Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aprilia !!  (gelezen 18468 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #90 Gepost op: 30-12-2010, 22:13 »


FlevotoDakar Erik & Wouter
Erik: er waren geen problemen bij de keuring. Alleen moest ik wel erg lief lachen en schouderklopjes geven om de >100dB omlaag te krijgen.

In parc ferme :)

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Aprilia !!
« Reactie #91 Gepost op: 30-12-2010, 22:16 »
Zouden de knikken in de uitlaat nog effect hebben voor het vermogen?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #92 Gepost op: 30-12-2010, 22:18 »
Zouden de knikken in de uitlaat nog effect hebben voor het vermogen?

Looks :)

Factory jongens nu zelfs met maar 1 pijp....
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Aprilia !!
« Reactie #93 Gepost op: 30-12-2010, 22:27 »
De "ik was wat aangeschoten toen ik ze maakte" look?  ;)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #94 Gepost op: 30-12-2010, 22:28 »
De "ik was wat aangeschoten toen ik ze maakte" look?  ;)

Italiaanse design man  :) Dat moet hoekig tegenwoordig :)

Post Merge: 31-12-2010, 09:51
Jos 'gespot'  ;D :D

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #95 Gepost op: 20-01-2011, 13:25 »
Een klein beetje nieuws, volgens wel ingelichte bronnen heeft Chaleco de Dakar op 2 blokjes uitgereden en van de 13 gestarte Aprilia is er 1 DNF door een 'technisch' probleem. Goed resultaat op technisch gebied lijkt me zo.

Nu hopen dat Chaleco in de FIm World Cup 2011 op de nieuwe 'BEHEGO' Light kit ook mooi hoog gaat finishen :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Aprilia !!
« Reactie #96 Gepost op: 20-01-2011, 13:37 »
Een klein beetje nieuws, volgens wel ingelichte bronnen heeft Chaleco de Dakar op 2 blokjes uitgereden en van de 13 gestarte Aprilia is er 1 DNF door een 'technisch' probleem. Goed resultaat op technisch gebied lijkt me zo.

Nu hopen dat Chaleco in de FIm World Cup 2011 op de nieuwe 'BEHEGO' Light kit ook mooi hoog gaat finishen :)

chaleco reed daar nog niet o ptoch?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #97 Gepost op: 20-01-2011, 13:49 »
Nope, die reed met de 'zware' fabrieks bak.

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Aprilia !!
« Reactie #98 Gepost op: 11-08-2011, 21:03 »
En de beschikbaarheid van onderdelen wat verhogen?
Even een lansje breken.
Zaterdag zo'n incognito-balkje voor de koplamp van die RR besteld bij Roke, was vandaag al binnen. Was blij verrast, had op een paar weekjes gerekend voor zo'n zeldzaam ding. Ze hadden het echt besteld bij de importeur  8)



Vermoedelijk houdt dit alleen grindtegels en trottoirbanden tegen, dus het wordt nog iets aangepast.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Aprilia !!
« Reactie #99 Gepost op: 16-08-2011, 15:48 »
Maar wel fraai.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #100 Gepost op: 02-01-2012, 00:25 »
Mmmm... Aprilia copieert duidelijk Behego's concept... Duclos op de oude fabrieks fiets maar Chaleco heeft duidelijk de 'light' achtertank en Jos zijn voortank concept.. Of zie ik het verkeerd?

Post Merge: 02-01-2012, 00:26
http://www.aprilia.com/en-US/News/84683/dakar-2012.aspx
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Aprilia !!
« Reactie #101 Gepost op: 02-01-2012, 02:10 »
Ja klopt, ik sprak Jos een paar weken geleden toen had hij de achtertank net (incompleet) terug ontvangen uit Italië daar zijn ze een paar maanden "ermee bezig geweest"..
Weet niet of de mal ook mee naar Italië was of dat ze er daar een nieuwe mal van hebben getrokken.
 
Zo is het destijds ook gegaan met de "Knuiman-kit" van StarTwin (B-Art), daar zou Aprilia er een stuk of 30 van afnemen maar in plaats daarvan hebben ze er alleen maar heel goed naar gekeken en alle goede ideeën ervan gebruikt op de latere fabriekskit. Van die mallen zijn uiteindelijk ook maar een handjevol kits gemaakt.
 :-\
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Aprilia !!
« Reactie #102 Gepost op: 02-01-2012, 09:13 »
Die Aprilia blijft een geweldige fiets, lastig om aan te sleutelen maar dat geluid maakt alles goed... heb de halve Breslau met Wouter van der Beek opgereden en heb er veel van mogen genieten.. leek wel of ik naast een V8 aan het rijden was..  In 1 woord: Geweldig!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #103 Gepost op: 15-02-2012, 12:21 »
Kleine update over mijn 09 RXV 450.


Motortje is vorige week uit elkaar gegaan, mijn instelling is 'better safe then sorry' en wilde dan ook met een vers blokje 2012 ingaan. 180-190uur op de teller staan, nog nimmer ook maar naar de kleppen of iets gekeken. Probleempjes tot op heden zijn met de start motor (originele) geweest, maar sinds ik hiervoor een nieuw gewonden versie op heb zitten zijn de 'piep' en 'kreun' geluiden ook weg.


Feedback van degene die de refresh doet, blokje tip top in order van binnen, enige vervanging (naast seals en pakkingen) is de 3e en 5e versnelling, hoeft eigenlijk niet vervangen te worden maar ik rijd graag weer 180 uur zonder probleempjes, en als het blok toch open is, waarom niet?























Moraal van het verhaal is 2-ledig denk ik;


*Goede dikke olie goes a long way  :-X
*Ik rijd te langzaam om het blokje pijn te doen  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Aprilia !!
« Reactie #104 Gepost op: 15-02-2012, 12:29 »
Citaat
  Moraal van het verhaal is 2-ledig denk ik;*Goede dikke olie goes a long way   *Ik rijd te langzaam om het blokje pijn te doen  [/color]



Derde mogelijkheid: het is gewoon goed spul (geheel objectief, zonder voorliefde voor een bepaald merk of zo  :D )
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain