewaard (dus waar je met de auto rijdt en  hebt gereden), de minister heeft al gezegd strafbare informatie te gebruiken.

APK voor motoren komt er aan, dus een kastje voor motoren zal niet lang meer duren. Maarja, wie heeft er wat te verbergen. We rijden allemaal nooit te hard en altijd op legale plekken toch?

De overheid is nu zelfs bezig om een wet er door te krijgen om je huis te doorzoeken op straffe van verlies van de kinderbijslag, aow en bijstand, ook al is er geen verdenking.

1 voordeel. Die ene aanhangerdief krijgen ze dan waarschijnlijk wel te pakken. Daar heb ik mijn vrijheid wel voor over hoor. Geen probleem. Wil iemand nog mijn pincode weten?
Post Merge: 16-01-2010, 20:41[/color][/size][/color][/size]
Ik laat toch mijn interesse varen. Ik gun het Dirk.

Ik ben blij dat we over ene jaar verkiezingen hebben  :-X en mocht het alsnog door gaan gaat deze jongen Europa uit  :confused:

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2010, 08:45 »
Ik werk met dat soort gegevens en die krijg je echt niet zomaar. Daar moet toch echt een officier van justitie bij komen en die moet je echt overtuigen van het nut en of er een verdachte is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2010, 12:09 »
Tappen van telefoon en email (en afluisteren met richtmicrofoons etc.) mag alleen met toestemming van een rechter-commissaris. Nu is het in NL wel zo dat die toestemming vrij eenvoudig wordt gegeven als de Officier van Justitie met een "aannemelijk" verhaal komt.
Maximale termijn is drie maanden, daarna moet iig een nieuw verzoek bij de RC worden ingediend, waarin aannemelijk wordt gemaakt dat 1) de persoon nog steeds verdachte is 2) het tappen resultaat oplevert.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2010, 16:49 »
Zullen we het weer over een aanhanger gaan hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #39 Gepost op: 17-01-2010, 17:10 »
OK, terug on-topic: Misschien een idee om een GPS-tracker in je achterlicht in te bouwen van je aanhanger?

Waar zijn die dingen klein maar goedkoop te kopen?

Kijk hier: http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/alarminstallaties/track-tk-102p-portable-gps-gsm-tracker-57725967.html

Met 12V kabel, dus iedere keer als hij aangehaakt wordt dan krijgt hij sap, zodat hij te volgens is (tenzij de dief zo slim is om de 7-polige plug er uit te laten...)

De handleiding: http://www.sds-autoelektra.nl/HANDLEIDING.htm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2010, 20:06 »
heb vandaag wel een "mooie" beveiligingshack gedaan, vond ik zelf. werkt voor de motor maar ook voor een aanhanger.

koop voor 2,95 van die magneet alarmpjes op batterijen die je op je raamkozijn kan plakken, Als je die los tegen elkaar op je motor legt, gaat dat enorm piepen als je de motor of aanhanger beweegt omdat het zaakje erafvalt. Niet 100% save maar het helpt wel! ( niet gek voor 2,95)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2010, 20:13 »


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: aanhanger gejat gvd! hou je ogen open svp
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2010, 22:37 »
Mooi he, gewoon te koop... dingetje van e50 stoort jouw dingetje van e100  ::)
 
En ze worden dus ook echt gebruikt..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl