Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OER weekend 2009  (gelezen 27173 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: OER weekend 2009
« Reactie #150 Gepost op: 03-02-2009, 15:34 »
Ik ben trouwens heel wat anders tegen gekomen. Kijk een op www.timic.nl
Die komen binnenkort met een digitaal roadbook wat simpelweg het digitaliseren is van het papieren roadbook. Zonder GPS dus maar wordt waarschijnlijk een stuk goedkoper als de Tripy.
 
Ik vind een papieren roadbook houder erg groot maar vind het rijden vanaf een roadbook zonder TOM TOM achtige dingen zoals ga hier rechts enz. wel veel uitdagender. Met een Timic schijn je de tekeningen zoals die op een papieren roadbook staan zo over te kunnen nemen.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: OER weekend 2009
« Reactie #151 Gepost op: 03-02-2009, 15:57 »
Ik zat er toevallig aan te denken om zoiets zelf in elkaar te knutselen. Niet dat ik er de tijd voor heb, maar lijkt me wel leuk om er eens naar te kijken als ik een keertje wel tijd heb.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: OER weekend 2009
« Reactie #152 Gepost op: 03-02-2009, 21:32 »
Inderdaad als men gaat rijden met een tripy kun je net zo goed een track in je gps zetten,niet veel spannends aan dus.
En als je dan nog fout rijdt    ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: OER weekend 2009
« Reactie #153 Gepost op: 03-02-2009, 22:34 »
Inderdaad als men gaat rijden met een tripy kun je net zo goed een track in je gps zetten,niet veel spannends aan dus.
En als je dan nog fout rijdt    ::)

Nou praat je echt voor je beurd, Tripy is druk doende om een wedstrijdversie op de markt te brengen, deze volgt dus geen track, uiteraard moeten test uitmaken of het wat is !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: OER weekend 2009
« Reactie #154 Gepost op: 04-02-2009, 00:38 »
Inderdaad als men gaat rijden met een tripy kun je net zo goed een track in je gps zetten,niet veel spannends aan dus.
En als je dan nog fout rijdt    ::)

Heel lang geleden heb ik al eens een rondje mogen rijden met een oer tripy,
het blijft gewoon roadbook lezen alleen dit roadbook is digitaal en er zit direct een gps bij.
Tripy maakt een roadbook en gps overbodig maar geeft verder geen voordeel.
Het is en blijft een mooi apparaat, maar je moet zelf blijveb navigeren.
Grz,
Peter

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: OER weekend 2009
« Reactie #155 Gepost op: 04-02-2009, 09:22 »
Ben wel benieuwd hoe zo'n trippy werkt. Daarom gaat een maatje met 0 roadbook ervaring ermee rijden dit weekend. Kijken hoe makkelijk hij het onder de knie heeft. Kan ik alvast een rammountbolletje op zijn stuur zetten? Ik heb er nog wel 1 liggen ergens

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
Re: OER weekend 2009
« Reactie #156 Gepost op: 04-02-2009, 14:38 »
We zijn er (bijna) klaar voor, noppen zitten eronder, roadbook draait en ook de IMO doet het nog! Nu nog de roadbooks plakken en de tassen pakken en dan kunnen we vrijdag in de richting! :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: OER weekend 2009
« Reactie #157 Gepost op: 04-02-2009, 20:36 »
In de instructies staat heel mooi vermeld: Kopieer A4 naar A3, maar heeft iedereen hier een A3 kopieermachine? Ik bedoel maar: ik heb zo'n ding niet, en mijn buurman ook niet, en dan zit er wel een drukkerij in de buurt, maar is dit nu handig?
De gedachte "
Het is even wennen, maar eenmaal een paar keer gedaan weet je niet  beter." is in ieder geval nonsens. Heren; dit is voor jullie mischien wel makkelijk, maar voor mij buitengewoon onhandig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: OER weekend 2009
« Reactie #158 Gepost op: 04-02-2009, 21:12 »
 :stupid:

En het grappige is dat je het ook meteen op A3 formaat kan uitprinten.  ;D

Snap ook niet precies waarom eerst op A4 en dan op A3 formaat?

Daarbij hoef het ook niet in kleur uitgeprint worden.
Ik raad je dan ook aan om het bestand op een memorysticky te zetten en het te laten printen bij een copy shop in de buurt.

Ik heb het m'n vriendin op haar werk laten uitprinten.  :-X
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: OER weekend 2009
« Reactie #159 Gepost op: 04-02-2009, 21:18 »
De voorpret is begonnen: de roadbooks van vrolijke kleurtjes voorzien. Bizar: ik dacht stukken van vorig jaar te herkennen.  ::)
 
Maar ook een hiaat in roadbook 29, sit. 7: gij zult hier uw innerlijke kompasroos moeten volgen (of uw rallyhart...)
 
Gerjan!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: OER weekend 2009
« Reactie #160 Gepost op: 04-02-2009, 21:59 »
zelf intekenen bij de briefing
 ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: OER weekend 2009
« Reactie #161 Gepost op: 04-02-2009, 22:49 »
A3 zwartwit kunnen ze bij iedere copyshop printen. Ik heb thuis zowieso geen printer.
het scheelt een boel plakken omdat je stroken 1,5 keer zo lang zijn als op een A4.


Als je het erg lastig vind: print gewoon A4.. das misschien iets kleiner maar nog best redelijk te lezen (ik vind zelf het OER roadbook een beetje erg groot geprint... je moet zo veel scrollen daardoor, maar ach... zo valt er altijd wel wat te miemelen  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: OER weekend 2009
« Reactie #162 Gepost op: 05-02-2009, 00:53 »
ik kan geeneens komen buurten :-\

Have Fun en hou het heel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: OER weekend 2009
« Reactie #163 Gepost op: 05-02-2009, 07:47 »
:stupid:

En het grappige is dat je het ook meteen op A3 formaat kan uitprinten.  ;D

Snap ook niet precies waarom eerst op A4 en dan op A3 formaat?

Daarbij hoef het ook niet in kleur uitgeprint worden.
Ik raad je dan ook aan om het bestand op een memorysticky te zetten en het te laten printen bij een copy shop in de buurt.

Ik heb het m'n vriendin op haar werk laten uitprinten.  :-X

Gewoon op A4 printen en knippen. Heb ik ook gedaan. Volgens mij nog goed te lezen, tenzij je slechte ogen hebt. ;)
 

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: OER weekend 2009
« Reactie #164 Gepost op: 05-02-2009, 10:10 »
niet iedereen heeft de beschikking over een a3 printer, maar in elk dorp staat wel een kopieerapparaat met a3