Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OER weekend 2009  (gelezen 27150 keer)

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: OER weekend 2009
« Reactie #210 Gepost op: 08-02-2009, 23:08 »
@ houten klaas,
 
enkelbanden prima hoor dank je wel.
(Ik zat vast met de bovenkant mijn laars aan de benzinekraan,zag er een beetje raar uit natuurlijk)
 
tis net als met dronkenlappen bij mij: die hebben ok nooit wat bij een ongeluk haha

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Filmpje OER weekend 2009
« Reactie #211 Gepost op: 09-02-2009, 00:38 »
Afgelopen zaterdag had ik voor het eerst de gelegenheid om mijn mini camera eens te proberen..... het resultaat is te bekijken op: www.izi-video.nl/showcase/EAVR/view/273.html
Best aardige kwaliteit alleen het geluid laat te wensen over, gelukkig heb ik hier een CD'tje van Three Doors Down liggen en het nummer Dangerous Games vond ik wel toepasselijk, hahaha ;D . Veel plezier ermee en tot in mei!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: OER weekend 2009
« Reactie #212 Gepost op: 09-02-2009, 10:30 »
Zo lang uit op de bank, na een super weekend!
Vreselijk verslafend en ik kan niet wachten om weer te rijden.
Uit ons groepje van 4 zijn er 2 overgebleven ik hoop dat de africa twin weer te fixen is naar de smakker in het duiste bos en dat de knie van de KTM man snel weer genezen is, zie hier de mooie asfalt kus die de KTM heeft achtergelaten )
 
 
Samen met Komkommer vanmiddag terug gereden en vet sneeuw gehad was afzien, onderweg ook nog het HP duo voorbij zien komen op de A50 waar de snelweg even wit was.
 
Groeten,
Marco

Post Merge: 08-02-2009, 20:32


Post Merge: 08-02-2009, 20:34

 
was ff de link vergeten!

ja ben nog thuis gekomen was geen pretje veel pijn in rechterhand en linker knie. Tussen duim en pols een botje gebroken knie valt mee is alleen dik en zal hopelijk na een paar dagen wel beter worden.....

verder vond ik het ook erg oke had veel lol en veel moois gezien de Tripy vond ik ook een uitkomst als je die in de oer mag gebruiken (toeristen klasse) denk ik wel dat ik hem aanschaf ben benieuwd of dat mag.




Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: OER weekend 2009
« Reactie #213 Gepost op: 09-02-2009, 10:41 »
KTM?
Heb je toch gekozen  voor een 'echte" voor de oer. Wat was/is het, een 640?
Oh ja met vallen en opstaan moet men het leren........ auw :-\
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: OER weekend 2009
« Reactie #214 Gepost op: 09-02-2009, 11:51 »
Zijn er al fotos beschikbaar??
 
Weet iemand waar die op het net staan.
 
Was weer erg gaaf trouwens. Wederom hulde aan de Orga.
 
Groet,
 
Erik
 
 

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: OER weekend 2009
« Reactie #215 Gepost op: 09-02-2009, 12:27 »
Ik zeg: het was weer leuk.
 
Was niet van plan voor een klassement te gaan, maar 't ging zo goed, dat ik toch wel nieuwsgierig werd. Toen ging-ie kapot. Vast. Niet meer te starten. En dat onder aan de berg waar ik de hele dag naar uitgekeken had. Toen maar gelopen. Iedereen zien ploeteren. Erg mooi.
 
Volgende keer weer!
 
Oh ja: roadbooks klopten perfect! Hele kunst, dus groot compliment voor de orga.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: OER weekend 2009
« Reactie #216 Gepost op: 09-02-2009, 12:34 »
Nou, het was me een weekend wel.

Woensdag lag er ineens een plas olie bij mijn voorwiel en ik zag dat beide voorvorkpoten lekte, direct nieuwe keerringen besteld die donderdag eind middag pas binnenkwamen. Donderdagavond dus flink zwoegen om ze er in te krijgen.

Ik had met MadMax afgesproken om samen op te rijden naar Erm en merkte dat mijn motor inhield bij bepaalde toerentallen. Maar, met een beetje spelen met het gas kon ik wel boven die toeren komen. Ik vermoedde dat er iets met mijn benzine/lucht samenstelling aan de hand was en bij aankomst eerst maar mijn luchtfilter bekeken. Die zat helemaal vol. Gelukkig was dat snel opgelost en kon ik tenminste met een goede motor van start gaan.

En wat een start was het, direct over een slootkant die drassig en half bevroren was. Rustig inrijden was er dus niet bij, helemaal niet nadat er in no-time een motor voor mij de sloot in reed. Gelukkig had ik een spanband mee voor juist dit soort gevallen en konden we met wat man de zware Africa Twin de sloot uit krijgen (kon er niet even een EXC'tje de sloot in rijden ??? )

De navigatieproef was ook met tripy prima te doen en hoewel er werd gevraagd om niet al te diepe sporen te trekken, was dat volgens mij onmogelijk. Na wat makkelijke weggetjes kwam al snel de crossbaan opdoemen. Nou heb ik weinig verstand van crossbanen, maar ik vond hem al redelijk kapot gereden en het was voor mij een behoorlijke klus om een rondje te rijden. Ik wou eigenlijk al opgeven na de eerste ronde, maar wannabeemer wist me te overtuigen dat een tweede er eigenlijk bij hoorde. Die ging voor mijn gevoel beter. Ik zat direct beter op mijn motor bij het vervolg van de route.

