Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??  (gelezen 3391 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Gepost op: 04-10-2008, 11:02 »
We hebben naast Allroadmaniacs ook Noppenforum, de ORA, het Allroad Motor Forum. Ik zit op alle 4 (alhoewel de ORA geen forum heeft, en Noppenforum vooral op enduro en cross is gericht) maar wat me wel opvalt is dat vrijwel al deze "clubs" dezelfde liefhebberij hebben: Offroad rijden, met of zonder roadbook.of GPS.
Ik kom op diverse ritjes dezelfde mensen tegen, de een van die club en de ander van een andere club. en ook dezelfde mensen op verschillende Fora/Forums (welke is het??)
 
Ik vind dat prima zo, maar soms, in een dromerige bui, vraag ik me af of we geen sterkere "club" zouden vormen, met een krachtige stem naar allerlei officiele instanties, als we alles op 1 hoop gooien. Naast persoonlijke bezwaren (ik wil de initiatiefnemers van de diverse clubs hun "kindje" niet afnemen) heeft het ook wel voordelen.

Discusieren maar!!!
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #1 Gepost op: 04-10-2008, 11:06 »
Een echte die ook belangen gaat behartigen enzo?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #2 Gepost op: 04-10-2008, 11:46 »
Voor mij is Allroadmaniacs natuurlijk al DE allroadclub in Nederland  ;D

AMF is een zeer gesloten gemeenschap met wel 24 leden (
Citaat
Helaas is dit forum bedoeld voor de vaste leden van het AMF-Genootschap. Registreren heeft dan ook geen zin want je kunt je alleen aanmelden als je via een bestaand lid wordt voorgesteld of als je een eigen allroad route kunt inbrengen in ons gezelschap.
)

Noppenforum is inderdaad meer op de crossers gericht die lekker op de crossbaan moeten blijven, de ORA is bar weinig over te vinden, maar die komt kwa evenementen en motorintresse nog het meest in de buurt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #3 Gepost op: 04-10-2008, 11:54 »
Belangenbehartiging vind ik denk ik het grootste voordeel misschien. Maar dan ook crossverenigingen aanschrijven bijvoorbeeld.
Die kunnen ook nog wel eens wat hulp gebruiken ( om nieuwe zeurende bewoners naast crossbanan te weren bv.)

Domeinnaam te koop :
www.allroad-actions.nl  ;D ;D

Maar in het kader van belangenbehartiging kun je ook de handen ineenslaan wanneer het nodig is, en verder gewoon zelfstandig blijven .

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #4 Gepost op: 04-10-2008, 11:59 »
Voor mij is Allroadmaniacs natuurlijk al DE allroadclub in Nederland  ;D


mee eens, hoewel ik nog zeer weinig mensen persoonlijk ken.
ben ik vaak hier te vinden. als allroader, is dit mijn site!!!!!!!!!!!

vooral het reizen en equipment komt hier meer aan bod.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #5 Gepost op: 04-10-2008, 14:16 »
Ik denk dat het moeilijk wordt (maar dat betekent niet dat het niet kan!). Kijk maar eens hoe wenig leden de clubs hebben waar je ook contributie voor moet betalen. Als je een officieel orgaan wilt zijn, moet je je registreren bij een notaris/Kvk en moet je een 'bestuur' hebben. Dat is in deze tijd bijna niet te doen. Ik heb in veel besturen van stichtingen en verenigingen gezeten en het was altijd moeilijk om actieve mensen te vinden. Het vrijblijvende dat we nu in het forum hebben, gaat er vanaf.

Ik doe het heel simpel: ik lees alleen ARM en geen andere motorfora. Hier zitten de mensen die ik ken, met wie ik rij en die dezelfde interesse hebben als ik. Mocht er een allroad/reis/rallye vereniging komen, dan doe ik mee natuurlijk.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #6 Gepost op: 04-10-2008, 14:27 »
Elk forum met zijn eigen doelgroep. Elke doelgroep heeft zijn eigen type mensen, het samenvoegen van de verschillende doelgroepen hoeft niet alleen positief te zijn. Het zijn vaak toch hele verschillende mensen met elk hun eigen typische meningen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #7 Gepost op: 04-10-2008, 17:50 »
Steve heeft wel een belangrijk punt.
Indien er ergens steun nodig is met bv een handtekeningen actie telt dat lekker door!
Volgens mij is hier al eens een linkje geweest om een crossbaan open te houden toch?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #8 Gepost op: 04-10-2008, 18:48 »
Beter een offroad divisie bij de MAG oid.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #9 Gepost op: 04-10-2008, 19:22 »
Hier is al een discusie gevoerd..  http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=8682

M'n mening is dat we mischien maar beter low-profile kunnen blijfen..
Anders krijgen de "Groenen" een target om hun pijlen op te richten, met alle gevolgen van dien :-\

Zie een evt orga geen mooie routes open krijgen, wel een naam waar de pers lekker negatief over kan schrijfen.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #10 Gepost op: 04-10-2008, 20:54 »
Hier is al een discusie gevoerd..  http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=8682

M'n mening is dat we mischien maar beter low-profile kunnen blijfen..
Anders krijgen de "Groenen" een target om hun pijlen op te richten, met alle gevolgen van dien :-\

Zie een evt orga geen mooie routes open krijgen, wel een naam waar de pers lekker negatief over kan schrijfen.

