Bedankt voor de massale reacties op mijn topic. Laatste keer dat ik de Dynojet kit erin had liep ie geweldig, stotteren(lees extreem inhouden gedurende seconde en dan dot gas gedurende seconde) gebeurde boven 100 kmh en was gering. Denk dat ik die er nu weer in zet voor de hart van brabantrit van morgen. Tevens zal ik de naaldsproeier bekijken op slijtage.
Gasnaald stond al op hoogste stand en grotere sproeier ook geprobeerd.
Begrenzing op standaard heeft vorige eigenaar er al af gerost evenals grotere gaten in luchtfilter.
Ik ga nu voor Dynojetnaald en clipje op standaard naaldhoogte(volgens dynojet handleiding). Daarnaast de originele 142,5 sproeier in plaats van de kleine dynojet sproeiers. Mengselschroef 2 slagen uit.
Net stuk over maisland gejaagd en continue los van voren. Power zat, maar wil ook een klein beetje comfort op de 100 km naar het zuiden. Toen de Dynojet erin zat wist ik niet wat me overkwam, dus lijkt me nu een zeer geschikte snelle oplossing.
Ik was eigenwijs en dacht dat origineel afstelspul het net zo best zou kunnen, maar viel behoorlijk tegen. Blijf wel van mening dat FCR overbodige luxe is als de motor weer net zo loopt als toen. En vind dat de motor met goed afgestelde onderdelen gewoon goed moet lopen.
Laat wel ffe weten wat het wordt. Heb nu dus nog ffe werk. Waarschijnlijk gaat de FCR in de verkoop.
Edit:
Zojuist Dynojetkit erin geknald. Naaldsproeier gecontroleerd, maar niks aan te zien. Denk ook niet dat daar wat aan te zien zou kunnen zijn, aangezien boven de naaldsproeier een stalen naald geleider zit die de klappen op zou moeten nemen. Daarnaast denk ik dat ze te hard zijn om in te slijten.
Denk zelf dat het in het brandstof mengsel zit. Boven de 95 km/h houdt ie nu een beetje in. Daarnaast heeft de gasschuif aanzienlijke speling in het huis. Heb geen idee hoeveel het mag zijn. Is misschien wel 1 mm, iemand de 36mm Mikuni en heeft die ook zoveel speling?