Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Red Ball Run 1000 km allroad.  (gelezen 4431 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #15 Gepost op: 05-07-2009, 20:28 »
Hmmm...waarom lees ik dit weer net ff te laat? ik hou het in de gaten voor volgend jaar, ziet er leuk uit!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #16 Gepost op: 16-07-2009, 08:40 »
Hey Roos en Wilfried, hoe was dit eigenlijk?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #17 Gepost op: 18-07-2009, 11:23 »
Het was weer geweldig!!
 
Vrijdag zijn we op het gemak op de motor naar Chartres gereden, de start zou pas zaterdag rond 11:00 uur beginnen, dus de meesten kwaman zaterdag rechtstreeks, dus nog een lekkere rustige avond op de camping voor ons..
 
Zaterdagochtend waren we rustig aan het inpakken toen we een SMSje kregen dat er al koffie en pastry klaar stond, dus het inpakken toch maar versneld en die kant op gegaan, want ondanks dat de eerste dag maar 180 km was warenb we toch graag zo vroeg mogelijk op pad...
Dus daar aangekomen, kennis gemaakt en tracks gekregen, deze tracks waren ingetekend op een kaart  en moest als een soort overslag over de bestaande kaart werken, maar wat de beste man niet door had was dat als je kaarten aantikt bij het importeren, je alle bestaande kaarten wist... Dus dat was al een goed begin en droeg alweer bij aan het avontuur, geen enkel kaartmateriaal meer  :)
 
Wij waren als eerste vertrokken, direct 100 meter van de start begonnen de eindeloze km´s aan mooie veldwegen, alle velden stonden vol in bloei met mais, granen, zonnebloemen en nog veel meer en het zonnetje stond hoog en het was droog, dus wat wil je nog meer. Toch was het enorm oppassen geblazen, want de grond is daar net opgedroogd beton en alle sporen die er ooit met natte grond ingezet waren, staan er nog steeds maar dan helemaal uitgehard en overgroeid met gras zodat je ze niet ziet.....
Ondanks dat die wegen enorm mooi zijn en technischer dan ze er op eerste gezicht uitzien, waren we toch blij met de regelmatige afwisseling met mooie klimmetjes door het bos over dikke stenen en boomwortels.
Het toppunt van de dag was toch wel dat we door een dichtbegroeid bos onze weg moesten vinden, aangezien wij nog steeds niet ingehaald waren, moesten we toch met veel keren en zo nu en dan te voet op onderzoek uit de juiste weg vinden, al ploeterend door het dichte struikgewas krijg ik toch ineens een klap op mijn hoofd!! en werd ik bijna van mijn motor afgetrokken... bleek een van de ´struiken´ toch een omgevallen boomstammetje te zijn, klein genoeg om letterlijk over het hoofd te zien, maar dik genoeg om niet mee te geven... Wilfried reed schuin naast mij en pakte het nog dikkere gedeelte van de stam mee en kon ook nog maar net de motor overeind houden...
Van de klap op mijn voorhoofd heb ik toch 15 min pauze moeten nemen, voor ik weer helder zag  ::)
 
Gelukkig was dat ook het einde van de dichte begroeiing en konden we voort over eindeloze single tracks door het bos:
 

 
Nog de nodige hindernissen, van wat vroeger een druk bezocht speelterrein leek:
(vooraf toch goed kijken welke kant je pakte want niet alle sporen waren even goed te nemen)


 
Zonder verdere kleerscheuren het bos uitgekomen en de verder route over de vele mooie landweggetjes en bosweggetjes afgerond, met nog een klein watertje als afsluiting van de dag:

 
We waren om +/- 16:30 bij het volgende kamp in Beauvais, waar nog niemand was gearriveerd, dus besloten we maar van de tijd gebruik te maken om boodschappen te doen en te tanken, we waren gelukkig zo slim geweest om een broek, t-shirt en gewone schoenen in een tas achterop te stoppen, want na 2 uur nog geen zicht op de volgwagen met bagage of andere deelnemers, dus na het eten maar een dutje gedaan op het campeerveld.
Rond een uur of 8 druppelden de deelnemers en de volgwagen dan eindelijk binnen en bleek de dag al zijn tol geeist te hebben, diverse deelnelmers hadden op een van de vele  verraderlijke veldwegen toch onder het gras een spoor gevonden met hun naam erin geschreven en hier en daar gedeukte tanks en ego´s maar ook een deelnemer op een oude 1000GS die zijn shouder dusdanig bezeerd had dat hij en zijn maat de volgende dag naar huis zijn gegaan en een vriend van ons met een 950SE was in dat bos met die diepe putten dusdanig van de motor afgesmeten dat zijn maten naar hem moesten zoeken in de bosjes, hij piste zuiver bloed dus toch maar naar het ziekenhuis, waar hij gelijk moest blijven. De omgevalen boomstam had ook nog een casualty geeist, een van de deelnemers was er zo hard tegenaan gereden, dat ie van de motor afgetrokken werd en een paar minuten knock out was geweest. Zijn maten hebben met 4 man de boom weggehaald om verdere letsels te voorkomen...
 