Ik heb er zelf ook over zitten nadenken om met de gemeente tot een oplossing te komen. Ze hebben veel overlast van rondscheurende motors en quads. De enige oplossing die wordt gegeven: boetes. En dat lijkt me niet heel erg constructief, want het is een feit dat het probleem blijft bestaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #11 Gepost op: 05-10-2008, 00:23 »
@ ShiftyPK - Elk forum zijn eigen doelgroep? Dat geloof ik nooit, zowel de ORA als de AFM rijden roadbookritjes, dus dat is niet veel anders dan hier.Steeds meer mensen van hier kopen een enduro (voor erbij of als vervanger van) dus zij kunnen ook op noppenforum terecht, maar ook hier. De overlappingen zijn legio. 
@ Corne - Dat is waar, en dat vrijbljvende is wat mij ook aanspreekt, als ik de ORA, de AFM en  ARM bij elkaar tel (die hebben zo op het eerste gezicht de meeste raakvlakken, waarbij ik ARM als grootste inschat) kom je op zo'n 150-200 actieve mensen, denk ik. Mensen die je regelmatig op een evenementje terugziet, of het nu het ARM-weekend is of een Ad Ketelaars ritje. Dat is een relatief klein groepje,  dus redelijk makkelijk communiceren zonder dat je een groot officieel orgaan nodig hebt. Maar door al die verschillende mensen op 1 plaats te verenigen, heb je wel alle belanghebbenden bij elkaar. Maar misschien zie ik het wel te zonnig in.     
@ Ferd - De AFM heeft misschien maar 24 leden, maar wel een gevulde agenda (waar dan weer weinig mensen komen ...). Bovendien komt een niet onbelangrijk deel van "onze" MS1000 bij leden van de AFM vandaan
@Zappa - Die discussie ken ik, maar Corne niet (want die kijkt alleen hier ... ;)). Low-profile is misschien wel het beste, maar we hebben tenslotte ook bepaalde rechten die verdedigd mogen worden. De ruiterpaden komen tenslotte ook omdat iemand er zich hard voor maakt....

Misschien moeten we ook wel alles laten zoals het is en vooral lekker veel gaan rijden, en iedereen zijn eigen weg te laten vinden ... Maar erover nadenken en eens een balletje opgooien kan nooit kwaad, denk ik, voordat we over een paar jaar allemaal dat ene nog vrije zandpaadje opzoeken om onze noppen op te slijten, want de rest is geasfalteerd, tot fietspad gebombardeerd, of afgesloten.     
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #12 Gepost op: 05-10-2008, 01:03 »
Zou er best tijd in willen steken als ik dacht dat het zin had..

Maar zit in de trapfietsen, ATB'ers worden vervloekt door de nordic-walkers, waar op gemopperd word door de wandelaars die weer de wildspotters gehaat worden, die weer door de groene verstoring van de evolutie verweten worden ::)

Paarden zijn lief en niet slecht voor het mileu.. [en de besturders hebben dochters die..]

ATB routes worden gesloten omdat ze schreeuwen ipv tring doen :confused:

En dan komen wij met een vereniging... Bij elke melding van een wild crosser zonder kenteken zal deze gebeld worden door het Brabants dagblad met de vraag wat we gaan doen om onze leden in bedwang te houden...

Mare Steve, kom binnen kort eens een lekker stukje rijden met me, mag je me op andere gedachten brengen tijdens het uitzweten [ en ik een zeer schadelijke peuk rook :D]

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #13 Gepost op: 05-10-2008, 10:26 »
Misschien is een club ook wel een beetje over the top, maar onderling overleg of minstens het elkaar op de hoogt brengen van bepaalde zaken kan nooit kwaad.
Voorbeeld ... tijdens de MS1000 is een deel van de route geschrapt omdat de XT500 club in tegengestelde richting hetzelfde parcours reed. Even heen en weer mailen voorkomt onaangename verassingen, en daar heeft iedereen belang bij. Datzelfde kan als de ORA er achter komt dat een bepaalde gemeente overal legale valkuilen heeft gegraven, en dat doorgeeft.

Ik ga zeker een keer met je rijden, maar dat moet wel tussen kinderen en andere verplichtingen door, hoor. En je op andere gedachten brengen ... ach, erover kletsen kan nooit kwaad.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #14 Gepost op: 05-10-2008, 10:29 »
legale valkuilen?