Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Leesvoer  (gelezen 1726 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Leesvoer
« Gepost op: 12-12-2008, 15:02 »
In de nieuwe Moto'73: vgl.test vier enduro's(Beta 450RR, KTM400EXC, BMW G450X en Husqvarna TE450), verslag OER'08(Peter v.d .Sanden) en een vgl. test/artikel XT660Z Tenere '08 en een XTZ660 Tenere '92. Leuk leesvoer dus! Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Leesvoer
« Reactie #1 Gepost op: 12-12-2008, 15:54 »
waarom pakken ze dan niet de 450exc???

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Leesvoer
« Reactie #2 Gepost op: 12-12-2008, 15:59 »
In de Enduro Abenteur van deze maand staat een vergelijkende test tussen de BMW G540X, Husaberg 450, KTM EXC 450, Huskie 450 en de Beta. Lekker leesvoer (maar goed, dat is elk nummer).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Leesvoer
« Reactie #3 Gepost op: 12-12-2008, 23:07 »
bla, bla, bla ......de BMW G540X, ............

Kijk da's nog 's 'n primeur!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Leesvoer
« Reactie #4 Gepost op: 12-12-2008, 23:36 »
vgl. test/artikel XT660Z Tenere '08 en een XTZ660 Tenere '92.

En? Je had toch beter een oude kunnen kopen?  ;D ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: Leesvoer
« Reactie #5 Gepost op: 13-12-2008, 00:02 »
waarom pakken ze dan niet de 450exc???
Omdat de 400 een nieuw model is?
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Leesvoer
« Reactie #6 Gepost op: 13-12-2008, 09:23 »
@komkommer: nee hoor, heb ooit ook een XTZ660 '96 gereden, maar ben met de nieuwe Tenere zeeeer tevreden! In het stukkie kan ik me aardig vinden, omdat ik ze allebei gereden heb. Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Leesvoer
« Reactie #7 Gepost op: 15-12-2008, 20:46 »
waarom pakken ze dan niet de 450exc???

Ja ben ook wel benieuwd.
Meestal moeten zulke blaadjes het doen met de brommers die ze van de verschillende importeurs krijgen aangeboden dacht ik. Een andere verklaring kan ik niet verzinnen.

Maar eigenlijk maakt het toch ook helmaal geen fluit uit.
Je hoeft alleen maar de conclusie / het scherpe onafhankelijke commentaar in de zijlijn te lezen en je weet wat je moet kopen.......toch?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Leesvoer
« Reactie #8 Gepost op: 15-12-2008, 21:03 »
Toch blijft het leuk om te lezen, of je het er mee eens bent of niet.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Leesvoer
« Reactie #9 Gepost op: 15-12-2008, 21:42 »
Ja ben ook wel benieuwd.
Meestal moeten zulke blaadjes het doen met de brommers die ze van de verschillende importeurs krijgen aangeboden dacht ik. Een andere verklaring kan ik niet verzinnen.

Maar eigenlijk maakt het toch ook helmaal geen fluit uit.
Je hoeft alleen maar de conclusie / het scherpe onafhankelijke commentaar in de zijlijn te lezen en je weet wat je moet kopen.......toch?

ik heb alleen de donald duck, wat was die scherpe conclusie?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Leesvoer
« Reactie #10 Gepost op: 15-12-2008, 22:09 »
om nog even mijn duit in het zakje te doen over waarom de 400 ipv de 450.

In Motoplus heeft en keer een enduro test gestaan waarin de 400 er beter, soepeler en veel gebruiksvriendelijker uit kwam dan de 450 (die wat feller is) en waardoor de 400 uiteindelijk sneller in de rondte ging. Bestuurd overigens door ervaren enduristen.

Vandaar misschien de keuze voopr de 400?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Leesvoer
« Reactie #11 Gepost op: 16-12-2008, 09:04 »
zou ik de '09 tenere eerder vergeleken willen zien met de 600z tenere '88/'89

ben overigens ook benieuwd naar Peters artikel :)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Leesvoer
« Reactie #12 Gepost op: 16-12-2008, 09:51 »

Maar eigenlijk maakt het toch ook helmaal geen fluit uit.
Je hoeft alleen maar de conclusie / het scherpe onafhankelijke commentaar in de zijlijn te lezen en je weet wat je moet kopen.......toch?

Of dat objectief is, als een tester de BMW dealer Duursma is :-X
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Leesvoer
« Reactie #13 Gepost op: 19-12-2008, 10:21 »
Nou ja died, hij had ook 'nee' kunnen zeggen. Of staat de conclusie je gewoon niet aan ;) moet toegeven dat het miss niet helemaal juist is om een 'standaard'  G450X met akra + race mapping te nemen maarja.
iig, gister ook maar ff de moto73 gekocht. Een mooi artikel over de OER, vind het een erg goede uitleg en ik denk dat het wel mensen warm krijgt om eens naar de info avond vanavond te gaan!
Alleen mousse is er niet in 17" ;)
Tenere test alleen nog globaal doorgekeken, nooit geweten dat de 'moderne' 660 even veel piekvermogen heeft als zo'n 'oude'. Het blijven wel echt mooie dingen die '08/'09 modellen. Miss. zou het wel gaaf zijn als ze n "R" of "S" uitbrengen met lekker hoge veerweg, 18" achter, miss iets meer power/afslankkuur. of zou daar geen markt voor zijn?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Leesvoer
« Reactie #14 Gepost op: 25-12-2008, 11:39 »
Ik heb ook het blad maar gekocht. Leuke artikels over de bovenstaande onderwerpen.

Over de tenere vergelijking: De nieuwe motor is een stap vooruit en heeft een aantal verbeterpuntjes tegenover de oude, maar de oude motor is offroad genoeg en kan nog prima meekomen met de motoren van deze tijd.

Over de oer: ik ga mee doen  ;).