Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Libya Rally  (gelezen 46158 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Libya Rally
« Reactie #240 Gepost op: 21-02-2011, 08:55 »
als ik het nieuws zo allemaal hoor zou ik er maar rekening mee houden dat jullie niet (kunnen) gaan  :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Libya Rally
« Reactie #241 Gepost op: 21-02-2011, 09:17 »
Soms is het fijner als iemand een moeilijke beslissing vóór je neemt.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Libya Rally
« Reactie #242 Gepost op: 21-02-2011, 10:29 »
Kan je het moreel bijna niet maken om daar te gaan rondrijden.

Hier heb je wel een punt, In de woestijn zal je weinig problemen hebben, maar ze knallen Massaal mensen neer om aan de macht te blijven en daar wordt je toch een beetje ziek van, aan de andere kant weet je nu niet hou het volk terug reageert en kun je je afvragen of een groep toeristen dan niet als ondersteuners van het reciem gadaffi gezien wordt. Best gek dat heul vroeger de term gadaffi al op de fameuse dafjes te zien waren!! Ik zeg gewoon doen wat je hart je ingeeft, maar kut is het allemaal wel  :(   :(

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Libya Rally
« Reactie #243 Gepost op: 21-02-2011, 10:38 »
Mja het is een beetje moeilijk om er echt een oordeel over te vellen. Er worden geen journalisten toegelaten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Libya Rally
« Reactie #244 Gepost op: 21-02-2011, 10:39 »

Hier heb je wel een punt, In de woestijn zal je weinig problemen hebben, maar ze knallen Massaal mensen neer om aan de macht te blijven en daar wordt je toch een beetje ziek van, aan de andere kant weet je nu niet hou het volk terug reageert en kun je je afvragen of een groep toeristen dan niet als ondersteuners van het reciem gadaffi gezien wordt. Best gek dat heul vroeger de term gadaffi al op de fameuse dafjes te zien waren!! Ik zeg gewoon doen wat je hart je ingeeft, maar kut is het allemaal wel  :(    :(

Helemaal mee eens, alhoewel ik denk dat je beter kan doen wat je verstand je ingeeft ....
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Libya Rally
« Reactie #245 Gepost op: 21-02-2011, 10:52 »
Nieuws wat door komt is inderdaad gekleurd, Moeilijk op te maken hoe alles nu echt zit, door oa Twitter/Facebookzie je dezelfde info 1000 maal langskomen met iedere keer net een andere insteek.

De hele nacht online geweest en aan de televisie gehangen... Ghadaffi zou weg zijn, er zouden huurlingen rondlopen, met luchtafweer op mensen zijn geschoten, de Tuareg zouden nu ook vanuit het zuiden in opstand zijn gekomen... etc etc.

Ik ga maar op BuZa af, 5 van 6 geworden...'Er geldt een verhoogd veiligheidsrisico voor het hele land. Stel uzelf de vraag of een reis naar dit land verantwoord en noodzakelijk is.'

Wachten en zien...

Kan niet speculeren of ik wel of niet ga op dit moment...

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Libya Rally
« Reactie #246 Gepost op: 21-02-2011, 10:56 »

Hier heb je wel een punt, In de woestijn zal je weinig problemen hebben, maar ze knallen Massaal mensen neer om aan de macht te blijven en daar wordt je toch een beetje ziek van,

*Even compleet offtopic*: dit gebeurde al jaren, alleen zagen we dat niet in het nieuws. Nu horen we het ineens omdat mensen protesteren, maar het was natuurlijk al heel lang bekend dat het regiem het niet zo nauw neemt met mensenrechten. Dat is ook in Tunesië en Egypte en in mindere mate in Marokko.

Voor mij persoonlijk is dat iig nooit een reden geweest om niet te gaan: de beste ontwikkelingshulp is gewoon daar je geld uitgeven op de markt en in lokale barretjes enzo! Verder is er in alle 'buitenlanden' wel iets mis, daar hoef je Europa helemaal niet voor uit. Heb je gezien hoe het storm loopt op de vakantiereizen naar Egypte nu? Blijkbaar is het voor mensen niet echt een punt.

Maar zodra ze beginnen te schieten....wel ff uitkijken voor jezelf...

En nu weer 'ontopic'
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Libya Rally
« Reactie #247 Gepost op: 21-02-2011, 11:08 »
In mijn geval heeft "m'n knie" (of eigenlijk mijn stommiteit om em te breken) al een tijd terug besloten niet te gaan....

