Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli  (gelezen 50265 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 67
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #240 Gepost op: 04-07-2010, 18:05 »
We hebben genoten, Maaike en ik.
Zaterdag 250 km gereden en zondag een afzakkertje van 50 km en daarna terug via het asfalt naar de camping om op het gemak weer alles in te pakken.
We hebben achter iemand met een roadboek aangereden en het is me duidelijk dat het erg leuk is om zelf ook roadboek te kunnen rijden, al was het alleen maar om niet acherop te hoeven rijden en stof te happen, want stof dat was er. Nu eerst maar eens gaan speuren voor spullen.
Ad, bedankt  voor het leuke weekend en zekers weten tot de volgende keer.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #241 Gepost op: 04-07-2010, 18:57 »
Ik heb allebei de dagen verschrikkelijk lekker gereden. Had wel wat meer mul zand in mogen zitten hoor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #242 Gepost op: 04-07-2010, 19:07 »
was mijn eerste roadbook ervaring. voegt wel een extra dimensie aan het rijden toe. zeker wanneer je twee handen nodig hebt om het roadbook door te draaien (omdat anders het papier scheurt) en je tegelijkertijd wilt nullen wanneer je een mulle hoek om stuift.

Gave routes. Vandaag sommige stukken een paar keer gedaan. Sommige zelfs met opzet. Dat stuk met die diepe kuilen in RB6 vandaag o.a. Geweldig!

wel jammer dat mijn rally kit (halve emmer van de action) al na 10 km offroad sneuvelde. Toch weer 60 cent (euro!) weggegooid.

Volgende keer is het wel handig te weten welke grid er gebruikt is bij de coördinaten op het roadbook.

Grtz,

remco

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 67
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #243 Gepost op: 04-07-2010, 21:01 »
Net de luchtfilters even door een sopje gehaald.
Als m'n longen er net zo uit zien....
Tis verskrikkelijk  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #244 Gepost op: 04-07-2010, 21:32 »
Ik heb gisteren de HT (Hard-Tour)gedaan, super gewoon!
Was 304km, een echte zandbak met km's knippen gelijk op het crossparcours in Lommel en Eersel,
man man, wel vermoeiend! Ook heel veel single tracks, was echt genieten hoor!
Vertrokken om 9.00h, de eerste 100km in de hitte, daarna een 60km in een onweer en gietende regen,
In het begin een goede afkoeling maar eens doorweekt werd het (Stront)nat zijn toch een last.
Pas op het einde na 300km waren we bijna droog, ondertussen was het toch weer 17.30h geworden.
Wel maar één terrasje gedaan bij de taverne " Bokkerijder " later enkel gestopt om te drinken en te tanken!
Toch lekker tempo er in gehouden zonder zot te doen.
Sorry Dirk dat je zoveel stof moest happen voorheen die stortbui
Toch weer veel nieuwe baantjes, Voor mij is deze HT (RB10) de mooiste uit de lokale Ad Ketelaars collectie

Een echte aanrader, voor iedereen die er niet bij was of voor de korte (nou ja 220km) rit heeft gekozen op zaterdag.

ps: Mijn petje af voor iedereen die zo vlot met het papieren roadbook overweg kan,Nils en Toon ongelooflijk hoe jullie dat doen!
Ik zal het wel op mijn slecht ogen steken, daarom gebruik ik de digitale :-X

Dank weeral aan Ad voor de mooie dag!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #245 Gepost op: 04-07-2010, 21:34 »
Ook heerlijk gereden allebei de dagen, en heerlijk ge bbq ed en gekampeerd en zo. Oftewel: Super weekend.

