Het betere jatwerk komt op mijn conto
Ik vond (ook) dat er op het GS-forum niet veel verteld werd over de rijervaringen met de HP2 en dacht/hoopte dat een kopie van Dr. Beans in mijn ogen informatieve stukkie wel wat andere verhalen los zou maken en/of dat anderen het wel interessant zouden vinden.
Maar helaas, verkeerd gedacht. Het enig wat het heeft opgeleverd dat de bekende namen elkaar op de bekende wijze met de bekende stellingen om de oren zijn gaan slaan. Vooral pikant dat de heftigste stellingen afkomstig zijn van mensen die afgelopen zondag minimaal 100 km van die maisplak af zaten. Maar goed, na gezien te hebben hoe ook mijn eigen teksten vern**kt werden ben ik maar afgehaakt.
Kzal ut nooooiiiiit meer doen
Ik heb de HP2 ook over die maisplak mogen jagen. En ik was vooraf sceptisch over de HP2 (te groot, te zwaar, etc), maar na het rijden toch wel onder de indruk. Makkelijk te rijden fiets met veel vermogen in een mooi soepel blok, strak sturen en een goede vering. En kwa gewicht zeker vergelijkbaar met mijn eigen R80 TCS. Die laatste vond ik overigens rustiger rijden op het mais, maar dat zal alles te maken hebben met het lagere vermogen en het feit dat die inmiddels goed op mij is afgesteld.
Het stuur stond ook voor mijn armen/polsen niet goed en het schakelpookje zat raar, maar dat zijn op te lossen problemen.
Zo genuanceerd als de Dr. kan ik het niet brengen
, maar dat ligt aan mijn gebrek aan duurzame offroad ervaring. Was voor mij bijv. de 3e of 4e keer dat ik op maisland reed. Bochtjes maken is dan gewoon ook nog aan het terrein wennen.
Ik heb wel zin gekregen om de HP2 eens voor een langere proefrit mee te nemen, maar of er een handtekening gezet gaat worden
Met inruilen van de TCS en het leegstorten van het spaarvarken zal ik niet veel verder dan de helft komen vrees ik.
GS GJ
(B*W-lurker
)