Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)  (gelezen 17806 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #30 Gepost op: 06-12-2008, 00:33 »
Hehe: "voor ons wandelaars, er zijn al zoveel paden afgesloten."

:o de dieren schrikken van het lawaai, ik eis een onderzoek :(.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #31 Gepost op: 06-12-2008, 07:39 »
'We' beschikken over rapporten van de universiteit. Wetenschappers hebben geturfd wat voor soort overlast vluchtgedrag en blijvend vluchtgedrag veroorzaakt.

Helaas voor de wandelaars, de boswachters en de twee marechaussee: motorgeluid, zelfs heel luid, veroorzaakt geen verlaten nesten, met wat voor frequentie ook.

Maar loslopende honden of langzaam lopende of zelfs uitrustende picknickende wandelaars wél. Daarom stel ik voor dat heel de Veluwe verboden wordt voor wandelaars met honden en picknicken.

Dit laatste is natuurlijk een scherpe stelling, maar het komt erop neer dat we het bos zullen moeten delen. Daar kunnen we zelf natuurlijk wél regels voor opstellen. Bijvoorbeeld NIET op zondagochtend rijden.

Nederland is druk, hoe gaan we het eerlijk verdelen?

Als ARM het enige redelijke forum is van nette mensen, hoe komt het dat we nog geen CodeVert hoekje hebben op het forum, waar mensen kunnen discussieren over de regels, wat verantwoord gedrag is. Daarmee zeg ik niet dat alles strikt volgens de wet geïnterpreteerd moet worden of dat ik zelf roomser dan de paus ben. De wet kan zelfs iets opgerekt worden op het moment dat we zien dat de handhaving of de bebording van geen kanten klopt.

Ik zal wel eens contact zoeken met Ferd over dit onderwerp...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #32 Gepost op: 06-12-2008, 12:04 »
helemaal eens met Noppy overigens.

Hoe vaak zien we niet langs de hoofdsnelwegen gewoon reeen graasen! Of zie je vossen op zoek naar aangereden wild in de berm.
Zo mooi, het aanpassingsvermogen van dieren ligt veel hoger dan die van de mensch.
En wat is vlucht gedrag bij dieren? Als ze wandelaars horen gaan ze ook op de vlucht, wat zeuren al de zogenaamde geitenwollen sokken pippo's dan. Die zijn lekker, die liggen uren in het struikgewas met hun armani luchtje op in de struiken en hopen dat ze dichtbij wild kunnen spotten. Wie is hier nu de fauna aan het verstoren :S

Maar het valt en staat bij het gunnen van ieder zn hobby. Onze hobby is het zich verplaatsen over wegen die niet vaak gebruikt worden. Feitelijk hebben we en mooie taak. We houden wegen open die anders zouden dichtgroeien.
Rijkswaterstaat zou ons eigenlijk moeten compenseren  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #33 Gepost op: 06-12-2008, 15:16 »
zondagochtend is anders wel mooi om te rijden hoor....
en ja we moeten gecompenseerd worden ;D
en ja doordat sbs het artikel uit de apeldoornse krant
heeft overgenomen wordt het negatieve beeld over
wildcrossers weer verder bevestigd en overgenomen
door de algemene publieke opinie :(
rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #34 Gepost op: 06-12-2008, 22:08 »
Ik herinnerde me nog iets van jaaaaren geleden, toen alles nog kon:

http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?p=7962&highlight=#7962

Johan is hét bewijs dat rondrijden in de natuur op een allroad moet kunnen :D

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #35 Gepost op: 06-12-2008, 22:13 »
Ik herinnerde me nog iets van jaaaaren geleden, toen alles nog kon:

http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?p=7962&highlight=#7962

Johan is hét bewijs dat rondrijden in de natuur op een allroad moet kunnen :D

Gelijk maar ff pasten... ;D

Johan



Geregistreerd op: 26-4-2003
Berichten: 15
Woonplaats: Krommenie
 Geplaatst: Di jul 08, 2003 22:53    Onderwerp:   

--------------------------------------------------------------------------------
 
Waarom off-road?.....Tsja, zit er gewoon in. Het begon op m'n 16e met een mountainbike...helemaal te gek dat fietsen in terrein, had ook wel een brommer, ook leuk maar biken door de bagger was leuker!
B-Rijbewijs gehaald en diverse auto's gehad, maar altijd een 4x4 gewild.....maar waren toen voor mij niet te betalen  .
Ben nu 28 en wilde mijn A-rijbewijs halen, dus op naar de rijschool!
Maar wat voor motor wou ik dan?? Geen supersport...gaat VEEL te hard, kan ik gelijk een kist er bij bestellen, nee doe maar niet. Toch nog het off-road gevoel...Ja een off-road, zeker! Ik wil OVERAL kunnen komen met een motor.
Lessen gaan nemen bij Preeker in Krommenie en kreeg les van Ron.....met zijn volgmotor een zwarte BMW R1150GS Adventure...helemaal uitgebouwd met all.koffers, schijnwerpers van BMW, dikke TKC 80's er om enz,enz...kosten:ruim 20.000 Euro...WAUW!!!...wat een bruut ding!!!! Kon mijn ogen er niet van af houden  . Hij is zelf ook een fanatiek off-road rijder en veel over dit fenomeen gebabbelt en kreeg steeds meer de kriebels. Na 15 lessen op die KUT CB500 te hebben gereden heb ik afgereden en ben geslaagd!

Ik heb nu bijna een maand mijn A-rijbewijs en in het bezit van een DR800S uit '97 met 9000km op de teller. In het begin reed ik alleen op de weg met de DR maar het terrein kriebelde steeds meer!

