Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dresden -Breslau rally  (gelezen 10594 keer)

Offline member

  • www.Havast.eu
  • Member
  • *
  • Berichten: 28
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #45 Gepost op: 22-06-2010, 02:15 »
OOO wat loopt dat mooi met turbo fluit .
Ik hoop dat alles goed is gegaan op de bank.
Hoeveel turbo druk geeft ie nu ?
En kun je nog schakelen tussen de 2 vermogens 200 of 300+pk ::)

Reed als een idioot met 300+ pk maar kreeg best op z,n falie dus hebben hem wat op de veiligere (coolere) kant afgesteld
op gemiddeld z'n 250 (nog steeds waanzinnig hoor) in top stand met 1,2 bar turbo druk en de lagere stand op 0,5 bar dus 180 pk
(ps arthur koppakking was weggeblazen op 1,8 bar !!! niet echt vreemd dus want dat kwam neer op zoon 500pk verklaart wel die whipless  ::) maar nu met de aanpassing op het blok daar geen problemen meer mee
alleen volgende dag rammeltje bij distributie.......bleek wat metaalmoeheid aan de boutkop van de nokkenas te zitten...gebroken,en dus blok weer helemaal uitelkaar  .wij zitten dus al goed in het ritme van de rally hard werk weinig slaap voldoende stress ha ha)
maar bijna alles werkt inmiddels ,en dus nu snachts even tijd om weer een filmpie te maken zie hierrrr

 p.s .voor diegene die roken...je kan m zowel aan de turbo als aan de uitlaadgassen aan steken  ;D ;D

volvo tgb 13 K.M.S part 2 HD
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets                     Twijfelen mag, aarzelen niet.

http://www.youtube.com/user/donovan2114?feature=mhum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #46 Gepost op: 22-06-2010, 21:40 »
Ik vind hem   :o 8)  Hier gaan jullie veel indruk mee maken.
Voor mij staan jullie al op de eerste plaats.
 
Heel veel plezier in Breslau en kom weer veilig terug met mooie verhalen
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • www.Havast.eu
  • Member
  • *
  • Berichten: 28
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #47 Gepost op: 23-06-2010, 02:34 »
thanks.... :D :D ;) we zullen ervoor knokken
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets                     Twijfelen mag, aarzelen niet.

http://www.youtube.com/user/donovan2114?feature=mhum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #48 Gepost op: 24-06-2010, 09:36 »
Hallo,

Succes allemaal, en hou Rallymaniacs goed in de gaten voor foto's en updates!

