Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad beginner  (gelezen 2506 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Offroad beginner
« Gepost op: 26-01-2010, 21:16 »
Wij zijn een stel en willen ook een keer ofroad, maar willen het omdat het voor mijn vrouw een van de eerste keren is niet te gek maken.
Heeft iemand ideeen of routes (garmin) die we eens zouden kunnen rijden, of zijn er ritten waar ook een beginner iets aan heeft en niet meteen afhaakt.
Als je alles op je af ziet komen...... rij je waarschijnlijk op de verkeerde weghelft.....?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Offroad beginner
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2010, 21:20 »
Doe een all-road dagje bij Arjan Brouwer: http://www.arjan-brouwer.nl/allroad.htm

is denk ik een aardig begin (even een eindje naar beneden scrollen op die pagina).

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Offroad beginner
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2010, 21:21 »
en hou de site van bert duursma in de gaten!   www.bertduursma.nl  of stuur m een berichtje


offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: Offroad beginner
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2010, 21:58 »
http://www.enduro.nl/endurooffroad-links/
Rechtsboven staan 6 links naar organisatoren van trainingen. Kan zomaar €200 kosten voor een dag, maar je leert er veel van en je hoeft geen eigen motor te hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Offroad beginner
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2010, 22:33 »
Het helpt ook als je even verteld waar je vandaan komt..

Er zijn verschillende plekken waar regelmatig mensen gaan "spelen" op bijvoorbeeld een braakliggend terrein, zandvlakte enz..

Dan kunnen jullie rustig eens proberen wat off road te rijden met jullie motor(en), wat voor motor(en) trouwens ? (een G450X of een R1200GS maakt ook nog wel een verschil..)
Dan hoef je niet meteen mee met een rit, soms voelen mensen zich toch opgejaagd als de groep steeds op ze moet wachten en gaan dan dingen doen die ze eigenlijk niet willen doen...

Als je op zo'n "speelplek" met meerdere mensen afspreekt kunnen zij je ook voorzien van tips en hulp (om je motor op te rapen bijvoorbeeld)..

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Offroad beginner
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2010, 23:49 »
omgeving putten zijn er routes
gemakkelijk te rijden en spannend genoeg voor iemand die begint,bij goed weer geen gekke dingen
hier een paar keer georganiseerd door hip

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Offroad beginner
« Reactie #6 Gepost op: 27-01-2010, 00:16 »
Doe eerst je vrouw een plezier en zorg voor een motor die licht genoeg is zodat zij die zelf kan op rapen en waarbij ze met de voeten aan de grond kan.
 
Dan moeten er goede banden op komen te liggen die Offroad, echt grip hebben (geeft veel meer vertrouwen).
Als zij nog nooit offroad is geweest, dan moet ze eerst leren de achterrem te gebruiken (de voorrrem afleren) en vooral leren staan op de motor bij redelijke snelheden (50-60km/u).
Zo ben ik ook met mijn vrouw offroad gegaan en ze leert nog steeds bij. Alles wat ze nu doet, doet ze automatisch; het gaan staan bij lastige passages, de achterrem op gladde/losse ondergrond, het staand schakelen. Heeft wat dagen "gekost", maar ze kan het.
Oja, en ze had een leermeester met een jaartje of 40 ervaring  :-X .
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Offroad beginner
« Reactie #7 Gepost op: 27-01-2010, 00:33 »
voorrem afleren ????
met je voorrem kan je echt hard remmen offroad,alleen leren dat je moet lossen als je aan de glij gaat
sneller kan je niet stoppen offroad(of je moet gaan leggen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Offroad beginner
« Reactie #8 Gepost op: 27-01-2010, 00:37 »
voorrem afleren ??? ?
met je voorrem kan je echt hard remmen offroad,alleen leren dat je moet lossen als je aan de glij gaat
sneller kan je niet stoppen offroad(of je moet gaan leggen)

Dat weet jij, dat weet ik, dat dacht mijn vrouw ook te weten  ;)
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Offroad beginner
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2010, 00:40 »

Dat weet jij, dat weet ik, dat dacht mijn vrouw ook te weten  ;)

leren is een proces :stupid:
en dat moet je ondervinden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Offroad beginner
« Reactie #10 Gepost op: 27-01-2010, 01:04 »
omgeving putten zijn er routes
gemakkelijk te rijden en spannend genoeg voor iemand die begint,bij goed weer geen gekke dingen
hier een paar keer georganiseerd door hip

in de voorbereiding dus binnenkort weer in dit theater, als de permafrost weer wat op blub gaat lijken  8)
gr Hilbert

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Offroad beginner
« Reactie #11 Gepost op: 27-01-2010, 01:08 »
in de voorbereiding dus binnenkort weer in dit theater, als de permafrost weer wat op blub gaat lijken  8)
Dat zal nog wel even duren :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Offroad beginner
« Reactie #12 Gepost op: 27-01-2010, 01:11 »
in de voorbereiding dus binnenkort weer in dit theater, als de permafrost weer wat op blub gaat lijken  8)

als het kan ga ik weer mee
leuke rit en goed uitgezet 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Offroad beginner
« Reactie #13 Gepost op: 27-01-2010, 05:24 »
ik zeg komende vrijdag de nachtrit van brouwer  :o

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Offroad beginner
« Reactie #14 Gepost op: 27-01-2010, 08:04 »
als het kan ga ik weer mee
leuke rit en goed uitgezet 8)
idd, en in dit jaargetijde een stuk minder stoffig ;)
 
maar BMWStel: waar wonen jullie? er zijn over het land vele mensen verspreid welke wel een keer een stel beginners op sleeptouw willen nemen :P