Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: reis virus  (gelezen 3460 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
reis virus
« Gepost op: 17-02-2009, 07:16 »
Ik ben wel benieuwd hoe andere reizigers dat doen. Wij hadden maar 8 weken vakantie, anderen vele malen langer.
Toch kunnen we onze draai na 2 weken nog helemaal niet vinden, het weer is klote, collega's hebben vanalles op de tv gezien, lekker belangrijk, mensen zeuren, alles is hier over geregeld, enz.
 
Hoe lang duurt deze "ziekte"? Is er een remedie tegen, weer op reis gaan bv maar dan langer? Of emigreren misschien?
 
Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: reis virus
« Reactie #1 Gepost op: 17-02-2009, 08:33 »
Bereid je voor op het ergste  :D

Nooit meer stoppende reis- en emigratieplannen....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: reis virus
« Reactie #2 Gepost op: 17-02-2009, 09:48 »
de levensloop rekening weer aanvullen geeft wel een lekker gevoel  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: reis virus
« Reactie #3 Gepost op: 17-02-2009, 15:42 »
Ik wacht nog op die mooie uitdaging in een zonnig buitenland met zandduintjes om de hoek....
Ben er dus zeker niet vanaf na bijna een half jaar alweer!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: reis virus
« Reactie #4 Gepost op: 17-02-2009, 17:12 »
Hoe kom je er vanaf? Niet ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: reis virus
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2009, 19:29 »
Wen d'r maar aan, dat gewoon nooit meer over..... bij mij in elk geval niet na twee lange reizen.
De beste (tijdelijke) remedie is nieuwe plannen maken en weer op reis gaan.
Maar ja, van die reis kom je ook ooit weer thuis en dan heb je al snel weer heimwee naar het op reis zijn.... en dus ga je weer plannen maken... nou ja je snapt em wel  ::)   
 
Sterkte de komende tijd  :-*
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: reis virus
« Reactie #6 Gepost op: 17-02-2009, 22:24 »
Als je dit al hebt na 8 weken, moet je echt noooooooiiiit langer gaan.
 
Hebben last gehad van hetzelfde. Bij ons hielp het om wat in ons leven te veranderen: we zijn verhuisd.
 
Verder: emigreren gaat het niet doen, je moet niet ergens 'weggaan' maar 'ergens heen'.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: reis virus
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2009, 23:59 »
Ik ben wel benieuwd hoe andere reizigers dat doen. Wij hadden maar 8 weken vakantie, anderen vele malen langer.
Toch kunnen we onze draai na 2 weken nog helemaal niet vinden, het weer is klote, collega's hebben vanalles op de tv gezien, lekker belangrijk, mensen zeuren, alles is hier over geregeld, enz.
 
Hoe lang duurt deze "ziekte"? Is er een remedie tegen, weer op reis gaan bv maar dan langer? Of emigreren misschien?
 
Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.

Ken deze ziekte ook. Begint al zodra je NL in de nacht binnen komt rijden met overdreven straatverlichting overigens. Weet nog dat ik in de zomer terug kwam in het mooie Nunspeet vanuit Roemenie. Waar pas echt armoede heerst. Stond er in de krant (en dit is echt waar) er is een nieuwe mijnheer aangenomen door de gemeente hij heeft een tractor tot zijn beschiking met een watertank daar achter zodat hij de plantjes water kan geven ::) ::)
Leg dat een Roemeen maar eens uit, die verklaart ons (terecht) voor volslagen idioot.
Welkom in Nl met al zijn regeltjes wetten  :-\
Gewoon veel en lang weggaan zodat je geen tijd hebt om weer aan NL te wennen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: reis virus
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2009, 07:59 »
Verder: emigreren gaat het niet doen, je moet niet ergens 'weggaan' maar 'ergens heen'.

Maar ja, als je NAAR de Kaapverdische eilanden wil, moet je helaas toch WEG uit NL  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: reis virus
« Reactie #9 Gepost op: 19-02-2009, 14:08 »
Maar ja, als je NAAR de Kaapverdische eilanden wil, moet je helaas toch WEG uit NL  :D

Je zegt het: eerst komt "NAAR" dan komt "WEG"  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: reis virus
« Reactie #10 Gepost op: 19-02-2009, 14:41 »
Ik had die verschijnselen vroeger ook, toen woonde ik nog in Almere-Haven. Elke keer als ik daar weg reed, zelfs al was het maar voor een paar uur, wilde ik niet meer terug....
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: reis virus
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2009, 11:30 »
Ik zelf begin weer een beetje misselijk te worden, maar heb besloten geen geen geneesmiddel in te nemen........  :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: reis virus
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2009, 19:31 »
Ik zelf begin weer een beetje misselijk te worden, maar heb besloten geen geen geneesmiddel in te nemen........  :)

En wat moet ik me daar bij voorstellen, in een constante staat van reisparaatheid....ofzo?  ;)

Post Merge: 21-02-2009, 19:35
Ik wacht nog op die mooie uitdaging in een zonnig buitenland met zandduintjes om de hoek....
Ben er dus zeker niet vanaf na bijna een half jaar alweer!

Als je straks terug bent van Marokko dan heb je alweer een lekker shotje. En kan je er weer een poosje tegen    ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: reis virus
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2009, 09:19 »
Citaat
Ik had die verschijnselen vroeger ook, toen woonde ik nog in Almeria-Haven. Elke keer als ik daar weg reed, zelfs al was het maar voor een paar uur, wilde ik niet meer terug....
:D :D


het reisvirus ja denk dat iedereen dat heeft als hij terugkomt van een mooi land wij hadden het na rondreis in mexico guatamala en honduras als je dan terugkomt en je voorneemt niet meer zo gehaast en gestresst te leven.. yeah wright

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: reis virus
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2009, 10:36 »

Leg dat een Roemeen maar eens uit, die verklaart ons (terecht) voor volslagen idioot.
Welkom in Nl met al zijn regeltjes wetten  :-\
Leg een Roemeen maar eens uit dat je het thuis te goed hebt. Volgens mij hebben we hier last van luxe problemen! ;)