groeten,

Niels

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #49 Gepost op: 28-06-2010, 23:06 »
tja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus toch maar ff een berichtje uit het heetst van de strijd.    Dat het een zware rally zou worden, was vooraf bekend maar dattie Dakar-neigingen zou hebben, wisten we nog niet echt. Gisterenavond is het hele spul 500 km over de weg verplaatst naar het Poolse stadje Rezc en de mannen kwamen daar ongeveer rond 1.00 ’s nachts aan. Dan zooi afladen, motoren in orde maken, roadbook nalopen, indraaien, tent opgooien, matje opblazen en maffen maar. Inmiddels was het al rond 2.00 uur of later en Jeroen is om 6.00 opgestaan. Echte Dakarnachten dus. Met zijn arm was het ok, beetje dik maar dat werd ook al minder. Hij heeft er met het rijden gelukkig geen noemenswaardige last van gehad. Het bivak is gigagroot op een enorme kale vlakte. Wel een indrukwekkend gezicht. Het was wel weer even wennen voor Jeroen, al die herrie die een bivak produceert terwijl je probeert te slapen.   Het was lastig want ’s morgens hingen er nog een flink aantal wijzigingen voor het roadbook dus iedereen weer uitdraaien, wijzigingen overgenomen en rolletje weer indraaien. Zit je niet echt op te wachten als je denkt dat het klaar is. Enfin het is gelukt en de mannen konden aan het ontbijt. Gelukkig is de catering in dit bivak stukken beter dan in Dresden want daar denken ze nog steeds dat stoere motorhelden het redden op twee worstjes op een schoteltje als ontbijt (waar ken ik dat toch van……?) :D    Jeroen mocht starten om 8.11 en dat betekende dat hij gisteren toch 22ste is geworden. Hulde!! Het was een hele mooie route over Poolse tankbanen in een gigantisch groot militair complex. De paden lagen ongeveer anderhalve meter diep en er zaten diepe doorwadingen in. De route was zo in elkaar gezet dat je bij bruggen door het water geleid werd en niet over de bruggen…… logisch toch? Bovendien waren de cp’s lekker sneaky ook verstopt langs de kanten van het water. Al vrij snel kwam Jeroen Dirk Jan tegen. Hij was eerder gestart en was een beetje de weg kwijt. Jeroen heeft hem navigatietechnisch op sleeptouw genomen en ze hebben grote stukken samen gereden. Dat kwam uiteindelijk goed uit want in de route zat een hele diepe doorwading en de beide mannen besloten om rustigjes elkaars motor naar de overkant te brengen, lopend weliswaar want de driftige types die er vol doorheen wilden, kregen de kous op de kop en konden vervolgens een mooi tijdje de motor leegtrappen.   De navigatie was weer millimeterwerk want er staat zo’n beetje bij elke boom een situatie in het roadbook. Je moet je kop er verd… goed bijhouden want een foutje is zo gemaakt. Volgens Jeroen leek het wel een speurtocht en met zo’n korte navigatie dat je vooral geen snelheid kon maken. Maar voor zijn gevoel zat hij er goed bij. Bij de finish bleek dat er 14 cp’s waren geweest en hij had er 13?? Hij kon niet achterhalen waar hij er dan eentje gemist zou hebben maar dat raadsel zal zich morgen wel openbaren.   Gerard heeft gisteren inderdaad heel goed gereden maar vandaag ging het behoorlijk mis. Hij heeft een forse duikeling gemaakt. Hij zat in het stof vlak achter iemand en heeft waarschijnlijk ergens tegenaan gereden want hij stond eerst even te balanceren op zijn voorwiel en maakte met een vaartje van 50km een forse koprol met motor en al. Ik sprak hem vanavond nog even en hij was er toch wel beduusd van. Mens en machine zijn wat gehavend uit de strijd gekomen want zijn pols doet flink zeer. Lastig was dat alle navigatie van zijn motor gebroken was en hij dus geen route meer had. Hij is een beetje opgekruist met en achter allerlei anderen aan o.a. Henno en zo is hij toch in het bivak geraakt. Hij had de mazzel dat er na zijn val toevallig twee medics op motoren langs kwamen. Zij rijden nl ook de route om snel bij een ongeval te zijn. Ze hebben gecontroleerd of alles ok was en zo kreeg hij het sein veilig om verder te rijden. Morgen zere pols ben ik bang. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen met zijn “scary moment” zoals hij het zelf noemde. Wel 2 uur straftijd, ook scary….. Jaqueline ;) ;)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #50 Gepost op: 29-06-2010, 07:45 »
Super om dit te lezen. Wasgebeurd met Jeroen z'n arm?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #51 Gepost op: 29-06-2010, 09:05 »
bij de proloog met zijn arm blijven hangen achter een boomtak. Motor reed overigens door terwijl Jeroen beetje slordig in de boom hing. Protector stuk, crossshirt doormidden, ego gekwetst.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #52 Gepost op: 29-06-2010, 09:38 »
Zonde dat zoiets al op de eerste dag gebeurt. Gelukkig zonder echte problematische gevolgen.
