Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)  (gelezen 17794 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2009, 21:41 »
Op de telegraafsite ook weer een stukje:

Overlast crossers Drentse bossen


ASSEN -  Steeds meer motorcrossers scheuren oerendhard door de Drentse bossen en beschadigen de natuur. Dit zei een woordvoerder van Staatsbosbeheer maandag. Het lawaai verstoort volgens hem steeds meer de rust van de dieren en brengt ook de veiligheid van wandelaars in gevaar.

Volgens hem zijn elders in het land de regels aangescherpt en wijken de crossers daarom uit naar Drenthe.

Staatsbosbeheer, de provincie en de politie werken intensief samen om het motorcrossen in natuurgebieden tegen te gaan. Zo zijn er regelmatig geheime controles en kunnen mensen overlast melden via een speciaal telefoonnummer.


Gaan we tijdens het oer-weekend zeker weer bezoek krijgen  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2009, 21:45 »
De drijfjacht op zwijnen gaat plaats maken voor de drijfjacht op motorrijders... :(

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2009, 21:46 »
Als ik maar op en parkeerplaats een rondje mg rijden mogen zij hun gang gaan. Crossers zij associaal, allroadrijders rijden bewust  8) :P Helaas ziet het publiek het verschil niet  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #78 Gepost op: 19-01-2009, 22:44 »
Staatsbosbeheer mishandelt crosser, las ik...

http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item.131.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=344203&tx_ttnews[backPid]=842&cHash=3e7a1a57b9
















...toen besefte ik dat er iets heel anders stond. Waar het hoofd van vol is...

'Staatsbosbeheer mishandelt otter'

26 november 2007 15:01
Stichting Otterstation Nederland (SON) in Leeuwarden heeft maandag aangifte gedaan tegen Staatsbosbeheer wegens mishandeling van een otter. Dat heeft de organisatie meegedeeld.

Staatsbosbeheer heeft vrijdag in het Friese natuurgebied Rottige Meenthe een tamme otter uit Zweden uitgezet. Volgens directeur Addy de Jongh van SON is een tamme otter niet gewend om in de natuur te leven. Daarom is er sprake van dierenmishandeling, zo zei hij maandag.

In Nederland werd de otter in 1988 als uitgestorven beschouwd. Sinds 2002 proberen Staatsbosbeheer, Alterra en het ministerie van LNV de otter in Nederland te herintroduceren.

Volgens een woordvoerder van Staatsbosbeheer kunnen de tamme otters prima overleven omdat ze snel verwilderen. In Nederland zijn in de Rottige Meenthe en de Weerribben (Overijssel) dertig otters uitgezet, achttien wilde en twaalf tamme. De wilde otters komen uit Oost-Europa. Maar omdat de landen waar de otters werden gevangen lid zijn geworden van de Europese Unie, zijn de regels voor het vangen veel strenger geworden. Daarom haalt Staatsbosbeheer nu tamme otters uit dierenparken.

Bron: ANP

Aantal otters opnieuw toegenomen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #79 Gepost op: 20-01-2009, 10:00 »
@fred helemaal eens, crossers welke in het bos rijden zijn inderdaad associaal. Allroaders zijn inderdaad meer bewust bezig met rijden, behoud van natuur en dieren. Rekening houdend met de personen welke hun hobby uitoefenen. ( zwaaien met het handje, rustig voorbij rijden, motoren uit bij paarden).

Is weer een nieuwe wethouder en wil zich t.o.v. het publiek bewijzen. En wat ligt tegenwoordig erg gevoelig bij het publiek Handhaving flora en fauna. Kan deze wethouder hierop ontzettend goed scooren. Terwijl ie over een paar jaar, vanalles uit haalt, wat het daglicht niet kan verdragen.
Ik vindt het allemaal hypocriet van deze wethouder. Gaat het allemaal voor de kiezers te winnen of gaat het hem allemaal aan hem zijn hart.
Dit is en blijft een gevoelig onderwerp. Daarom vindt ik het belangrijk dat we als ARM-leden letten op ons eigen gedrag, en als je met andere rijdt, deze (niet)-leden ernog extra op benadrukken. Anders is het gewoon keihard afgelopen met onze superhobby.
Nogmaals iedereen respecteren zoals jezelf gerespecteert wilt worden.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #80 Gepost op: 20-01-2009, 10:10 »
Allroaders zijn inderdaad meer bewust bezig met rijden, behoud van natuur en dieren. Rekening houdend met de personen welke hun hobby uitoefenen. ( zwaaien met het handje, rustig voorbij rijden, motoren uit bij paarden).

