Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: The Tripy experience  (gelezen 10939 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
The Tripy experience
« Gepost op: 09-02-2009, 18:42 »

Tijdens het OER-weekend hebben een groot aantal mensen kennis gemaakt met het navigeren mbv de Tripy. Natuurlijk zijn wij en een hele hoop anderen benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb een hoop enthousiaste geluiden gehoord, maar hoe is dat nu na er nog eens een nachtje over geslapen te hebben? Hoe vaak is het signaal weg gevallen bv. Ben je ook wel eens expres fout gereden en hoe heeft het apparaat daarop gereageerd, en is dat te vergelijken met fout rijden met een papieren roadbook??
Hoe zien jullie de Tripy tijdens de OER zelf? Is het concurrentie vervalsing? Eigenlijk kan je niet meer fout rijden, je hoeft zelfs niet meer na te denken. Toch??

Dus kom maar op met de kritieken!


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: The Tripy experience
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2009, 10:49 »
Dankzij tripy weet ik nu wel wat E=mc(2) is,namelijk rechtdoor op de rotonde. ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: The Tripy experience
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2009, 10:52 »
Mijn ervaring waren positief en een kort verslagje staat op onze site:
http://www.redorangeteam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=61:test-tripy&catid=37:news

Gr, Ronald

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: The Tripy experience
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2009, 10:59 »
Tijdens het OER-weekend hebben een groot aantal mensen kennis gemaakt met het navigeren mbv de Tripy. Natuurlijk zijn wij en een hele hoop anderen benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb een hoop enthousiaste geluiden gehoord, maar hoe is dat nu na er nog eens een nachtje over geslapen te hebben? Hoe vaak is het signaal weg gevallen bv. Ben je ook wel eens expres fout gereden en hoe heeft het apparaat daarop gereageerd, en is dat te vergelijken met fout rijden met een papieren roadbook??
Hoe zien jullie de Tripy tijdens de OER zelf? Is het concurrentie vervalsing? Eigenlijk kan je niet meer fout rijden, je hoeft zelfs niet meer na te denken. Toch??

Dus kom maar op met de kritieken!



Samengevat: Minder navigeren, meer motorrijden. Mag je voor je zelf uitzoeken wat je leuker vindt.

Met deze variant krijg je bij het fout rijden inderdaad te zien dat je terug moet, waarbij je met een normale roadbook daar pas na een aantal plaatjes later achter komt. Dus in die zin kan je eigenlijk niet meer fout rijden en is het inderdaad een beetje vervalsing. Maar, naar wat ik begreep is dat ze met een wedstrijd versie zouden komen die bij fout rijden gewoon doorgaat met het programma. Dan is het apparaat niet meer dan een papieren roadbook met een teller die automatisch tot 0 telt en automatisch het plaatje veranderd, altijd handen aan het stuur dus.

Ik vond het trouwens als beginnend rijder een ideaal ding, maar kan het bij gebrek aan ervaring niet vergelijken met een papieren roadbook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: The Tripy experience
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2009, 12:17 »
Ik vond het gewoon geweldig , hoef nog maar naar een apparaat te kijken ipv drie ( gps , ico en roadbook ) dus het was heel ontspannen rijden.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: The Tripy experience
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2009, 13:04 »
Mooi apparaat, kost alleen wel 550 euro. Dat zou voor de gemiddelde hobby roadbook rijder denk ik te duur zijn.
En als alle ritten digitaal zijn is de kans wel weer heel groot dat er misbruik van gemaakt worden, juist omdat iedereen er mee overweg kan.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: The Tripy experience
« Reactie #6 Gepost op: 10-02-2009, 13:21 »
Ik heb er niet mee rondgereden, maar wel uitleg gekregen. Mooi stevig apparaat, met allerlei funkties en mogelijkheden, en het leek me te vergelijken met GPS-tracks rijden (a la MS1000, Brabo600); heel ontspannen en meer tijd om te genieten van het rijden, maar de charme van het roadbookrijden (goed geconcentreerd lezen en op zijn tijd denk 'zit ik hier wel goed??')  is m.i. wel verdwenen.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: The Tripy experience
« Reactie #7 Gepost op: 10-02-2009, 14:37 »
Even los van de inhoud (heb er zelf geen ervaring mee) is er een inkopper die ik wel even wil maken  ;)

Met nieuwe standaarden (zoals deze Tripy) heb je een probleem: als niemand het gebruikt neemt niemand het apparaat. En als niemand het apparaat neemt gaat niemand het formaat aanbieden tijdens roadbookritjes en blijven we dus doorgaan met de .gdb-tjes en het roadbook knip-en plakwerk.

