Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?  (gelezen 2966 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Gepost op: 21-01-2010, 23:50 »
Sta op het punt een KTM Adventure te kopen maar deze staat op een DE kenteken.
 
Frame is uit '97. blok nieuwer.
 
Hoe gaat dat in z'n werk en wat kost dat?
Hij staat al in NL, vlakbij Utreg en ik heb alleen een RBW A.
 
Alle info is welkom  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2010, 23:54 »
Zappa van de Big af ? :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2010, 00:06 »


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2010, 07:08 »
In nieuwegein zit een RDW vestiging + douane, da's "om de hoek"  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2010, 09:22 »
http://www.vraagalex.nl/
 
RDW Veendam
 
0900-nummer: 0900 0739
Alternatief nummer: 0598 39 33 30
0900 07 39 = 10ct/min
Alternatief: 0598 39 33 30
 
0900-nummer: 0900 0739
Alternatief nummer: 0598 39 33 30
0900-nummer: 0900 0739
Alternatief nummer: 0598 39 33 30
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2010, 09:27 »
Toen ik mijn TTR importeerde, had ik een "Fahrzeugbrief", dat was essentieel om te kunnen imorteren. Afspraak gemaakt bij de RDW, eendags kenteken aangevraagd (zodat ik erheen kon rijden) Wachten bij een loket, wachten in de rij, wachten bij de keuring, en wachten op de hele afwikkeling van de papierwinkel, BPM aftikken wen weer naar huis.

en toen wachten op het kenteken.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2010, 09:57 »
Een andere Dirty? gefeliciteerd Zappa

voor wat betreft dat invoeren .... ik heb geen idee
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2010, 17:47 »
In nieuwegein zit een RDW vestiging + douane, da's "om de hoek"  8)

In Amsterdam ook.... ::) maar daar zit de Belastingdienst!! in het zelfde pand.
Sinds 01-12-2009 doet de douane niets meer met de BPM!! deze taak is overgedragen aan de belastingdienst ( Apeldoorn)...!! :confused:
 
HULP BIJ JE AANGIFTE KRIJG JE NIET MEER!!! :'( :'(
 
M.a.w...... wat dat aangaat: alles zelf uitzoeken..............!!
 
Van Keuren weet ik alles ( OK........ bijna alles dan...... jij je zin!! :D )
 
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2010, 19:07 »
Thanks mannen!
 
wat me een beetje zorgen baarde was dat het een frame uit DE is uit '97 met een blok uit 2001.
 
Maar gelukig staat op het DE kenteken zooi dat het alleen een los frame betreft zonder motor.. en dat het frame e200 heeft gekost.
Vraag me af wat dat veranderd?
Geen BPM?
 
De KTM is voor de rest uit losse delen opgebouwt, wel alles orgineel behalve het voorframe/koplampen.
Wel is er de beschikking over een donor Adventure dus waarschijnlijk gaat daarvan de voorbouw/tank/kont op mijn nieuwe KTM zo dat ie geheel orgineel gekeurd kan worden.
 
Ik kan hem ook op het kentenken houden wat er nu op zit, frame nummer klopt dan alleen niet met de papieren, de crosser als enduro oplossing..........
 
En er blijft gewoon een BIG naast staan ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2010, 19:16 »
BPM loopt af na 10 jaar. Ieder jaar gaat er 10% van af (ongeveer, de echte staffel staat ook wel bij belastingdienst of RDW). Dus als ze 1997 hanteren heb je dar geen last van.

Framenummer en kenteken moeten wel overeenstemmen. Blok kijken ze niet naar voor zover ik weet.
Verder stelt die RDW keuring niet veel voor, kan zonder afspraak op een aantal ochtenden (zie site). Makkie. De voor de hand liggende dingen moeten natuurlijk wel kloppen zoals verlichting en zo.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2010, 19:38 »
Wordt nog een heel adventure ;D
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2010, 19:44 »
RDW keuring is tegenwoordig niet meer dan een schouwing. Waar vroeger nog de fiets echt werd gekeurd, is het nu belangrijk dat het framenummer met de papieren kloppen. Uiteraard moet alles erop zitten, maar het hoeft niet perse te werken. Afgelopen maandag is een vriend van me met een wr 450 naar de rdw geweest. De knipperlichten werkten niet etc etc. Goedgekeurd. Zorg wel voor het cvo certificaat (vanaf '96) vereist.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2010, 23:10 »
RDW keuring is tegenwoordig niet meer dan een schouwing. Waar vroeger nog de fiets echt werd gekeurd, is het nu belangrijk dat het framenummer met de papieren kloppen. Uiteraard moet alles erop zitten, maar het hoeft niet perse te werken. Afgelopen maandag is een vriend van me met een wr 450 naar de rdw geweest. De knipperlichten werkten niet etc etc. Goedgekeurd. Zorg wel voor het cvo certificaat (vanaf '96) vereist.

Naast papieren en framenummer wordt er nog op gelet of de banden voor gebruik op Nederlandse wegen toegestaan zijn.