Het vervolg kenmerkte zich als eerste door het duidelijk steeds beter en sneller rijden van het groepje maar ook door twee valpartijen. Als eerste yogobiker die met zijn Africa Twin (nu een andere) over de kop vloog. Ik heb het zelf niet zien gebeuren, maar het schijnt echt een salto mortale zijn geweest. En niet veel later een valpartij van wannabeemer doordat hij iets te enthousiast in zijn remmen kneep. Yogobiker reed over de weg terug en wannabeemer reed door tot de tweede keer esso pomp en merkte op dat het staan hem niet meer makkelijk verging en zijn pols erg zeer deed. Achteraf bleek hij iets gebroken te hebben in zijn hand :o .

MadMax en ik konden gelukkig doorrijden. Via een pad langs het kanaal waar we echt niet harder dan 100km/h hebben gereden, konden we ons lekker uitleven op de enduroproef. Het singletrack paadje daarna heb ik nog even flink verbreed met mijn valbeugels, want de op en afrit waren al behoorlijk uitgesleten. Daarna was het lekker doorrijden tot de zandheuvel.

Naar boven komen via de singletrack lukte al niet, gelukkig kwamen er twee aangerend om mijn motor naar boven te helpen duwen. Bovenop kwam ik terecht in een leuke zandbak waar ik met moeite bij het einde kwam. Voor de mensen die niet naar boven zijn gegaan, het einde hield in: eerst twee meter stijl omhoog met als aanloop mul zand, om daarna drie meter stijl naar beneden bij een plateautje te komen waar je het vervolg van je afdaling in kon zetten (iets met buizen aan de onderkant). Het eerste aanloopje mislukte omdat ik niet genoeg vaart erin kreeg door het mulle zand, het tweede aanloopje nam ik iets te hard waardoor ik niet meer bovenop dat hellinkje tot stilstand kwam maar direct naar beneden reed. Dat had ik niet verwacht en viel in het zachte zand. Ik was helemaal kapot door het ritje bovenop de zandbult en was erg blij dat Marcel en nog iemand aan kwamen rennen om mijn motor rechtop te zetten. Even uitblazen en verder naar beneden rijden. Dan ben je wel aangekomen bij het einde van de proef op de zandbult, maar nog niet bij het einde van de route, die lag er weer bovenop. Alleen te bereiken via een steile helling. Ik zag dat de lichtere fietsjes het af en toe al niet haalde en besloot maar naar boven te lopen met mijn kaart. Achteraf heb ik spijt dat ik het niet tenminste 1 keer heb geprobeerd. Nu maar hopen dat het volgend jaar ook weer in de route zit :) .

Op de terugweg kregen we nog een beetje regen op ons dak en volgens mij zag ik de Africa Twin die we uit de sloot hadden gehaald naar de bult rijden? Bij aankomst lekker douchen en weer sleutelen aan de motor. De ketting was flink opgerekt na de zandbult en ik hoorde hem bij het naar boven duwen al een paar tandjes overslaan. Het achterwiel maximaal naar achteren gezet en nog veel speling in mijn ketting, volgens mij is hij nu echt helemaal op  :-X . De avond was gezellig, veel vleesch en een lekker vuurtje.

De volgende dag ontwaakte we in een wit landschap en bij het wegrijden kregen we nog de waarschuwing mee dat het erg glad kon zijn. En dat was niet voor niks, het was op sommige stukken spek-glad. Je kon niet met goed fatsoen wegrijden zonder je zelf onderuit te (gl/r)ijden. We zijn die ochtend rustig van start gegaan en hebben geprobeerd om op de harde ondergrond niet al te veel het gas open te trekken. De route was gelukkig redelijk te doen en er zaten niet veel spannende stukken bij. De enige enge stukken waren langs de slootkant waar het vaak erg glad was. Zoals iemand het mooi verwoorde: "Je hoefde maar naar je gashendel te kijken of je achterwiel maakte al een zwieper." Verder weinig gebeurd, behalve dat ik mijn rugtas met alles erin had laten staan na een kleine pauze. Nadat ik Marcel had gebeld met de vraag of er nog auto's langs het betreffende punt reden, reed er ineens een motorrijder met mijn rugtas achterop langs. Hulde daarvoor!

We kwamen mooi op tijd weer bij de blokhut aan en we pakte snel onze spullen om onder de fel schijnende zon naar huis te rijden. Helaas hadden we daar niet al veel profijt van, want voor Zwolle kregen we al te maken met forse sneeuwbuien en redelijke windstoten. Nouja, je moet wat over hebben voor zo'n mooi weekend!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: OER weekend 2009
« Reactie #217 Gepost op: 09-02-2009, 12:52 »
Zijn er al fotos beschikbaar??
 
Weet iemand waar die op het net staan.
 
Was weer erg gaaf trouwens. Wederom hulde aan de Orga.
 
Groet,
 
Erik
 
 
Vanavond ga ik beginnen met uploaden. Hier alvast een voorproefje van de zandheuvel:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: OER weekend 2009
« Reactie #218 Gepost op: 09-02-2009, 12:56 »
ik heb echt wat gemist zie ik ....... volgende keer beter.......
(s.v.p niet in het eerste weekend van feb want dan heeft mijn baas me nodig)
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: OER weekend 2009
« Reactie #219 Gepost op: 09-02-2009, 13:15 »
Het was weer erg gezellig, en leuk om al die enthousiaste mensen op pad te zien. :) :)
Dank aan alle helpers, en aan de deelnemers die zich voorbeeldig gedragen hebben.  ;)

Er zijn een paar startkabels achtergebleven. Weet iemand misschien van wie die zijn? Ze liggen bij mij in Delft. De eigenaar van de achtergebleven laarzen is al terecht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: OER weekend 2009
« Reactie #220 Gepost op: 09-02-2009, 13:31 »
Ik hoorde Ard-Paul zeggen dat die van de wegenwacht meneer waren, maar vraag 't hem voor de zekerheid even.
 
(mooi verhaal trouwens: men neme een gasbrander om de cylinders en bougies mee droog te vlammen, er zat tenslotte wat slootwater in..., half uurtje de startmotor op 18 volt aanjagen en......lopen maar weer  :D )
 
Deze ww-er snapt wat rally is  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: OER weekend 2009
« Reactie #221 Gepost op: 09-02-2009, 13:44 »
Samen met Peter, David en Gup op zaterdag als allerlaatste gestart, met een niet werkend roadbook en na een nogal erg gezellige verjaardag. Lekker gereden, maar een schroef in de achterband, een mopperende boer, een weiland zonder vlaggetjes en 1 rondje crossbaan heeft mijn meestal oerbetrouwbare Yamaha duidelijk gemaakt dat zij (want een motor die klaagt is natuurlijk vrouwelijk) niet van achterstallig onderhoud is gedient; ketting (van 3000 km oud) van het  evenoude achtertandwiel, gaatje in het carter en (een klein beetje) olie uit het carter ... waar heb ik dat eerder gezien ...
Anyway, Gup reed met mij mee, dus zaterdag blijven eten en slapen, en zondag wat foto's en videoclipjes geschoten (nogmaals excuses aan Marcel voor het misverstand ... :(

http://www.youtube.com/watch?v=ltKdLjlOrCo#noexternalembed

http://stteve.smugmug.com/gallery/7314319_n8RZb#470498333_uyLEB
 
komende maanden de TTR maar een beetje vertroetelen
 
 
 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: OER weekend 2009
« Reactie #222 Gepost op: 09-02-2009, 17:55 »
KTM?
Heb je toch gekozen  voor een 'echte" voor de oer. Wat was/is het, een 640?
Oh ja met vallen en opstaan moet men het leren........ auw :-\


Ja het is een 640 enduro uit 2004 geworden en ben er blij mee tot de val ging het echt lekker moet de motor nog wel leren kennen de val was k.... maar de motor heeft niets een schrammetje op handkap en versnellingspook beetje verbogen.

over een maand kan ik hopelijk weer rijden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: OER weekend 2009
« Reactie #223 Gepost op: 09-02-2009, 18:43 »
Dames en heren van de organisatie, namens de aanwezige Peelrijders en Capella Stampers dank voor het leuke weekend. Denk je alles al eens meegemaakt te hebben, kom je onderweg een Africa Twin tegen die geprobeerd heeft om te zwemmen. Later nog een Africa Twin die denkt dat hij in het circus thuis hoort. Daar maak je koprollen maar op een bospad kun je dat beter niet doen. Gelukkig kwamen de bestuurders met de schrik vrij. Grootste verrassing (in ieder geval voor mezelf) was dat ik in de lichte klasse als winnaar uit de bus kwam. Mijn hele motorleven lang (en das al heeeeel lang) nog nooit iets gewonnen. En dan dit. Wat ben ik trots. De Oer kan voor mij nu al niet meer stuk. De hoofdprijs was ook bijzonder, ontbijt op bed. Trouwens, Mr. Bean was de beste van allemaal maar daar kan ik mee leven. Op zondag, na een koude start, ook nog hunnebedden gezien. Tenminste dat denken we. Bij ons in Brabant noemen ze dat gewoon een hoop keien die in weg ligt.
Was het maar eind mei, tijd om aan de echte OER te beginnen.



Post Merge: 09-02-2009, 18:49
Nog wat foto's




Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: OER weekend 2009
« Reactie #224 Gepost op: 09-02-2009, 19:35 »
Mooie foto's Peter. Ik zie dat ik weer wat gemist heb!!  ;)
 
Gelukkig heb ik er wel wat voor terug gekregen, ben zaterdag Wintercup kampioen bij de A's geworden! Dat was ook niet mis natuurlijk!  :D 
 
Two stroke addict!!