HEt was verder een erg gezellige avond en er waren al zat sterke verhalen, maar daarnaast hadden we ook al lang door dat dit niet hetzelfde ging zijn als onze vertrouwde midsummer, als deze korte dag al zo zwaar was hoe moest morgen dan zijn met maarliefst 390 km te gaan...

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #18 Gepost op: 18-07-2009, 11:28 »
:o best heftig!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #19 Gepost op: 18-07-2009, 11:55 »
Oooo, ik voel al een spannend vervolgverhaal aankomen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #20 Gepost op: 18-07-2009, 11:56 »
Als een blok geslapen natuurlijk, maar toch vroeg op want er stond een zware dag op het programma. We wilden eigenlijk uiterlijk 7:30 vertrekken, maar we hadden nog geen nieuws van onze maat met de gekneusde nieren gehoord, dus Wilfried en ik besloten toch eerst een bezoekje aan het ziekenhuis te brengen, alles ging goed met hem, maar de dokters wilde hem toch nog een tijdje houden, dus wij moesten maar gewoon op pad gaan.
 
De eerste 100 km gingen redelijk voorspoedig, tot het begon te regenen, geen stromende regen, maar toch genoeg om het zicht drastisch te verminderen en de uitgeharde kleisporen spekglad te maken...
Wij hadden vanwege de heen en terugreis over de weg gekozen voor Pirelli MT21 voor en ikke ook een MT21 achter en Wilfried een Dunlop 908RR achter, maar wat een spijt zeg :confused:
Die banden hebben in de natte franse kleigrond gewoon helemaal niks te vertellen en in het natte gras ook al niet. Ik maakte al een mooie 180graden, gelukkig maar met 10km/u maar het vertrouwen was volledig weg en dus het tempo ook en dan heb je nog 290 km te gaan!! Dus langzaamaan zijn we verder geploeterd en zakte de moed steeds verder en verder in de schoenen...
Wilfried moest op een gegeven moment hoog nodig benzine hebben en zonder kaartmateriaal waren we aangewezen op de benzinestations die de maker van de tracks had ingetekend, dus met een rechte lijn toch redelijk probleemloos een tankstation gevonden,  waar we besloten dat we toch maar eens lekker gingen zitten voor een kop koffie bij de MacDonalds (het was zondag, dus veel keuze was er niet)
De buien afgewacht en de kleding nog even te drogen gelegd toen de zon eenmaal weer ging schijnen en toch maar weer alle moed bij elkaar geraapt om verder te gaan..
 
De rest van de dag was mooi zonnig dus de gemoederen waren weer een stuk beter en de uitzichten werden ook weer een stuk mooier:

 
Nog oude treinstations gezien:

 
En lokale medehobbyisten ontmoet:

 
Die dag tikte langzaam maar zeker voorbij zonder nog heel veel problemen, nog wel lekker afwisselend gereden over veldwegen en door mooie soms spookachtige bosweggetjes en moe maar ook heel voldaan kwamen we rond 20:30 op de camping in de buurt van Charleroi aan, geen tijd meer gehad om nieuwe boodschappen te doen, dus ik ben nog even op de motor gesprongen naar de family burger tent 1,5 km verderop, maar voor ik terug was met het eten was het al pikkedonker op de camping en tot onze grote verbazing was nog lang niet iedereen binnen en de helft van degen die al wel binnen waren, hadden de route niet uitgereden..
 
De camper/volgwagen was gelukkig voorzien van een grote voorraad koude 1/2ltr biertjes voor 1 euro per stuk, dus die avond nog heerlijk kunnen relaxen en gewacht tot iedereen binnen was....
Om 23:30 was het dan eindelijk zover zeg!! De laatste groep kwam binnen druppelen, die hebben dus nog zeker 50 km in het donker over de verraderlijke paden moeten afleggen  :o maar wel alles uitgereden.... that´s the spirit  :)
 

 

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #21 Gepost op: 18-07-2009, 12:14 »
Klinkt als een mooi weekend avontuur!!

