Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??  (gelezen 3385 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #15 Gepost op: 05-10-2008, 13:34 »
Ik mis de DTA (www.tenere.nl) in het rijtje. Qua activiteiten zie ik een zeer grote overlap met de andere genoemde "clubs".

En op M-F zie ik er ook een heleboel die ik her en der op andere fora of evenementen weer tegenkom. Niet iedereen heeft voor elk forum een andere nick namelijk  ;)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #16 Gepost op: 05-10-2008, 15:49 »
Ik mis de DTA (www.tenere.nl) in het rijtje. Qua activiteiten zie ik een zeer grote overlap met de andere genoemde "clubs".

En op M-F zie ik er ook een heleboel die ik her en der op andere fora of evenementen weer tegenkom. Niet iedereen heeft voor elk forum een andere nick namelijk  ;)

 :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #17 Gepost op: 05-10-2008, 16:17 »
Ik denk dat het moeilijk wordt (maar dat betekent niet dat het niet kan!). Kijk maar eens hoe wenig leden de clubs hebben waar je ook contributie voor moet betalen. Als je een officieel orgaan wilt zijn, moet je je registreren bij een notaris/Kvk en moet je een 'bestuur' hebben. Dat is in deze tijd bijna niet te doen. Ik heb in veel besturen van stichtingen en verenigingen gezeten en het was altijd moeilijk om actieve mensen te vinden. Het vrijblijvende dat we nu in het forum hebben, gaat er vanaf.

Ik doe het heel simpel: ik lees alleen ARM en geen andere motorfora. Hier zitten de mensen die ik ken, met wie ik rij en die dezelfde interesse hebben als ik. Mocht er een allroad/reis/rallye vereniging komen, dan doe ik mee natuurlijk.

TCN is ook een club waar je contributie voor moet betalen(25€)toch hebben die +- 700 leden
en een redelijk gedeelte rijd daar ook off road, mischien niet zo heftig als de meeste hier
maar toch....
dan de xt6 club (GRATIS) ook meer als 600 leden.
dus , ik zie wel wat in steve zijn visie

rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #18 Gepost op: 05-10-2008, 17:06 »
Ik heb alle merkenclubs eigenlijk niet genoemd,  omdat de "link" tussen de leden vooral het hebben van de bewuste motor is, niet per se het gebruik naast de straat, maar naast die paar groepen die ik noemde zijn er natuurlijk wel veel meer groepen/clubs/verenigingen die offroad/allroad rijden.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #19 Gepost op: 06-10-2008, 17:11 »
Zeker in den beginne heeft het geen zin om een vereniging op te richten. Ik zou eerst een soort van werkgroep starten die regionaal wat dingen probeert te bewerkstelligen. Mocht dit goed uitpakken kan je nadenken over een landelijke club.

Zoals ik het zie:

Zelfde doel als gemeente en staatsbosbeheer: overlast door wildcrossers en quads beperken.
Oplossing: regulering. Stel een stuk bos ter beschikking in overleg met omwonende. Zorg voor controles wat betreft geluidsoverlast.

Ik denk dat je een hoop wildcrossers kunt overtuigen om op deze manier een stillere uitlaat te monteren en binnen een bepaald gebied te blijven. Zo verminder je de overlast en creeer je een plek waar je kan rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #20 Gepost op: 06-10-2008, 18:07 »
ik steun het idee van komkommer wel. ik heb ook al eens een rekensom gemaakt, zoiets is ook best te financieren met voldoende mensen, mits je een vergunning op de juiste plek kun krijgen.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #21 Gepost op: 07-10-2008, 22:36 »
Ik weet het niet zo met 'regulering' , onderhandelen en dus geven en nemen.
Krijg je dan niet een situatie als in Hengelo?
Daar zit de geweldige motorclub  Hamove, die kennelijk een sterke lobby heeft in de gemeentelijke/regionale politiek. Die mogen een ONK wegrace organiseren EN ook nog eens een EK enduro (volgende week).
Daar staat dan wel weer tegenover dat de overige 361 dagen per jaar er heel veel onverharde wegen verboden zijn voor motorfietsen..... :( (waar je dan met goed fatsoen weer geen bezwaar tegen kunt maken)
(voorlopige) conclusie: relatief veel motorsport maar wel voor een beperkte groep op beperkte tijdstippen.

