Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)  (gelezen 17773 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
2 crossers zijn kennelijk gefilmd terwijl ze op de veluwe in het bos reden. Op de beelden is te zien dat ze ook niet echt netjes bezig waren overigens.

Maar goed: help even mee wat tegen gewicht te geven op de reactiepagina van de krant. en dan helpt ene tekst niet natuurlijk van ` Niet zeiken maar vol gas!`  maar meer iets van `nou, de meeste motorrijders die ik in het bos zie gedragen zich heel netjes`  ofzo...

http://www.destentor.nl/regio/veluwenoord/4142935/Natuurmonumenten-wil-actie-tegen-illegale-crossers.ece

offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #1 Gepost op: 04-12-2008, 09:14 »
Als ze nu nog op een bospad reden :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #2 Gepost op: 04-12-2008, 09:37 »
Dit vindt ik nu echt weer een klote actie van die motor rijders.
Rijdt nu gewoon over de paden als je toch het groene bordje negeerd.

Ze verpesten het echt voor diegene die zijn stinkende best doet om alle legele onverharde wegen aan elkaar te knopen voor een mooie rit. BAH
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #3 Gepost op: 04-12-2008, 11:27 »
Dit soort artikelen behoeft toch enige vorm van weerklank. Het artikel en het filmpje zijn zeer eenzijdig en belichten alleen maar de donkere kant van onze sport. Voor dit stel mensen zijn er legio anderen die op een veel betere manier met de natuur samenleven en hun sport daarin beoefenen.

Het stuit mij tevens tegen de borst dat de diegene die het filmpje heeft gemaakt zich afzet tegen mensen die op openbare grond begeven en zegt dat deze op een bepaalde manier moeten leven. Nederland is een klein land met een relatief grote hoeveelheid mensen. Het is gebleken dat voor het goed functioneren van een dergelijke samenleving wetten nodig zijn. Deze zouden gebaseerd moeten worden op de wensen van de twee partijen waar het hier over gaat. Een wet die een van de twee groepen in zijn geheel uitsluit is niet een vruchtbare wet en verdient heroverweging.

Tevens kan ik mij niet aan de gedachten onttrekken dat de filmer zich buiten de gebaande paden bevind en zich evengoed schuldig maakt aan het verstoren van de natuur.

Ook valt mij op dat de beelden van de zwijnen duidelijk op een ander tijdstip zijn gemaakt. Sprake van correlatie met de motoren is er dus niet en duid wat mij betreft op "stemmingmakerij".

En stemmingmakerij is niet alleen het geval in het filmpje, ook in het artikel worden een aantal incidenten aangehaald die moeilijk te verdedigen zijn of waarvan de motorrijder zelfs geen blaam treft. Ik vraag mij hierbij openlijk af of de schrijver van het artikel profijt heeft bij deze eenzijdige benadering van het onderwerp in het artikel welke nauwelijks het woord journalistiek waardig is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #4 Gepost op: 04-12-2008, 11:29 »
Deze toppic aan de krant toezenden?
Wij zijn Allroad maniacs. Alles in de zin van Weg en Pad Liefst onverhard maar schuwen verhard ook niet.

Motorrijders blijven een appart volk en dat moet vooral zo blijven en helaas is het altijd zo dat in de democratie een kleine groep het verpest voor de grote. Denk daar maar eens over na.
Hoop dan ook dat de twee in de foto niet op dit forum zitten.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #5 Gepost op: 04-12-2008, 12:48 »
Deze toppic aan de krant toezenden?

Daar heb je wel een goed idee! Laat de krant maar weten wat de andere all/offroad rijders hier van vinden! Stuur ze deze URL maar eens toe!
Als je door een bos wil crossen en niet op de paden dan doe je maar mee aan een OTR rit. Zo niet dan aan de regels houden!
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #6 Gepost op: 04-12-2008, 13:42 »
N.a.v. de zinsnede "werd een groep 'oranje motoren' die al enige tijd de Veluwe onveilig maakt" iets voor KTM Nederland om een charme offensief te lanceren?

Hoewel ik ook wel weet dat alle merken wild in een bos te vinden zijn (oa. een Honda in het getoonde filmpje), heb je kans dat juist KTM zich hier door aangesproken voelt. Ook een goeie PR actie om als merk de eerste te zijn om dit onderwerp aan de borst te drukken en b.v. de off-road rijders code te gaan promoten (bv. meeleveren bij iedere motor die ze verkopen, iedere off-road rit die gereden wordt etc.). Als zo'n fabrikant het goed aanpakt maken ze goede sier, dragen aan het behoudt van onze hobby en winnen ze aan naamsbekendheid (in positieve zin).

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #7 Gepost op: 04-12-2008, 14:11 »
Dit forum als link aan een krant mauilen is ook niet zo'n goed idee, voor je het weet wordet een bericht of Quote uit zn verband gerukt ( ik neem als voorbeeld de quote van komkommer en paar regels hoger .... :)  )

wat volgens mij wel helpt is als we dit soort publicaties beheerst van repliek voorzien, dus op de reactiepagina met zoveel mogelijk mensen beargumenteerd tegegngas geven.