Enig idee wanneer weer?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #22 Gepost op: 18-07-2009, 14:45 »
Dag 3 kom ik toch al beduidend slechter uit mijn bedje ´s ochtends, de lange afstanden van gisteren en de glibberpartijen in de regen hebben toch wat meer energie gepakt dan ik dacht...
Andere deelnemers komen ons vragen of wij weten hoe de dag er vandaag uit zou zien, we zouden vandaag 370 km rijden door Wallonië, Vlaanderen en een stukje vertrouwd Brabant, iedereen heeft het duidelijk gehad met de eindeloze veldwegen met verraderlijke sporen en hopen op wat makkelijkere zandwegen of zelfs oud hollandse blubber. Wilfried kent de streken hier goed en moet ze teleurstellen, veel kleiwegen, maar groot verschil met afgelopen dagen veel ´holle wegen´ het einde van de dag zou de lang verwachtte makkelijkere zandpaden brengen...
 
Vol goede moed springen we rond 8 uur weer op de motor en beloven elkaar niet te stoppen voor de eerste 100 km eraf is, het eerste de beste pad waar we in moeten beloofd al weer een spannend dagje, blijkbaar snapte onze voorliggers er niks van, want er is nog geen spoor van andere deelnemers te zien, maar duiken er toch maar in, het struikgewas staat tot aan de oksels en langzaam aftastend rijden we erdoorheen, zo nu en dan bijna uit balans rakend door diepe putten en dikke stenen....

 
Verder vervolgen we onze weg weer over de inmiddelds bekende veldwegen, 10km verder komen we 1 van de 2 voorliggers tegen, hij was er hard vanaf gestuiterd, toch ook zo´n verborgen spoortje tegen gekomen met zijn naam erop, hij had veel last van zijn schouder en zijn stuur stond krom, zodra hij weer kon rijden zou hij naar het volgende kamp gaan, dus hij had zijn maat in zijn eentje vooruit gestuurd. We bieden nog aan om tenminste even te helpen zijn stuur recht te zetten, maar hij bedankte vriendelijk....
Het eerste 100km mijlpaal halen we betrekkelijk probleemloos, mooie veldwegen afgewisseld met mooie boswegen en holle en bolle weggetjes met de nodige afwisseling en uitdaging, van dikke blubber tot uitgesleten afwateringen, waar je slingerend doorheen moest trialen, dus na 100 km besluiten we onze welverdiende rust te pakken.
 
Zomaar een foto van onderweg:

 
 
Na 15 min toch maar weer verder en de moed zit er goed in, maar komen al snel weer wat lastige paden tegen:

 
Oooh hadden we toch maar betere banden gestoken
 

 

 
Maar ook hier komen we goed door en we hebben het idee dat we vandaag goed door zullen komen, een van de holle wegen zorden even voor wat oponthoud en zweetverlies, maar dat mocht de pret niet drukken:
 

 
Grrr, had ik maar iets meer grip gehad  :-X
 

 
Ook mijn motor wilde niet op het hellende smalle strookje naast de diepe kuil grip blijven houden, dus ook ik de kuil in  ::)
 

 

 
 

 
 
De organisator had ons al gewaarschuwd dat als we 2 tracks tegelijk in ons scherm kregen, de ene simpel was en de ander heel zwaar, dus toen we daar aankwamen keken we elkaar aan en dachten ´we hebben tot nu toe nog niks over hoeven slaan en we liggen goed op schema, dus we laten ons nu toch niet meer kennen.... ::) ´ Dus we pakte de moeilijke optie....
We dachten dat er nu iets heel technisch aankwam, maar toen we het single track inreden herkenden we het gelijk van een van de GS-ritten.... Niks technisch aan, maar vreselijk diepe gleuven waar we een paar jaar eerder dus al alle motoren een voor een doorheen hebben moeten trekken en ook deze keer ontkwamen we daar niet aan:
 

 
De gleuven zijn dieper dan onze grondspeling dus als snel zitten we tot op de carterplaat vast, dus enige optie was trekken en sleuren, in de volle zon en vol met muggen en vliegen vanwege het stinkende water... Daar hebben we erg veel zweet achter gelaten en veel meer energie dan ons lief was, nadat we er eindelijk doorheen waren moesten we nog een single track door van maar een kilometer ofzo, maar allemaal overgroeid dus veel steppen met de voetjes wat ook weer veel te veel energie verbruikt, tot slot nog de motoren over een paar uitgegraven dikke boomwortels moeten tillen en toen was de pijp eigelijk al uit... De route ging weer samen met de makkelijke route maar ik was al zo moe dat ik op een recht maar glibberig stuk toch nog maar eens besloot erbij te gaan liggen en terwijl iemand die ontussen achterop was komen rijden mij hielp mijn motor weer recht te zetten was Wilfried blijbaar verkeerd rechtdoor gereden, dus toen ik bij een afslag kwam vond ik het al vreemd dat hij daar niet stond te wachten, want je moest haaks door een diepe natte kleiput een uitgesleten stijle helling op, toch maar erop gereden en doorgereden hopend dat ik Wilfried verderop weer tegenkwam, maar niks... Op de verharde weg uitgekomen toch maar eens gestopt en gewacht en gewacht, terugrijden was eigenlijk geen optie omdat je daar nergens meer kon keren, maar na te lang wachten toch maar aangereden, net voor het lastige offroadstuk kwam hij daar dan toch gelukkig aan, hij was inderdaad rechtdoor gereden en heeft een hele tijd moeten trekken en sleuren om weer omgedraaid te geraken, dus bij hem was de pijp ook uit...
 