Heb je dan een motorvriendelijke gemeente of niet....? ik zou het niet weten.

Is er eigenlijk wel eens geprobeerd een serieus/juridisch bezwaar te maken tegen wegafsluitingen voor motoren??
Dat zou dan wel een zinvolle actie zijn waarvoor een grote vertegenwoordiging zinvol is

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #22 Gepost op: 07-10-2008, 23:03 »
Nouja, in de gemeente waar ik nu in woon zijn totaal geen voorzieningen. Slechter kan het dus niet worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #23 Gepost op: 07-10-2008, 23:18 »
Nah.. hoef ik me geen zogen maken om te gemoed komende motoren ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #24 Gepost op: 24-01-2009, 07:48 »
Is er eigenlijk wel eens geprobeerd een serieus/juridisch bezwaar te maken tegen wegafsluitingen voor motoren??
Dat zou dan wel een zinvolle actie zijn waarvoor een grote vertegenwoordiging zinvol is

Bump

"Donderdag a.s. vergaderen we, niet alleen over bovenstaand onderwerp."

Zondagavond zal ik deze tekst weer weghalen, dan weten iig iedereen die serieus op dit topic gereageerd heeft dat er iets op til is.

Wees svp niet zo flauw om dit bericht te quoten ;)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #25 Gepost op: 24-01-2009, 13:01 »
[modbreak]----------------[/modbreak]

Wees svp niet zo flauw om dit bericht te quoten ;)
OK, ik ben benieuwd.
 ;)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #26 Gepost op: 24-01-2009, 13:15 »
Noem het allroad club, offroad is een onderdeel van allroad. Klinkt beter!!!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #27 Gepost op: 24-01-2009, 20:56 »
Voor mij is Allroadmaniacs natuurlijk al DE allroadclub in Nederland  ;D

AMF is een zeer gesloten gemeenschap met wel 24 leden ()

Noppenforum is inderdaad meer op de crossers gericht die lekker op de crossbaan moeten blijven, de ORA is bar weinig over te vinden, maar die komt kwa evenementen en motorintresse nog het meest in de buurt.

Klopt niet, hier zitten grotendeels enduro rijders en offroadrijders.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2009, 21:43 »
Noem het allroad club, offroad is een onderdeel van allroad. Klinkt beter!!!!!!

En het woord "Recreatie". Komt wat vriendelijker over dan Club, Posse, Riders, Groep, Partij enz enz..(krijgen de geitenwollensokken van die rare beelden bij).
Bv: (..........) Belangen All-Road Recreatie. of zoiets...

Mensen gaan al gauw een oordeel en beeld vellen over een naam met kracht...
Al wat rare gezichten gezien bij het woord, Rough-Riders, modderpoel.nl, Actionplanet, xtreme 4x4, enz enz...

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Een grote landelijke Allroad/Offroad club??
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2009, 21:57 »
En het woord "Recreatie". Komt wat vriendelijker over dan Club, Posse, Riders, Groep, Partij enz enz..(krijgen de geitenwollensokken van die rare beelden bij).
Bv: (..........) Belangen All-Road Recreatie. of zoiets...

Mensen gaan al gauw een oordeel en beeld vellen over een naam met kracht...
Al wat rare gezichten gezien bij het woord, Rough-Riders, modderpoel.nl, Actionplanet, xtreme 4x4, enz enz...

Gr. Johan.


W.O.D.A.N........Wij ontspannen door alleen natuur....... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.