Leuk verslagje weer! Ook leuk dat jullie het hier willen delen  ;)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #53 Gepost op: 29-06-2010, 15:19 »
Zonde dat zoiets al op de eerste dag gebeurt. Gelukkig zonder echte problematische gevolgen.
Leuk verslagje weer! Ook leuk dat jullie het hier willen delen  ;)
Inderdaad, leuk om te lezen :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #54 Gepost op: 29-06-2010, 21:28 »
nou, weer een update dan maar
Dag vijf zit er weer op. Niet een hele lange etappe gelukkig want na de korte nacht van eergisteren hadden de mannen behoefte aan een beetje rust. De finish van gisteren werd vanmorgen aangehouden als startlijst. 1ste 6 Rijders startten om 8.00 en Jeroen had 8.03 als starttijd meegekregen. Effe rekenen… dus bij de eerste 24. Niet slecht!! Dirk Jan startte gelijk met hem en Gerard om 8.11. Dat betekent dus dat Jeroen de streekderby leidt, tot groot chagrijn van Gerard natuurlijk. Het ge-val-letje van gisteren heeft hem toch wel tijd gekost.
Ek was de hele etappe een proef zonder stops. Geen cp’s waar de tijd even stopt om te tanken of anderszins te fourageren. De lengte van de proef was ongeveer 140 km. en het roadbook weer millimeterwerk. Helaas zaten er veel onduidelijkheden en fouten in maar gelukkig had Jeroen het redelijk in de gaten en kon hij snel corrigeren. De route voerde langs bospaden, knippenpaden en diepe geulen, kortom, uitgelezen enduroproef lijkt me. Veel rivierdoorwadingen, een heel stuk door een moeras en over fijne tankvallen van oud-communistische precisie; omstandigheden dus waar de Breslau beroemd om is.   Tijdens het telefoongesprek met Jeroen hoorde ik Gerard pruttelen op de achtergrond. Hij heeft flink de pest in dat Jeroen voor hem staat in het klassement en heeft vandaag geprobeerd om hem te kloppen. In het begin van de proef haalde hij Jeroen in maar uiteindelijk ging het mis met de navigatie en was hij een beetje het spoor bijster. Dus net niet gelukt want de één kwam om 12.40 uur binnen en de ander om 12.50 uur. Aangezien Jeroen 7 minuten eerder was gestart was het verschil toch nog 3 minuten. Niet genoeg om de 2 uur straftijd van gisteren goed te maken. Maar toch, hij is zo scherp als een mes en morgen moet het gebeuren, riep hij vanuit de achtergrond. Dirk Jan is in het zelfde rijtje gestart als Jeroen (gisteren zelfde tijd gefinisht) en in het begin lagen ze dicht bij elkaar. Op een gegeven moment raakte Jeroen hem toch kwijt en Dirk Jan klokte in op 13.20. Ab doet ook mee en ik ben heel benieuwd naar zijn verhalen want Ab maakt onderweg altijd wat mee. (Hij was ook degene die in de Tuareg zijn motor in een berbertent geparkeerd had…). Er werden net overall-uitslagen vrijgegeven tot en met dag 4 waarvan ik een paar bekende rijders zal noemen: Liefhebber 4, Snijders 10, Jeroen 18!!, Dirk-Jan 23, Herwin 32 en Ab 63. Sprak ook nog Rallymaniacs-Niels (heb het echt druk hoor tijdens zo'n telefoongesprek haha) en hij beloofde de hele lijst op de site te zetten vanavond. Hopelijk lukt dat want het doorzenden was niet makkelijk tot nu toe.
Qua ongelukken vandaag een wat mindere dag want er zijn twee motorrijder[/font]s afgevoerd in de medicopter waaronder een Ned[/size]erlander. Jeroen wist niet wie het was. Hij zag in de verte dat één van de ongelukkigen ten val was gekomen op een knippenpad. Bult 1 en bult 2 gingen nog wel maar daarna ging het dus mis. Het lijkt allemaal mee te vallen want hij had niets gehoord over ernstige dingen.Morgen verplaatst het bivak zich naar een dorp met een onuitsprekelijke naam vlakbij Walzc. Overigens lijkt het erop dat er zaterdag niet geëindigd gaat worden in Breslau oftewel Wroclaw. Heeft meen ik te maken met het feit dat ze daar niet in een zo feestelijke stemming zijn na de recente watersnood waarbij een aantal inwoners is omgekomen. Dat was 'm weer. Groeten van Jaqueline ;)

Post Merge: [time]di 29 jun 2010 20:28:25 GMT-1[/time]
huh, rare dingen in mijn tekst......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #55 Gepost op: 30-06-2010, 09:02 »
Dat krijg je bij zo'n lange text. Bedankt voor de update.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #56 Gepost op: 30-06-2010, 11:09 »
hahaha kan ook in telegramstijl hoor maar das niet leuk lezen..... ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #57 Gepost op: 30-06-2010, 12:31 »
Jaqueline bedankt voor het leuke verslag, ik hoop dat je er nog ff mee doorgaat op de zelfde manier, leuk om te lezen.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #58 Gepost op: 30-06-2010, 13:07 »
Erg leuk,bedankt en doorgaan zo aub :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #59 Gepost op: 30-06-2010, 17:41 »
Leuk verslag , gelukkig heeft Jeroen nu een kraagje aan zijn Kenny jas , kan hij gelukkig geen natte nek krijgen bij de doorwadingen.  ;D :D ;D :D
Yamaha WR250F 2015