Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rallymaniacs Rallyweekend 19 t/m 21 maart 2010  (gelezen 32170 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #30 Gepost op: 05-12-2009, 12:21 »
OP wat voor motor denk je mee te doen?? Waarschijnlijk zijn noppenbanden wel aan te bevelen, tenzij er vorst in de grond zit, dan kom je met allroadbanden ook al een eind. (oh, en ehhhhhh, welkom hier  :D)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #31 Gepost op: 05-12-2009, 12:48 »
Een Soes XF650. Niet het meest spectaculaire moddermonster  ;)  Op het achterwiel heb ik een heidenau K60. Op de voorkant nog minder profiel (ContiEscape) maar misschien weet ik een stel noppen te regelen voor de voorkant.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #32 Gepost op: 05-12-2009, 13:18 »
En zo te zien is-ie nog best netjes.
Er van uit gaande dat je wel een keer omkukelt (hoort nou eenmaal bij offroad rijden), kan je misschien wat plaatwerk er af halen voor een rit. Of er gewoon niet mee zitten zoals de meesten hier  8).
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #33 Gepost op: 05-12-2009, 14:41 »
Zo netjes is hij helaas niet meer  ;D  Inmiddels is het kuipruitje gebroken, het stuur lichterlijk scheef, heeft hij een hoop krassen, zijn de bagagebeugels en de valbeugels verbogen, is mijn bok krom en sinds een allroad training in de veluwe vorige week ben ik er ook mee opgehouden hem te wassen.
 
 
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #34 Gepost op: 05-12-2009, 15:01 »
 :)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #35 Gepost op: 05-12-2009, 15:35 »
Zo netjes is hij helaas niet meer  ;D  Inmiddels is het kuipruitje gebroken, het stuur lichterlijk scheef, heeft hij een hoop krassen, zijn de bagagebeugels en de valbeugels verbogen, is mijn bok krom en sinds een allroad training in de veluwe vorige week ben ik er ook mee opgehouden hem te wassen.
 
 

Ik hoor het al, tijd voor een leuke WR250 of zo.....

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #36 Gepost op: 05-12-2009, 17:09 »
Zo netjes is hij helaas niet meer  ;D  Inmiddels is het kuipruitje gebroken, het stuur lichterlijk scheef, heeft hij een hoop krassen, zijn de bagagebeugels en de valbeugels verbogen, is mijn bok krom en sinds een allroad training in de veluwe vorige week ben ik er ook mee opgehouden hem te wassen.
 
 
Juist! Zo hoort zo'n motor er ook gewoon uit te zien ;). Ik zou overwegen om een ander setje banden te monteren. Vroeg of laat ga je toch toch over op noppen :P

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #37 Gepost op: 06-12-2009, 21:14 »
Het probleem is dat ik ongeveer 25.000 km per jaar rijdt, dus zet ik deze motor niet op noppies. Bovendien kun je in mijn omgeving nauwelijks offroad rijden; al mn offroad avonturen heb ik eerst minstens 80 km snelweg voor moeten rijden.
 
Inderdaad zou een wr250 o.i.d. erg leuk zijn, maar als student vind ik de twee motoren die ik momenteel heb al hardstikke luxe  :)
 
 
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #38 Gepost op: 06-12-2009, 21:31 »
Het probleem is dat ik ongeveer 25.000 km per jaar rijdt, dus zet ik deze motor niet op noppies. Bovendien kun je in mijn omgeving nauwelijks offroad rijden; al mn offroad avonturen heb ik eerst minstens 80 km snelweg voor moeten rijden.
 
Inderdaad zou een wr250 o.i.d. erg leuk zijn, maar als student vind ik de twee motoren die ik momenteel heb al hardstikke luxe  :)

Nah, je hoeft er natuurlijk niet direct dikke noppen op te zetten. Ik rij zelf ook elke dag op mijn 1-pitter naar de studie. Heb er T63 onder zitten. Niet echt nop, maar is wel meer dan wat er op een K60 zit. Maar any allroad-band would do. Enne, ben je een keer vroeg klaar op school, dan kan je op zoek naar mooie onverharde weggetjes :) .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #39 Gepost op: 07-12-2009, 10:26 »
Een Soes XF650. Niet het meest spectaculaire moddermonster  ;)  Op het achterwiel heb ik een heidenau K60. Op de voorkant nog minder profiel (ContiEscape) maar misschien weet ik een stel noppen te regelen voor de voorkant.
Kijk bv eens bij Kenda banden; zij hebben een betaalbare 50/50 (K 270 type meen ik?) band volgens mij.
vrienden van me gebruiken ze ook. Prima op de weg en toch wat noppen voor niet al te extreem offroadgebruik.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #40 Gepost op: 07-12-2009, 11:56 »
Ah bedankt voor de twee tips! Ik wist niet dat dat type banden nog te pruimen waren op de weg. Hoeveel straat kilometers houdt zo'n Kenda k260 of Michelin T63 het ongeveer uit?
 
Mijn broer in Utrecht is handig met bandenlichters en vaseline, dus ik overweeg om voor dit weekend er zo'n voorband op te zetten, en mijn oude band er na afloop er weer op te zetten.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #41 Gepost op: 15-12-2009, 15:19 »
Is het een individueel programma, of wordt er in groepjes gereden. Heb nl geen roadbookervaring.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #42 Gepost op: 15-12-2009, 16:45 »
Is het een individueel programma, of wordt er in groepjes gereden. Heb nl geen roadbookervaring.

Wel een roadbook op je motor? De ideale omstandigheid om die ervaring op te doen! (is niet zo moeilijk...)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #43 Gepost op: 15-12-2009, 19:29 »

Wel een roadbook op je motor? De ideale omstandigheid om die ervaring op te doen! (is niet zo moeilijk...)
Nog niet  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Rallymaniacs Rallyweekend 2010
« Reactie #44 Gepost op: 15-12-2009, 21:16 »
Is het een individueel programma, of wordt er in groepjes gereden. Heb nl geen roadbookervaring.
Direct een roadbook kopen en straks voorop in een groepje... 8)  (versneld leereffect lijkt me  ;)  )