Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Supertenere 2010  (gelezen 27738 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Supertenere 2010
« Reactie #120 Gepost op: 25-02-2010, 15:06 »

Ik had het eigenlijk over de 600 !
 
Maar ook de oude XTZ 660 woog 168kg droog en de nieuwe 183kg  ;) 
 
Zoals ik al zei; het blijft een gewichtig iets...
 
 
Post Merge: [time]do 25 feb 2010 15:04:41 GMT-1[/time][/color][/size][/color][/size][/color][/size]
 
Tuurlijk heeft het een reden maar waarom kunnen KTM, Ducati en Triumph dan wel 25 a 30 kilo lichter zijn met hun All-Roads ???

Nee joh, de oude weegt 195 leeg

En ja, ik zag dat je het over de oude 600 had, maar dan is de oudere 660 een betere vergelijking. En daarmee is de nieuwe 660 lichter geworden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Supertenere 2010
« Reactie #121 Gepost op: 25-02-2010, 15:10 »
Misschien is het wel helemaal niet bedoeld als off/allroad? Het ruikt naar de Tenere, maar hoeveel mensen nemen b.v. een 1200GS daadwerkelijk mee het terrein in? Als het er maar stoer uitziet is het voor 98% van de kopers genoeg. Dat er nou toevallig hier een stelletje (98%) rondhangen die er wel mee offroad willen.... Overigens, een vriend van mij is heel behoorlijk IJsland rondgekomen met een Varadero. En dat is ook niet bepaald de lichtste. Het is in ieder geval lekker comfortabel op de snelweg er naartoe! Het had wat mij betreft vwb het uiterlijk wel iets spannender gekund, meer in de richting van de 660 Tenere.

waarom dan al die verhaen van Yamaha over 'geboren in de woestijn' en al die andere onzin? :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Supertenere 2010
« Reactie #122 Gepost op: 25-02-2010, 15:14 »
Ik denk echt dat je het hebt over de XTZ 750 Komkommer want de oude XTZ 660 weegt toch echt 168 of volgens andere sites 171 kilo droog.

Post Merge: 25-02-2010, 15:16
Misschien is het wel helemaal niet bedoeld als off/allroad? Het ruikt naar de Tenere, maar hoeveel mensen nemen b.v. een 1200GS daadwerkelijk mee het terrein in? Als het er maar stoer uitziet is het voor 98% van de kopers genoeg. Dat er nou toevallig hier een stelletje (98%) rondhangen die er wel mee offroad willen.... Overigens, een vriend van mij is heel behoorlijk IJsland rondgekomen met een Varadero. En dat is ook niet bepaald de lichtste. Het is in ieder geval lekker comfortabel op de snelweg er naartoe! Het had wat mij betreft vwb het uiterlijk wel iets spannender gekund, meer in de richting van de 660 Tenere.

Comfortabel op de snelweg naar IJsland  ;D    :o   ???
 
Kan merken dat je meer op hebt met de woestijn Arjen....

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Supertenere 2010
« Reactie #123 Gepost op: 25-02-2010, 15:27 »
Ik denk echt dat je het hebt over de XTZ 750 Komkommer want de oude XTZ 660 weegt toch echt 168 of volgens andere sites 171 kilo droog.
Post Merge: 25-02-2010, 15:16[/color][/size]

Comfortabel op de snelweg naar IJsland  ;D    :o   ???
 
Kan merken dat je meer op hebt met de woestijn Arjen....
Hmm, dan hebben mijn bronnen het fout.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Supertenere 2010
« Reactie #124 Gepost op: 25-02-2010, 15:47 »
Heb zelf flink wat jaren een XTZ 660 gereden van '92, en die is inderdaad lichter dan de huidige 660. Betrouwbaar tot en met, maar niet vooruit te branden.... De trend is inderdaad steeds zwaarder met min of meer hetzelfde vermogen... ::) Toen ik overstapte op een KTM rally 660 kreeg ik door hoe het ook kan en werd het pas een beetje leuk. 8)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11368
Re: Supertenere 2010
« Reactie #126 Gepost op: 25-02-2010, 16:01 »
Mijn ST uit 1994 woog droog iets van 235 kg. Tel daar cardan bij, een hoop milieumeuk. Dan kom je toch al lekker in de buurt van het opgegeven gewicht?