Als je het stukje online leest zie je dat de journalist  (die en passant nog een paar fikse tikfouten maakt) meteen teruggrijpt naar het paardincident van begin dit jaar. (was geen crosser, en paard zat fout, )Dat helpt ook niet bij de beeldvorming...  Ik heb een heel verhaal naar de redactie gestuurd met het voorstel de zaak eens van de andere kant te belichten, vanuit de hoek van goedbedoelende offroaders die gewoon geen kant meer opkunnen straks.   Ben benieuwd of er reactie komt, heb begin dit laar ook geprobeerd een arikteltje in een ruiterblad geplaatst te krijgen, redactie reageerde niet eens....

nou  ja, volhouden dan maar.... Laten we ook niet vergeten dat we niet altijd roomser zijn dan de paus. maar het moet wel reeel blijven...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #8 Gepost op: 04-12-2008, 15:41 »
Je hebt gelijk, dat was de emotie die de overhand had tijdens het schrijven. Ik heb het aangepast in iets wat beter mijn ongenoegen beschrijft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #9 Gepost op: 04-12-2008, 16:19 »
Ook valt mij op dat de beelden van de zwijnen duidelijk op een ander tijdstip zijn gemaakt. Sprake van correlatie met de motoren is er dus niet en duid wat mij betreft op "stemmingmakerij".

Dat viel mij ook al op: met een pakkend motorgeluidje en presto! Op die manier kun je je zelfs afvragen inhoeverre hier sprake was van illegaal motorrijden?Of is het algemeen in Nederland verboden om buiten de paden te rijden? Zeker niet wanneer het bv. prive terrein betreft (ik geef toe, dat zijn er niet veel).

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #10 Gepost op: 04-12-2008, 16:21 »
Mja, ik speelde ook even met die gedachten. Maar ik neem aan dat de sporen die te zien zijn wel degelijk terug te voeren zijn op het betreffende natuurgebied.

Ik weet trouwens niet wat legaal de consequenties zijn van het stiltegebied. Iemand die mij daarover wat zou kunnen vertellen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #11 Gepost op: 04-12-2008, 16:45 »
Dat viel mij ook al op: met een pakkend motorgeluidje en presto! Op die manier kun je je zelfs afvragen inhoeverre hier sprake was van illegaal motorrijden?Of is het algemeen in Nederland verboden om buiten de paden te rijden? Zeker niet wanneer het bv. prive terrein betreft (ik geef toe, dat zijn er niet veel).

HJ

Heren,
dit zijn opmerkingen van betrapten die een excuus zoeken. Wat op het filmpje staat is gewoon erg verboden. Geen geleuter of het filmpje wel kan alsjeblieft.

Citaat
nou  ja, volhouden dan maar.... Laten we ook niet vergeten dat we niet altijd roomser zijn dan de paus. maar het moet wel reeel blijven...

Inderdaad, dit mag dus ook niet.


Marcel

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #12 Gepost op: 04-12-2008, 17:01 »
Heren,
dit zijn opmerkingen van betrapten die een excuus zoeken. Wat op het filmpje staat is gewoon erg verboden. Geen geleuter of het filmpje wel kan alsjeblieft.

Inderdaad, dit mag dus ook niet.


Sorry, zeg je nou dat wat ik zeg totaal niet aan de orde is? Ik verdedig geen moment deze motorrijders, integendeel. Ik zeg alleen dat het niet het filmpje is waarmee geadverteerd wordt. Het is veel meer dan alleen een stel motorrijders op de gevoelige plaat vastleggen. Het probeert een gevoel op te wekken dat de motorrijders direct verantwoordelijk zijn voor het verstoren van de zwijnen en de natuur in het algemeen. Daar zet ik me tegen af.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #13 Gepost op: 04-12-2008, 17:20 »
Het is leuk gemonteerd, maar de bottomline is dat het mogelijk is zo'n filmpje te maken. Niet de boodschapper aanvallen lijkt me. Als dit filmpje geknutseld was met beelden van motoren op legale onverharde wegen en zwijnen zou ik je gelijk geven.
Het lijkt mij van groot belang hier naar buiten te treden met een onvoorwaardelijke veroordeling.
Marcel

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #14 Gepost op: 04-12-2008, 17:24 »
Dat is dus mijn hele punt. Deze persoon is niet alleen de boodschapper, maar probeert er een extra draai aan te geven. Ik denk dat er weinig mensen zijn op het forum die zich niet afzetten tegen de mensen op het filmpje. Maar als dit als een serieus artikel en film bedoeld is, wat het volgens mij is aangezien het in de krant staat, dan verdient het ook de aandacht van de onpartijdigheid van de journalist.