Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925730 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #570 Gepost op: 12-08-2009, 19:52 »
dat stekertje had ik ook al gezien, en zelf al fatsoenlijk vast geknoopt.

Ik heb zowieso de draadjes daar onders vastgeknoopt.. zit origineel gewoon niet zo lekker vind ik,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #571 Gepost op: 13-08-2009, 09:47 »
Mmmm....mijn eerste radiator kwam al lek uit de krat. Ik zal vanavond dat stekkertje ook maar een bestuderen. Zag trouwens onlangs dat aan de linkerzijde (net achter framebuis) mijn benzineslang lichte slijtage plekken vertoont, schuurde tegen klemmetje aan, iets verlegd en nu in orde.
 
Thx voor tip. 

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #572 Gepost op: 13-08-2009, 09:52 »
Mmmm....mijn eerste radiator kwam al lek uit de krat. Ik zal vanavond dat stekkertje ook maar een bestuderen. Zag trouwens onlangs dat aan de linkerzijde (net achter framebuis) mijn benzineslang lichte slijtage plekken vertoont, schuurde tegen klemmetje aan, iets verlegd en nu in orde.
 
Thx voor tip. 

Ik zal 'mijn' slangetje eens checken straks!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #573 Gepost op: 01-09-2009, 21:31 »
Ik heb heel veel interesse in de KTM enduro(R) als reismotor(wil hem gebruiken voor de binnenland van IJsland) met een 1150 GS is dat problematische.
Wie heeft ervaringen met deze motor als reismotor?
Hoe lang was reisafstand en wat vond je er verbetert moet worden?


Groet Hans

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #574 Gepost op: 02-09-2009, 09:56 »
Degene die hem als reismoter gebruikt is Richard. Half noord Africa heeft hij er mee gereden en Europa. Voor hem was het ideaal. Hij liet er zelfs zijn ultieme reismoter, de 640 adventure, er thuis voor staan :P
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #575 Gepost op: 02-09-2009, 20:09 »
Als bezitter van een 1200 GSA en de Enduro R, kies ik voor het reizen voor de Beamer. De KTM heb ik 1 weekend mee op 'reis' gehad, 1.000 km gereden. 400 heen 400 terug en 200 offroad op bestemming. Het kan...maar....daarna een aanhanger gekocht  ::)  voor de KTM.
 
De Beamer gaat mee op reis als je dat eenmaal gewend bent. Wat ik 'mis' op de KTM zijn koffers...maar dat is op te lossen. De buddy is zo hard en dun dat je het uit je hoofd laat om er lang op te zitten op het asfalt, in het terrein is dat natuurlijk weer ideaal en sta je veel  ;D . Windbescherming boven de 100 km/u heb je echt nodig, ander glij je gewoon naar achteren. Ik heb het gewone Enduro scherm geprobeerd, maar dat past niet ivm de remleidingen. Trillingen ed. valt erg mee voor de bestuurder, maar in de spiegels zie je niet veel door het resoneren. Mijn achterband was na 3000 km weg en niet meer goed genoeg voor het zand.
 
Mijn conclusie. De Enduro R is fantastisch voor Enduro ritten, waarbij je veel staat, hard werkt, elk terrein tegenkomt. Asfalt en overbruggen kan ook, maar dan telt wat je gewend bent. Ik zou de KTM op de aanhanger mee nemen naar de veerboot en in IJsland lekker crossen, met weinig bagage! Voor de 1200 GSA geldt alles precies andersom.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #576 Gepost op: 02-09-2009, 22:27 »
Je zou met die 1200 wel de aanhanger kunnen trekken met je KTM .... Altijd feest

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #577 Gepost op: 02-09-2009, 22:33 »
Je zou met die 1200 wel de aanhanger kunnen trekken met je KTM .... Altijd feest

 ;D ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #578 Gepost op: 03-09-2009, 10:35 »
Is natuurlijk allemaal subjectief..  :D

Had je alleen een KTM 690 gehad zonder ooit bijv een BMW 1200GS te hebben gereden dan was je er vrolijk mee naar de Pyreneen gereden om daar een paar daagjes te offroaden en de volgende dag weer vrolijk 1000km snelweg retour.

Waar vergelijk je mee is de vraag, ik vind het zadel wel zacht eerlijk gezegd, maar kom dan ook van een circuit fiets af met 2mm schuim als zitje...


There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #579 Gepost op: 03-09-2009, 11:31 »
Mijn zadel van de 690 heb ik van achter iets dikker en breder laten maken door "Ray Z" waardoor ik nu geen pijn in mijn r..t heb op de noodzakelijke lange asfaltrit om dan offroad te kunnen  gaan rijden.Verder heb ik nog een kofferrek  om de nodige bagage mee te kunnen nemen.Voor mij is de 690 een goede reismotor om zowel stevig offroad te kunnen rijden en om daar te komen.Lijkt mij een ideale motor voor Ijsland en zo.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #580 Gepost op: 03-09-2009, 12:13 »
@Jako hoeveel kostte dat bij Raymon? Hoe heb je de benzinetank grootte opgelost? Jerrycan van 10 l benzine meegenomen? Heb je een verhoogd schermpje  erop? Zet een foto op het forum van je motor met koffers!Is er mogelijkheid om een gps te bevestigen? Elektriche circuit kan daar zelf mee uit de voeten of is het een can-bus systeem?
 
groet Hans

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #581 Gepost op: 03-09-2009, 13:08 »
@Jako hoeveel kostte dat bij Raymon? Hoe heb je de benzinetank grootte opgelost? Jerrycan van 10 l benzine meegenomen? Heb je een verhoogd schermpje  erop? Zet een foto op het forum van je motor met koffers!Is er mogelijkheid om een gps te bevestigen? Elektriche circuit kan daar zelf mee uit de voeten of is het een can-bus systeem?
 
groet Hans

Standaard tank kun je sowieso 200km op komen, rackje met los 5 liter jerrycannetje is een makkelijke optie. Anders een grote jongen van Aqualine monteren.

Hier vind je 600 paginas over de 690 met alle info en varianten:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=137643&page=581

 :-X
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #582 Gepost op: 03-09-2009, 14:06 »
Is natuurlijk allemaal subjectief..  :D

Had je alleen een KTM 690 gehad zonder ooit bijv een BMW 1200GS te hebben gereden dan was je er vrolijk mee naar de Pyreneen gereden om daar een paar daagjes te offroaden en de volgende dag weer vrolijk 1000km snelweg retour.

Waar vergelijk je mee is de vraag, ik vind het zadel wel zacht eerlijk gezegd, maar kom dan ook van een circuit fiets af met 2mm schuim als zitje...




Helemaal waar, maar dat idee van een aanhanger achter de GSA lijkt me ook wel wat! ;D

Post Merge: 03-09-2009, 14:11
Of moet er dan een Goldwing komen met noppen?
 

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #583 Gepost op: 03-09-2009, 14:13 »
Je zou met die 1200 wel de aanhanger kunnen trekken met je KTM .... Altijd feest

Ik heb daar ook aan zitten denken. Maar een motoraanhanger mag niet verder uitsteken, vanaf de achterwielas gemeten, dan 2.5 meter. Dat is niet heel veel.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #584 Gepost op: 03-09-2009, 14:21 »
Ik heb deze wel is live zien staan, erg gaaf
 

 
en bij de crossclub in Utrecht reed iemand weg met een bromquad met aanhanger met crosser erop. Ook heel praktisch om vanaf 16 jarig ventje (m/v) bij de crossbaan te komen (deze zag er wel wat ouder uit)