Even niet gezien dat dit topic er was, dus wat late reactie. Ik heb twee dagen met de tripy gereden en het beviel prima. Zeker als straks de wedstrijdversie verkeerd rijden laat gebeuren, dan is het geen "vals" spelen met dit apparaat. Goed overzicht met maar 1 scherm dat je in de gaten hoeft te houden en geen knoppen om te bedienen. Wel een aantal keren een afslag gemist omdat hij niet snel genoeg wisselde. Ik dacht dat voor te zijn om voor de afslag de volgende aanwijzing al voor te zetten, maar dat werkte niet. Omdat hij zelf al langzaam aan het wisselen was, ging hij 2 vooruit, waardoor je alsnog de afslag mist. De vertegenwoordiger (naam kwijt) had dat al in de software aangepast en nu staat de volgende aanwijzing al in het klein in het scherm. Op die manier kun je meteen de inschatting maken of je een goed op het gas kan of al meteen moet zoeken naar de volgende afslag. Daarnaast is het ook een stuk kleiner dan de hele opbouw die ik er nu op heb zitten! Maar het slagen valt of staat ermee of verenigingen/clubs/rally's dit systeem gaat gebruiken. Als niemand het heeft, zal niemand zijn route met dit systeem maken.
Het maken van het roadbook is wel makkelijker denk ik. Je kunt de track inladen in het programma en dan maakt hij automatisch (op de aangegeven wegen) de symbolen erbij. Delen die niet een weg volgen zul je handmatig moeten invoeren, door op dat punt in de track een symbool in te plakken. Daarna kun je het roadbook via verschillende formats uitprinten of digitaal verspreiden.
In de tripy zit geen kaartmateriaal, dus als je een A naar B(eter) navigatie functie wil, lees TomTom dan zal denk ik het apparaat nog wat duurder worden en vermoedelijk ook groter worden, omdat er meer geheugen/rekencapaciteit in moet.
gr Martijn