We moesten toch benzine hebben, dus zijn naar het dichtsbijzijnde tankstation gegaan en hebben wat wafels en Red Bulls gehaald en hebben een half uur in het gras gezeten ons afvragend waarom we nou zo nodig de moelijke route moesten pakken  ::)  Want die stunt had ons toch weer 1,5 uur van onze dag gekost en we waren nog maar 35 km verder tov de eerste stop....  Dus nog 240 km te gaan en het was al 3 uur ofzo...
 
Toch onze moed weer bij elkaar geraapt en verder gegaan, gelukkig werd het vanaf dat punt steeds gemakkelijker, de klei en steengronden maakten steeds meer plaats voor zachtere zandgronden en daarmee konden we langzaam aan het tempo opvoeren, toen besloten we ook niet meer te stoppen tot het echt moest, dus er flink de sporen ingezet en toch weer rond 8 á 9 uur op de camping in Bergeijk aangekomen... Er zaten al veel meer mensen dan we onderweg tegen waren gekomen, voor de meesten bleek het toch allemaal wat te zware dagen te zijn. Vele andere groepjes waren echter nog onderweg en druppelden allemaal rond de schemering binnen. Dezelfde groep van de dag ervoor die rond 12 uur binnenkwamen bleken ook vandaag even volhardend te zijn, want pas na middernacht hoorden we vanuit ons tentje de laatste groep binnenpruttelen....
 
De volgende morgen ietsjes langer geslapen want er stond "maar" 250 km op het menu, nu enkel nog meet de bekende nederlandse zandwegen, dus veel problemen verwachtte we vandaag niet... En inderdaad, na een lekker opwarmer over de Leenderse hei gewoon vanouds met een stevige gemiddelde snelheid tikte de kilometers weg.
Een beetje een anticlimax na 3 dagen door de klei, diepe sporen, bagger, stenen, heuvels, etc te ploeteren, dus voor ons was het enkel nog zien dat we de finish haalde, we waren nu te ver gekomen om nog af te haken.
 
Er was in principe nog een camping voorzien in Overloon, maar we hadden links en rechts al vernomen dat de meesten zich dezelfde avond nog naar de boot in Calais zouden begeven, dus zijn wij na een praatje en een kom thee ook maar naar huis gegaan... Pffff zo´n ritje terug naar huis is ook niet simpel meer na zo´n uitstapje, ik had toch wel een klein beetje medelijden met die jongens die nog helemaal door naar midden en Noord Engeland moesten...
 
Al met al in ieder geval een geweldige trip en leuke mensen, wij waren de enige belg en nederlander tussen allemaal engelsen, maar dat was juiste erg leuk.
Dit was een soort try-out, maar ze willen het zeker vaker gaan doen, maar in welke vorm en van waar naar waar, dat zal zich moeten wijzen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #23 Gepost op: 18-07-2009, 16:41 »
leuk verslag roos!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #24 Gepost op: 18-07-2009, 17:42 »
tjonge wat een rit ..... geweldig ziet alles er uit zeg, ik hoop dat ik er een volgende keer ook bij kan zijn
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #25 Gepost op: 18-07-2009, 19:39 »
 :(
 
Baal nu helemaal dat de rit vol zat en niet mee kon  :(
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #26 Gepost op: 18-07-2009, 19:49 »
Weer een mooi verhaal Roos! Hoeveel kilometers hebben jullie nu gemaakt?

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #27 Gepost op: 18-07-2009, 20:45 »
Roos, wat kan jij lekker "aanstekelijk" schrijven, geweldige rit, heerlijk!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #28 Gepost op: 18-07-2009, 23:15 »
Prachtig praatje Roos!!
Hopelijk kunnen er volgend jaar wat meer mensen mee (of ben ik er zelf wat sneller bij..)
Weet je al waar 'de volgende' wordt bekend gemaakt?
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Red Ball Run 1000 km allroad.
« Reactie #29 Gepost op: 18-07-2009, 23:24 »
Leuk geschreven idd Roos. Ik meende daar toch wat stukken Transwallonië te ontdekken, ook dat ene spoor langs het hek waar Wilfried vast staat. Dat rechter spoor, vlak langs die takken was volgens mij minder diep ;D