@remco: ik heb van een echte Curver emmer 2 windschermpies gemaakt en volgens de verkoper bij de Blokker heb je daar jaaaaren plezier van. (en ze houden het inderdaad al 20.000km uit) Het is natuurlijk even een diepte investering, maar dan heb je ook wat... :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #246 Gepost op: 04-07-2010, 21:47 »
Volgende keer is het wel handig te weten welke grid er gebruikt is bij de coördinaten op het roadbook.
Grtz,
remco


Remco,
Goede opmerking die trouwens al eens door Ad K. is gesteld.
Volgende keer gaan we dit zeker vermelden, in dit geval was het Lengte/Breedte  HDDD. MM.MMM' (WGS84)

Welke gebruiken ze bij Garmin-Mapsource standaard? misschien handig die te gebruiken?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #247 Gepost op: 04-07-2010, 21:58 »
@Erwin: Tsja Curver he. Hoor ik meer goeie dingen over. Nog maar ff sparen dan.

@ Celsa, Garmin gebruikt  ook ook WS84, stond vandaag toch echt een keer midden in de wei :-)

en coördinaten plaatje 185 uit RB 6 zat er zo'n 600 m naast. Vreemd...

gr
remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #248 Gepost op: 04-07-2010, 22:03 »
 Eindelijk die trappen eens op en af gereden, maar daar eindigt de lijst met hoogtepunten qua rijden dit weekeinde wel...Tja mijn tripje eindigde met een paar km wandelen en dus duwen naar het tankstation halverwege, zonder IMO was ik t toen wel zat... Rijdend was t er dus ff niet dit weekeinde, maar ik vond het wel heeel gezellig!

Oja, komkommer, m'n bbq ruikt naar zweetvoeten :)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #249 Gepost op: 04-07-2010, 22:16 »
Oei, begrijp ik goed dat je een paar sokken met de bbq tang hebt moeten verwijderen?

Die tang heb ik voor je meegenomen want die lag in het gras. (moet ik nu alles waar die mee in aanraking is gekomen chemisch reinigen?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #250 Gepost op: 04-07-2010, 22:19 »
Haha, thnx, zou ik wel doen ja!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #251 Gepost op: 04-07-2010, 22:19 »
 Garmin gebruikt  ook ook WS84, stond vandaag toch echt een keer midden in de wei :-)

Klopt Remco, Garmin gebruikt WGS, ik ben het even kwijt wat Roadtracer (Tripy) gebruikt, maar geen probleem om in de toekomst WGS te genruiken, Het zal zeker vermeld worden bij het infoblad!

Tx voor de opmerking!



Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #252 Gepost op: 04-07-2010, 22:21 »
Eindelijk die trappen eens op en af gereden, maar daar eindigt de lijst met hoogtepunten qua rijden dit weekeinde wel...Tja mijn tripje eindigde met een paar km wandelen en dus duwen naar het tankstation halverwege, zonder IMO was ik t toen wel zat... Rijdend was t er dus ff niet dit weekeinde, maar ik vond het wel heeel gezellig!

Oja, komkommer, m'n bbq ruikt naar zweetvoeten :)
Ik ben maar 1 trap tegengekomen :( en die nam ik nog lomp omhoog ook...

Enne, mijn sokken waren nog niet helemaal gaar. Volgende keer maar uitbranden, dan is die stank waarschijnlijk ook weg :P

Oh, en prittstift kan inderdaad gebruikt worden om roadbook te plakken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #253 Gepost op: 04-07-2010, 22:24 »
Zaterdag heb ik verstek moeten laten gaan, vanochtend vroeg richting Tilburg gereden om 6.15 vertrokken. Bij aankomst gouw roadbook geplakt, was voor mij weer veel te lang geleden dat ik een roadbook ritje had gereden. Moest de eerste paar km erg wennen, zat  paar keer flink fout sorry komkommer!!

Mooie dag gehad, stof viel mij erg mee. Zelf hier en daar plassen (oke kwam door plaatselijke besproeien)
Volgend ritje word de HvB rit, nu al zin in.

Remco,
Heb je helemaal misgelopen, was je de rit vanochtend al vroeg begonnen, kwam rond 7.40 op de camping aan.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Ad Ketelaars safariweekend 3 en 4 juli
« Reactie #254 Gepost op: 04-07-2010, 22:29 »
Moest de eerste paar km erg wennen, zat  paar keer flink fout sorry komkommer!!


Pfff, die paar kleine foutjes... Ik heb gister tijdens de Hard roadbook toer wel 25 kilometer extra gereden schat ik...