Ik hoop maar dat er geen CAN-bus opzit, want dan herhaalt het BMW-GS-drama zich met deze motor.

Als je een RB wilt aansluiten dan moet je de CAN-bus al herprogrammeren ;D


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Supertenere 2010
« Reactie #127 Gepost op: 25-02-2010, 16:01 »
Oh die van bikez.com heeft meerdere bouwjaren er in staan. 3 van de 7 daarvan zijn 171 kg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Supertenere 2010
« Reactie #128 Gepost op: 25-02-2010, 16:06 »
Weegt de oude SuperTeneré 750 dan 195 kilo?
Is dan ook weer 30 kilo lichter dan de nieuwe 1200  :-\
 
De enige echte "terreinvaardige twin" of multicilinder is dan toch de heerlijke 450 Aprillia met iets van 70 pk.
 
Dus schiet een beetje op Aprillia met een replica te maken van de Dakarfiets van Lopez Contardo.(3e plaats!)  ;)
 
Wat een mooie fiets die op de Utrechtbeurs stond !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Supertenere 2010
« Reactie #129 Gepost op: 25-02-2010, 16:09 »
Ik denk echt dat je het hebt over de XTZ 750 Komkommer want de oude XTZ 660 weegt toch echt 168 of volgens andere sites 171 kilo droog.
Post Merge: 25-02-2010, 15:16[/color][/size]
 
Comfortabel op de snelweg naar IJsland  ;D    :o   ???
 
Kan merken dat je meer op hebt met de woestijn Arjen....

Tja,.... De snelweg naar schiphol natuurlijk als je met het vliegtuig gaat en de motor verscheept, of naar Noord Denemarken voor de ferry... En de ringweg in IJsland gaat vast ook heel goed met die tenere. Best landje. IJsland. Het schijnt dat er recentelijk een verdwaalde ijsbeer is gesignaleerd. Levensgevaarlijk daar. En op Nederlanders hebben ze het ook niet zo.

Post Merge: 25-02-2010, 16:11

waarom dan al die verhaen van Yamaha over 'geboren in de woestijn' en al die andere onzin? :P

Omdat de meeste mensen een motor kopen om wat het betekent en niet om wat het is. De z.g. weekendwarriors. Ze worden ook wel gesignaleerd op Harleys terwijl zij zich op route 66 wanen... Of op BMW GS-en terwijl ze zich op de road of bones wanen. 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Supertenere 2010
« Reactie #130 Gepost op: 25-02-2010, 16:27 »
Yep IJsland,mmm; waarschijnlijk was alleen het veelvuldig aanwezige ijs veilig daar (Ice-Safe) en geen (Hollandse) euri's.  ;D
 
Zag trouwens dat Rob en Daphne een AllRoad trip daarheen organiseren in juni.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Supertenere 2010
« Reactie #131 Gepost op: 25-02-2010, 17:17 »
Ja, maar dat is in IJsland echt niet nodig. Je kunt veilig en makkelijk overal gaan. Heb je echt geen reisorganisatie voor nodig. Dit was even off-topic.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1386
Re: Supertenere 2010
« Reactie #132 Gepost op: 25-02-2010, 17:56 »
Ach, ik vind het wel een gaaf apparaat!
We hadden toch niet werkelijk met zn allen gedacht dat het een offroad zou worden??
1200cc, cardan en een 19 inch voorwiel, wisten we al de hele tijd.
Dan wéét je toch dat het een GS/varadero-kloon wordt!?
 
Maar ik blijf het een mooie machine vinden.
Alleen de zilveren variant lijkt wel héél erg op een Varadero!
 
Nu is meneer Honda aan zet om de AfricaTwin weer nieuw leven in te blazen!
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Supertenere 2010
« Reactie #133 Gepost op: 25-02-2010, 19:19 »
laten we dan alleen hopen dat ze dan het dan wel bij 750-800CC Vtwin houden en wat kilos weten te besparen(africa twin is al zwaar genoeg) ipv een zware toerbuffel neer te zetten.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Supertenere 2010
« Reactie #134 Gepost op: 25-02-2010, 19:41 »
Smaken verschillen zeg maar. Had goeie hoop dat KTM er een concurrent bij zou krijgen in het 990 adventure segment (ja, ik wil ook offroad kunnen met zo'n ding). Helaas, pindakaas.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)