Daarom vindt ik het belangrijk dat we als ARM-leden letten op ons eigen gedrag, en als je met andere rijdt, deze (niet)-leden ernog extra op benadrukken. Anders is het gewoon keihard afgelopen met onze superhobby.
Nogmaals iedereen respecteren zoals jezelf gerespecteert wilt worden.

Timo,

Dat klinkt als 'Code Groen'! Je bent goed bezig!

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #81 Gepost op: 20-01-2009, 17:50 »
De meeste houden zich hier wel aan de regels. Maar kan me het vorige OER weekend nog herrineren waar rijders waren met de instelling: ze ergeren zoch toch aan ons, waren zullen we dan nog rekening houden met ze. En zo reden ze ook. Was er toen ook niet de regel: niet harder dan 100 om overlast te voorkomen?? En die het wel deden werden gediskwalificeerd? Nou we hebben met ons groepje er ons aan gehouden maar we zijn echt voorbijgevlogen door anderen. Die vervolgens de top 10 van de 1e dag bevolkten.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #82 Gepost op: 20-01-2009, 23:09 »
Ik vind dat we onszelf niet roomser moeten neerzetten als de paus.
Daarmee houden we onszelf ook voor de gek.
 
(Meestal ben ik (volgens heersende definitie hier) off-roader maar zo heel af en toe kan ik me toch niet inhouden en ben ik ook gewoon een ordinaire crosser. En volgens mij ben ik niet de enige :stupid: )
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #83 Gepost op: 20-01-2009, 23:34 »
Amen..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #84 Gepost op: 21-01-2009, 00:10 »
De meeste houden zich hier wel aan de regels. Maar kan me het vorige OER weekend nog herrineren waar rijders waren met de instelling: ze ergeren zoch toch aan ons, waren zullen we dan nog rekening houden met ze. En zo reden ze ook. Was er toen ook niet de regel: niet harder dan 100 om overlast te voorkomen?? En die het wel deden werden gediskwalificeerd? Nou we hebben met ons groepje er ons aan gehouden maar we zijn echt voorbijgevlogen door anderen. Die vervolgens de top 10 van de 1e dag bevolkten.

Iedereen blijft natuurlijk wel verantwoordelijk voor zijn eigen rijstijl,
Was er vorig jaar ook bij bij het Oer weekend (dit jaar ook weer)
En eigenlijk storen sommigen zich er al aan, als er 50 motoren op een dag langs komen.
Laten we proberen toch een beetje aan ons imago te werken, dat zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen.
En iedereen die na dag 1 voor mij wil staan, geen enkel probleem je mag me altijd voorbij.
Grz,
Peter

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2009, 21:05 »
En weer een nieuw stukje op Telegraaf.nl:

Overlast crossers Drentse bossen


ASSEN -  Steeds meer motorcrossers scheuren oerendhard door de Drentse bossen en beschadigen de natuur. Dit zei een woordvoerder van Staatsbosbeheer maandag. Het lawaai verstoort volgens hem steeds meer de rust van de dieren en brengt ook de veiligheid van wandelaars in gevaar.

Volgens hem zijn elders in het land de regels aangescherpt en wijken de crossers daarom uit naar Drenthe.

Staatsbosbeheer, de provincie en de politie werken intensief samen om het motorcrossen in natuurgebieden tegen te gaan. Zo zijn er regelmatig geheime controles en kunnen mensen overlast melden via een speciaal telefoonnummer.


