Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM ralliet met electra??  (gelezen 2401 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
KTM ralliet met electra??
« Gepost op: 28-11-2008, 14:55 »
tenminste ... over een tijdje

KTM files patent for hybrid-powered 2WD motorcycle ...

http://www.autobloggreen.com/2008/11/26/ktm-files-patent-for-hybrid-powered-2wd-motorcycle/

Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #1 Gepost op: 28-11-2008, 15:25 »
Ik was afgelopen maand in china. Je zag daar alleen maar electrische scootertjes rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #2 Gepost op: 28-11-2008, 17:23 »
Cewl......, ik wil al mijn plannen wel om gooien om dit te testen hoor  :D

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #3 Gepost op: 06-12-2008, 11:24 »
Hee apart,
ze kunnen dus wel een motor bouwen die helemaal electrisch rijd,maar een goeie accu in een nieuwe Adventure is onmogelijk?? >:( Die van mij start beroerd,en ik ben niet de enigste en nu bouwen ze er 1 die helemaal op stroom loopt?? Dat word niks! :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #4 Gepost op: 06-12-2008, 17:08 »
Lijkt wel een 'gewone' 690 met zelfs de uitlaat er nog op ingetekend waar een electra patent op is gevraagd om de boel voor te zijn. Leuk maar nog niet haalbaar. Wanneer verloopt zo'n patent zonder werkelijkt productie, ik ben bang dat ze die niet gaan halen.

Dat jouw adventure accu slecht is heeft niet heel veel met KTM van doen maar meer met Yussa die heel erg wisselende partijen maakt van accu's. mijne heeft het 4 jaar volgehouden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #5 Gepost op: 06-12-2008, 19:28 »
Hee apart,
ze kunnen dus wel een motor bouwen die helemaal electrisch rijd,maar een goeie accu in een nieuwe Adventure is onmogelijk?? >:( Die van mij start beroerd,en ik ben niet de enigste en nu bouwen ze er 1 die helemaal op stroom loopt?? Dat word niks! :-\

Schakel dan over naar de Super-B van www.gybe.eu. Dan heb je echt nooit meer startproblemen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #6 Gepost op: 06-12-2008, 22:16 »
Schakel dan over naar de Super-B van www.gybe.eu. Dan heb je echt nooit meer startproblemen!

wat mij betreft, mooi: maar eerst zien, dan geloven.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #7 Gepost op: 06-12-2008, 22:26 »
patent duurt 25 jaar, toch?

maar een elektrische motorfiets maken dat doen sommige mensen zelf..
http://www.evahakansson.se/#category2

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #8 Gepost op: 06-12-2008, 22:35 »
wat mij betreft, mooi: maar eerst zien, dan geloven.

Over drie jaar meld ik me weer Gerben, als hij het dan nog doet.

Mijn DRZ-Yuasa deed het exact 4 jaar en het break-even punt moet bij deze accu voor deze prijs ongeveer bij 8 jaren liggen, dan meld ik mij nog eens ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #9 Gepost op: 07-12-2008, 00:55 »
Niet handig dat ik dan een accu heb die er na 1,5 jaar(10000 km) de brui aangeeft?? EN buiten de garantie valt! :( Ik moet dus zo'n beetje rekenen op elke 2 jaar een nieuwe accu van rond de 170 euri???? terwijl hij in een verwarmde schuur staat notabene naast een Fireblade van14 jaar oud,waar de originele accu nog inzit en die nog gewoon,ook na 3 maanden stilstand gewoon start,geen probleem.Kan dat nou niet anders???????? ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #10 Gepost op: 07-12-2008, 07:31 »
Niet handig dat ik dan een accu heb die er na 1,5 jaar(10000 km) de brui aangeeft?? EN buiten de garantie valt! :( Ik moet dus zo'n beetje rekenen op elke 2 jaar een nieuwe accu van rond de 170 euri???? terwijl hij in een verwarmde schuur staat notabene naast een Fireblade van14 jaar oud,waar de originele accu nog inzit en die nog gewoon,ook na 3 maanden stilstand gewoon start,geen probleem.Kan dat nou niet anders???????? ::)

Voor dat geld en die historie Gijs zou ik zéker eens gaan kijken bij de Super-B!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #11 Gepost op: 07-12-2008, 17:10 »
Noppy: Voor een kleine fiets geloof ik best wel in die Super-B, maar een LC8 erop starten is wat anders. Daar tellen Ampere*uur toch gewoon: en uiteindelijk vervang je dan een 12 Ah accu door een 4,5 Ah.  Niet vergelijkbaar met een DRZtje. Ik wil het ook wel proberen, maar het prijskaartje is me mog iets te hoog.

Gijssie:'t is je al gezegd maar : 170 euro is gewoon te veel voo rdie accu: Zelfs bij de dealer mag die dat niet kosten! en .. als je effe op E-bay kijkt krijg je hem ook voor 100 euro of minder thius geleverd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #12 Gepost op: 07-12-2008, 20:54 »
Gerben, als ze er van die superbikes mee kunnen starten, dan kunnen ze toch ook wel een LC8-je aan?

http://www.gybe.eu/?peyd=4

Uit de product sheet blijkt dat ze 6ah zijn, maar ook nog een zeer hoge startpiek kunnen leveren. Ze zijn krachtig waardoor ze ook door zware compressie heen kunnen drukken, daar waar een conventionele accu het snel opgeeft.

Ik heb een demonstratie gezien met het aankicken van een YZR. Als de startmotor toevallig de zuiger vlak voor het bovenste dode punt geparkeerd had, dan wil de startmotor alleen maar op gang komen als je 'm een klein beetje met de kickstarter doorkickt tot voorbij het bdp.

De Super-B jaagt eigenlijk in alle standen de zuiger door de cylinder. Ik snap dat je sceptisch bent maar iemand met een LC8 zou voor de gein eens moeten proefdraaien. Bijv. 40 x 5 seconden starten met een Yuasa en 40 x 5 seconden met een Super-B. Ben benieuwd wie er dán wint!



Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #13 Gepost op: 07-12-2008, 21:08 »
ik heb vorig jaar voor de tuareg rally en voor de oer al eens gezegd dat ik dat best wil doen....

Maar waar heeft de accu (ook de originele) het moeilijk: Als ie een minuutje stinkheet op zijn kop in het duinzand heeft gelegen: dan moet je gewoon effe door kunnen starten, zodat de motor weer verse lucht krijgt.

anyway: ik zeg niet dat het niet kan...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM ralliet met electra??
« Reactie #14 Gepost op: 07-12-2008, 22:12 »
Prins vertelde me de anekdote dat iemand met een rallyfiets beneden aan een duin stond en het kreng kreeg de startmotor nog wel rond, maar wilde niet meer starten.

Vervolgens zijn ze op de startmotor naar de top van de duin gereden. Heel milieubewust, zo'n electrobike.

Startmotor was daarna finaal aan gort :D