Als we Tripy wel een kans willen geven kan een forum als dit een doorbraak forceren of in ieder geval een flinke duw in de goeie richting geven.
We zouden dan moeten afspreken dat bij iedere rit ook de Tripy-versie beschikbaar is. Eventueel geconverteerd vanuit .gdb (als dat kan) of ter plekke bij de rit te downloaden van een laptop, of een ander briljant idee.
Verder moet de leverancier helpen met een aktie door bijvoorbeeld ieder forumlid (doe een gooi) 10% korting te geven op de eerste Tripy.
Verder zou het mooi zijn als het GS-forum ook sympathiseert dan kun je met z'n allen iets nieuws neerzetten. Anders ben ik bang dat het nog lang modderen blijft hoe goed het machientje misschien ook is.
Iets nieuws wil natuurlijk zeggen als aanvulling, wie wil blijven knippen en plakken moet dat natuurlijk lekker blijven doen, maar meer keuze is reuze.

Personal note:
Ik houd van motorrijden en wat zien onderweg. Navigeren is best leuk maar ik heb er niet altijd zin in. En zeker niet de hoofdzaak of sport. Dus als een apparaatje me helpt (of als ik achter iemand aan kan denderen :D) heb ik dat op z'n tijd ook graag.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: The Tripy experience
« Reactie #8 Gepost op: 10-02-2009, 14:41 »
 :stupid:
Gert heeft een punt, en als Tripy dit principe wil testen is ARM een heel mooi platform om het product goed op gang te krijgen. Gewoon een stuk of 30 van die dingen voor heel weinig in de groep gooien, met de afspraak dat er idd ritten mee georganiseerd worden.

Dus als de marktetingafdeling van tripy meeleest: ik biedt me wel aan om mijn ca 5 roadbookritjes om te zetten en er een ARM rit op basis van tripy te gaan rijden hoor! ;)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: The Tripy experience
« Reactie #9 Gepost op: 10-02-2009, 14:56 »
Zit er nu een SIRF-III chip in de Tripy?
Ik begreep uit de roadbooks van de OER2008 dat hij nog al eens de weg kwijt is in bossen e.d.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: The Tripy experience
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2009, 15:02 »
Maar, als ik nou een roadbook wil uitzetten voor de tripy moet ik behoorlijk dure software aanschaffen. Als ze nou het bestandsformaat open maken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: The Tripy experience
« Reactie #11 Gepost op: 10-02-2009, 15:16 »
Voor  mij als beginnend road book rijder was dit wel erg prettig omdat je je meer kan concentreren op de weg e n je tijd krijgt om je eigen te maken in de plaatsjes. Wat heel luxe is het automatisch aangeven van de afstand naar de volgende afslag.

het scheelt een hoop handelingen aan het stuur die als beginner lastig en voor afleiding zorgen kan me voorstellen dat je daar wel aan went na een paar ritjes.

wat ik minder vond is dat je niet meteen na de afslag de volgende noot kreeg en dat je maar 1 plaatje kan zien ipv ook de volgende maar ik Ωou er wel de oer mee willen rijden en de prijs is ok want een ico/imo en een elektrisch road book kosten ook 400 euro minimaal en de tripy heeft ook een ram mount bevestiging.

het is wel een stap voorwaarts vind ik

 

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: The Tripy experience
« Reactie #12 Gepost op: 10-02-2009, 16:05 »
en wat te doen bij wijzigingen in het roadbook? Iedereen weer aaan de computer hangen? Ik vin dat zelf wel een onderdeel van het roadbook rijden, van te voren doorlopen, kleuren etc....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: The Tripy experience
« Reactie #13 Gepost op: 10-02-2009, 16:08 »
bluetooth of wifi erin, dan kan iedereen in een straalvan 100 meter in de verandering ontvangen......
 
(of is dan de gehele charme weg?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: The Tripy experience
« Reactie #14 Gepost op: 10-02-2009, 16:21 »
... wat ik minder vond is dat je niet meteen na de afslag de volgende noot kreeg ...

Bij de uitleg werd mij verteld dat dat sneller in te stellen is.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R