Heeft Staatsbosbeheer te veel geld of zo dat e met een persoffensief bezig zijn :-[

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2009, 22:36 »
Scroll ff naar boven Ferd...... ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2009, 22:42 »
SBB is een goede club, boswachters echter hebben geen doel of baas. met als gevolg dat ze hun parkje als eigendom beschouwen. Elke boswachter weet dat het meeste wild zich op het schietterein bevindt van defensie. Reeen staan massaal aan de weg te grazen, zelfs zwanen broeden in sloten langs de weg.
Waarom? ze worden met rust gelaten! Aan een motor hebben ze echt lak aan, trouwens voor de dieren geld ook zonder uitdaging geen leven, dit bevalt de wildbeheerders niet, daar een dier wat nooit meer hoefd te rennen voor zijn leven makkelijker af te knallen is, door lieden die aan het SBB EUR 2000,- betalen voor een jachtvergunning, in het parkje van een of andere boswachter. In de crisis tijd wordt het eens tijd of we die gasten eens kunnen laten werken voor hun geld. De boswachter markeerd de boom de burger zaagt hem om. oh oh wat zijn ze druk. De zandverstuiving heeft last van begroeing , 2x per jaar een offroadrit en de boel is weer los. Boswachters zijn kleine kinderen welke gaan huilen als de burger iets doet in hun parkje wat volgens het bordje verboden is. Ook vraag ik mij af hoe die gasten zo mooi kunnen wonen, Het wordt eens tijd om een aktie groep te beginnen tegen de postcodeloterij, natuurmonumenten en boswachters. daar ze van de natuur parkjes maken en geitenwollensokken figuren ( bestaan ze nog ) doen gelofen dat ze de natuur beschermen, Nee heren ( nog geen dames gezien ) jullie beschermen slechts jezelf, geef een dombo macht en een uniform en we kunnen Auswitch gedenken, ik ga tever zal je zeggen, ik weet het zo net nog niet !

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #88 Gepost op: 23-01-2009, 22:47 »
SBB is een goede club, boswachters echter hebben geen doel of baas. met als gevolg dat ze hun parkje als eigendom beschouwen. Elke boswachter weet dat het meeste wild zich op het schietterein bevindt van defensie. Reeen staan massaal aan de weg te grazen, zelfs zwanen broeden in sloten langs de weg.
Waarom? ze worden met rust gelaten! Aan een motor hebben ze echt lak aan, trouwens voor de dieren geld ook zonder uitdaging geen leven, dit bevalt de wildbeheerders niet, daar een dier wat nooit meer hoefd te rennen voor zijn leven makkelijker af te knallen is, door lieden die aan het SBB EUR 2000,- betalen voor een jachtvergunning, in het parkje van een of andere boswachter. In de crisis tijd wordt het eens tijd of we die gasten eens kunnen laten werken voor hun geld. De boswachter markeerd de boom de burger zaagt hem om. oh oh wat zijn ze druk. De zandverstuiving heeft last van begroeing , 2x per jaar een offroadrit en de boel is weer los. Boswachters zijn kleine kinderen welke gaan huilen als de burger iets doet in hun parkje wat volgens het bordje verboden is. Ook vraag ik mij af hoe die gasten zo mooi kunnen wonen, Het wordt eens tijd om een aktie groep te beginnen tegen de postcodeloterij, natuurmonumenten en boswachters. daar ze van de natuur parkjes maken en geitenwollensokken figuren ( bestaan ze nog ) doen gelofen dat ze de natuur beschermen, Nee heren ( nog geen dames gezien ) jullie beschermen slechts jezelf, geef een dombo macht en een uniform en we kunnen Auswitch gedenken, ik ga tever zal je zeggen, ik weet het zo net nog niet !

Er verscheen zowaar een lach op mijn gezicht :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #89 Gepost op: 23-01-2009, 22:49 »
Is weer een nieuwe wethouder en wil zich t.o.v. het publiek bewijzen. En wat ligt tegenwoordig erg gevoelig bij het publiek Handhaving flora en fauna. Kan deze wethouder hierop ontzettend goed scooren. Terwijl ie over een paar jaar, vanalles uit haalt, wat het daglicht niet kan verdragen.
Ik vindt het allemaal hypocriet van deze wethouder. Gaat het allemaal voor de kiezers te winnen of gaat het hem allemaal aan hem zijn hart.
Dit is en blijft een gevoelig onderwerp. Daarom vindt ik het belangrijk dat we als ARM-leden letten op ons eigen gedrag, en als je met andere rijdt, deze (niet)-leden ernog extra op benadrukken. Anders is het gewoon keihard afgelopen met onze superhobby.
Nogmaals iedereen respecteren zoals jezelf gerespecteert wilt worden.

timo pas op je woorden.
voordat je het weet heeft een wethouder een gemeentelijke jurist ingeschakeld
om een eis van laster en smaad tegen jou neer te leggen.
rene