Ik ben werkzaam als Boswachter in en rondom Amsterdam en rijd met en Suzuki Grand Vitara als dienstvoertuig.....leuk speelgoed, sinds ik er werk is dat ding nog nooit zo vaak het zware terrein in geweest....hehehe, mag overal komen met dat ding, en daar maak ik uiteraard gebruik van!! Ik moet toch weten wat er in mijn gebied speelt.

Tot op een dag dat mijn collega ziek werd, en ik alleen het enge bos in moest met de Vitara......hmmm, ik heb ook nog mijn eigen DR800 nog staan op de standplaats......jep!! Vitara weggezet en mijn DR gepakt....ruiterpaden, here i come!!! Eerst nog voorzichtig...nog nooit terrein gereden met de motor en opletten dat er niemand loopt....beetje raar gezicht als een boswachter als een idioot voorbij knalt op een motor.(Betrap trouwens regelmatig de jongens van de politie op hun Suzuki DR-Z 400 crossend in ons gebied aan, hahaa! Al zijn we opsporingsambtenaar, we blijven toch soms nog kind  ) Okee, rustig gebiedje opgezocht.....en GAS!!!! JIHAAAAAAH!!!! TE GEK!!! Ja, verkocht!
Wat dingetjes uitgeprobeerd met de motor.....kan toch, niemand die er wat van zegt.....geen politie, geen boswachter, want dat ben ik zelf!..hahahaha...o, wat ben ik slecht..hehehe!
En die gezichten van sommige recreanten/gasten als je op een DIKKE 800CC voorbij komt rijden, LEUK! Vooral brommertjes op plekken waar ze niet mogen komen...die blikken als je ze klem rijd met de DR800. Zo van "HUH!?!?!"
Ja uitgespeeld, en weer naar mijn standplaats gereden....omgekleed en met een VETTE grijns   naar huis gereden!

Nu pak ik regelmatig een opengebroken stuk weg of een bermpje......het is echt verslavend! 

Ja voor mij nooit meer wat anders dan off-road rijden en zit nu een beetje naar een KTM 950 adventure S te kijken......o zo mooi spul.

Groetjes, Johan alias Jo de boswachter  . 
 
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #36 Gepost op: 07-12-2008, 12:06 »
tja en dan inderaad een paar van die marechauppliesies die daar rond tuffen met de voetjes aan de grond  :D

Ik snap de ergernis van iedereen maar denk ook dat je je nooit kunt verweren tegen zulke `mooie` geproduceerde filmpjes. Dus wat doe je eraan.....

gewoon een beetje netjes blijven off-all roaden dus op de paden blijven bij regenachtig weer.... ik weet het ook niet denk dat ik ook maar bij dump een Marechaussee jas koop en de tering.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #37 Gepost op: 08-12-2008, 14:23 »
'We' beschikken over rapporten van de universiteit. Wetenschappers hebben geturfd wat voor soort overlast vluchtgedrag en blijvend vluchtgedrag veroorzaakt.
Waar hebben 'we' die onderzoeken online staan?
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #38 Gepost op: 08-12-2008, 15:33 »
 :stupid:

dat wil ik ook wel weten, heb eigenlijk best zin in een media offensiefje...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #39 Gepost op: 08-12-2008, 15:37 »
"Ze" hebben onderzoek laten uitwijzen..., "We" hebben onderzoeken...

De waarheid wordt verteld door diegene met de grootste bek, en een feit is niet meer dan dat wat de meeste mensen geloven...

Stemmingmakerij zeg ik... "Op de film is te zien hoe de arme beestjes schrikken..." Pfffffrrrrrttt, een lachertje, toch?

Ik ga d'r maar vanuit (misschien wel tegen beter weten in) dat verstandige mensen ook hiermee om kunnen gaan...

Miepke in het filmpje denkt echt oprecht dat zij meer rechten heeft dan iemand anders. Laat ze... Ik heb d'r zo m'n gedachten bij... 
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #40 Gepost op: 08-12-2008, 15:41 »
Na afgelopen zondag moet ik eerlijk gezegd zeggen dat ik de kritiek iets beter begrijp ..... maar man oh man, wat hebben we ervan genoten ... en dat zou toch ook af en toe wel eens mogen toch
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #41 Gepost op: 08-12-2008, 16:17 »
Miepke in het filmpje denkt echt oprecht dat zij meer rechten heeft dan iemand anders. Laat ze... Ik heb d'r zo m'n gedachten bij... 

Let goed op! Miepke is nooit geïnterviewed over boscrossers; ze is geïnterviewed over ATB'ers en daar regeageert ze ook woordelijk op. Dit filmpje is misschien wel ouder en gewoon achter dit verhaaltje gemonteerd, uit de context getrokken dus. Wel goed gedaan dus, want de meesten van ons hebben het niet door ;D

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #42 Gepost op: 09-12-2008, 15:10 »
Of het nu ATB-ers, ARM-ers of ruiters zijn, waar het mij om gaat is dat ze oprecht gelooft dat de bossen er alleen maar voor haar zijn.

Oordeel is gebrek aan inzicht, ik weet het, maar dit zou ik toch wel willen bestempelen als "een beetje dom"...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #43 Gepost op: 25-12-2008, 10:08 »
Uit wel ingelichtte bronnen heb ik vernomen dat er woensdag weer een boscrosser is gesignaleerd in de apeldoornse bossen... 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #44 Gepost op: 25-12-2008, 11:37 »
UIt hele betrouwbare vernomen, op 31 december wordt de de bos rondom mijn woonplaatst onveilig gemaakt. ;)