Dat is natuurlijk balen maar ik ben nu toch wel weer blij niet de keuze te hoeven maken. Voor jullie hoop ik dat het in ieder geval snel duidelijk wordt wat te doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Libya Rally
« Reactie #248 Gepost op: 21-02-2011, 11:24 »
Ik kijk gewoon het nieuws niet meer dat scheelt.

beslissing maar zo laat mogelijk  nemen (als er al zelf te kiezen is)   ik ga vanmiddag och maar mn hepatitus A prikje halen..
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Libya Rally
« Reactie #249 Gepost op: 21-02-2011, 11:30 »


Ik ga maar op BuZa af, 5 van 6 geworden...'Er geldt een verhoogd veiligheidsrisico voor het hele land. Stel uzelf de vraag of een reis naar dit land verantwoord en noodzakelijk is.'


Dat geven ze ook voor Pakistan maar voelde me daar veiliger dan in hartje Amsterdam.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Libya Rally
« Reactie #250 Gepost op: 21-02-2011, 11:33 »
Dat geven ze ook voor Pakistan maar voelde me daar veiliger dan in hartje Amsterdam.

Jij komt ook vaker in Pakistan dan Amsterdam, vandaar  ;)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Libya Rally
« Reactie #251 Gepost op: 21-02-2011, 12:10 »

In Pakistan heb ik door de armste wijken van de steden rond gelopen zonder ook maar een moment bang te zijn voor een overval.

In Amsterdam ben ik altijd meer op m’n hoede. Zeker rond het centraal station.


Situatie in Libie zal reuze meevallen.
Heb een aantal klanten in Tripolie zitten en die merken weinig van de onrusten.
Als buitenstaander wordt je met rust gelaten aangezien het om een binnenlandse aangelegenheid is.

Als je met een video camera midden tussen de demonstranten gaat staan dan zal je meer risico lopen.


In zulke landen is er altijd sprake van een wederzijds wantrouwen. Wij worden door onze media bang gemaakt voor de Islam en alle moslim landen. In die moslim landen gebeurd het zelfde; de mensen worden daar bang gemaakt voor Christenen en Westerse landen.

Als je daar rond loopt en je knikt iedereen vriendelijk toe dan zal je veel vriendelijkheid terug krijgen. Laat zien dat je een normaal mens bent en je zult als normaal mens behandeld worden.

Laat je echter niet verleiden tot een gesprek over religie of politiek. Daar kan je alleen maar problemen mee krijgen.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Libya Rally
« Reactie #252 Gepost op: 21-02-2011, 12:30 »
net een telefoontje gehad  dat Tripoli behoorlijk in brand staat en de situatie nogal explodeert... zal vandaag.morgen erop of eronder zijn, dus ook voor de rally.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Libya Rally
« Reactie #253 Gepost op: 21-02-2011, 12:37 »
Tja.. Lybie is meer dan 1000 bij 1000 km met vfeel stukken woestijn.  Dus bijna zo groot als europa zelf. Als er in Roemenie onrust is dat merken we er hier weinig van denk ik.

m.a.w.: Ik denk dat we moeten kijken naar welk gebied de rally door trekt. Daarbij is de hele situatie in 2 weken enorm geescaleerd, van 0 naar heftig: Hoe is het over 2 weken?

Ik neem aan dat het voor Gert en de rest van de Orga net zo spannend is: zij willen ook vast een verantwoord besluit. Dus ik denk dat het geen nut heeft om te blijven speculeren: Deze onstandigheden zijn nu eenmaal onvoorzien, ik neem aan dat de Orga tzt een verstandig besluit neemt, en dan kan je zelf nog zien of je je daar in kan vinden of niet.

het is niet anders: Voorlopig maar gewoon even focussen op de voorbereiding

en voorlopig zit ik thuis met een halve longontsteking: dus die 2 weken heb ik ook wel nodig :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Libya Rally
« Reactie #254 Gepost op: 21-02-2011, 12:42 »
nou, er moet voor vrijdag beslist worden want al het materieel moet op pad om op tijd daar te zijn als het doorgaat.

en het rally terrein is natuurlijk rustig, maar alle trucks moeten toch ergens het land in en het vliegtuig landt toch echt in Tripoli, als dan de mortieren en kogels om je oren vliegen is dar redelijk relevant Bean!

( enne beterschap trowens)
offroadmotorloos. even.