Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)  (gelezen 17795 keer)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #60 Gepost op: 28-12-2008, 13:34 »
Tjeezzz waar heb je dat vandaan??

Shit man dit doe ik zomers met vakantiegangers, maar dan in de bergen. De hele wandeling in het filmpje is overigens beveiligd met n staalkabel. De bedoeling is dat je je met gordeltje en een leeflijntje hieraan vastmaakt.

Maar dit is wel zeker spectaculair!

Keb de link aan mn baas gestuurd haha

Die moet naar die Apeldoorns oupapier producent...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #62 Gepost op: 28-12-2008, 16:41 »
Top krant die Stentor.. hier weer eentje..
http://www.destentor.nl/regio/veluwenoord/4228349/Zonder-auto-geniet-je-meer-van-Veluws-bos.ece

Citaat
Ook aanwonenden hebben wat Blankena betreft niets te vrezen. "Deze groep valt onder bestemmingsverkeer. Dit systeem wordt al met succes toegepast op veel zandwegen."

Bestemmingsverkeer is een heel breed begrip. Het doel hebben tot het bekijken van een boom aan het pad schijnt al genoeg te zijn om als betemmingsverkeer het pad te mogen betreden  ;D

Citaat
En het schijnt dat één druppel olie tienduizend liter grondwater kan verontreinigen."

Dus die boswachter gaat in het vervolg ook maar op de fiets, de SUV's van tegenwoordig zijn niet gemaakt om op onverharde paden te rijden, en gaan daardoor zeker olie lekken. "Het schijnt" is ook zo'n mooie.........

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #63 Gepost op: 28-12-2008, 17:06 »
Die moet naar die Apeldoorns oupapier producent...

Geregeld.. 8)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2009, 14:13 »
Gisteravond was er een stadsfeest in Schouwburg Orpheus in Apeldoorn en één van de dingen die je kon doen was speeddaten met een Wethouder. Ik heb de kans aangegrepen om met de wethouder van Milieu en Natuur (Michael Boddeke) een kort gesprekje te houden over het afsluiten van alle paden voor motorverkeer op de Veluwe. Het toeval wilde dat er net een journalist van de Stentor aanschoof en zie onderstaand het resultaat:

Ik heb mijn best gedaan...  ;)
 
(link: http://www.dutchmarines.nl/publicimages/stentor1.jpg)
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2009, 14:37 »
Leuk dat je dit zo hebt aangepakt!
Wel jammer dat het weer gaat over herrie, stank, crossen & het idee van verplicht zijn tot elektrisch rijden. een euro3 motor is al rel. schoon en stil
Wel goed dat er tenminste discussie is (van twee kanten)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2009, 14:41 »
Al die auto's die honderd meter verderop in grote getalen over de weg rijden...  Laat maar, we hoeven elkaar ook niet meer te overtuigen ;P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2009, 14:54 »
Super dat je het aanpakte. Een politicus is goed om juist woorden te gebruiken die in zijn voordeel uitvallen. Crossen ipv rijden met een motorfiets, herrie en stank. Vrees dat we aan het korste eind trekken, we zijn immers een minderheid.
De vuurwerk petitie heeft het bijvoorbeeld ook niet gehaald, maar dat is off-topic.
 
Toch een goeie actie van je!
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2009, 17:05 »
goed man dat jij dat was! had het berichtje al uitgescheurd. Die poster die je op de bijgaande foto zag hebben wij overigens gemaakt op de zaak :)

nou eerst maar eens beginnen dan met een elektrisch terreintje, en dan uitbouwen :)

offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2009, 17:16 »
Dappere poging :)
Vrees alleen dat als elektrisch al wordt toegestaan, er een max snelheid van 5 km/u voor gaat gelden....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2009, 17:58 »
Ik vind het ook een goede zet. Je hebt iig een vervolgafspraak gekregen op basis waarvan ze willen luisteren. Misschien kan je ze ook iets influisteren over codegroen?

Misschien zijn ze onder bepaalde condities bereid de paden weer open te stellen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2009, 20:27 »
Helaas Noppy, de vervolgafspraak geldt niet voor mij... Alleen de personen die met de andere wethouder hebben gesproken worden opnieuw uitgenodigd. Maar, ik heb de wethouder waarmee ik sprak wel uitgenodigd om een keer mee te rijden, en ik denk dat we dat maar een keer moeten organiseren tijdens een ritje in de buurt.
 
Als we bijvoorbeeld Hip's ritje doen (Putten en omgeving) kunnen we hem voor een deeltraject uitnodigen. Alleen nog een (stille) motor regelen...
 
Misschien kunnen we met de pet rond gaan en zo'n apparaat aanschaffen:
http://www.zeromotorcycles.com
 
Overigens, hij kwam met het de opmerking dat als de motoren electrisch zouden zijn, het wel zou moeten kunnen. Als ik dan antwoord dat ik dat niets vind, dan beantwoord ik dus aan het stereotype van de crosser....
 
Ach, was het proberen waard. Ik had nu niet echt de illusie dat ik gelijk de sleutel van de hekken in het bos zo krijgen. Maar, het staat wel in de krant...  :D
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2009, 23:15 »
Helaas Noppy, de vervolgafspraak geldt niet voor mij... Alleen de personen die met de andere wethouder hebben gesproken worden opnieuw uitgenodigd. Maar, ik heb de wethouder waarmee ik sprak wel uitgenodigd om een keer mee te rijden, en ik denk dat we dat maar een keer moeten organiseren tijdens een ritje in de buurt.
 
Als we bijvoorbeeld Hip's ritje doen (Putten en omgeving) kunnen we hem voor een deeltraject uitnodigen. Alleen nog een (stille) motor regelen...
 
Misschien kunnen we met de pet rond gaan en zo'n apparaat aanschaffen:
[url=http://www.zeromotorcycles.com]http://www.zeromotorcycles.com[/url]
 

Goeie actie Silbertanne!
 
Ritje met de wethouder is wel een briljant idee.
Voor dat doel kun je er vast een lenen van VHM Van Haandel Motorparts BV uit Boekel, das de importeur van http://www.quantya.nl
 
Als dat niet lukt mag de edelachtbare Wethouder best mijn xt-tje lenen  (is best een hele stille en ziet er ook niet zo gevaarlijk uit). Of anders bij mij achterop. Moet ie wel een beetje stil blijven zitten en z'n mond houden anders schrikken de eekhoorntjes...
Alhoewel het natuurlijk wel meer in stijl is achterop een HP2.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #73 Gepost op: 11-01-2009, 14:07 »
ik vin die Quantya er erg leuk uitzien. De KNMV en de MON zouden er onmiddelijk een klasse voor moeten openen. Dat brengt dan ook weer alle knutselaars tot groot enthousiasme, vergelijkbaar met de 50cc klasse in de jaren 60 en 70.
Zie ook Jay Leno http://www.jaylenosgarage.com/video/video_player.shtml?vid=658441

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #74 Gepost op: 11-01-2009, 21:04 »
Goe bezig Marcel... ;)
 
Ik proef uit het stukje wel gelijk dat ze alleen maar gedaan hebben net alsof ze luisterden, want zo te lezen hebben ze je niet gehoord...
 
Dikke duim echter voor de poging 8)
Old bikers never die, they just smell that way...