Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum  (gelezen 2645 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #15 Gepost op: 01-03-2010, 23:18 »
Had ik vluchtig gedaan, maar jouw expertise en leesvaardigheid kwam  me beter uit ;-)
 
thnx
 
even de moeite nemen om de polisvoorwaarde te downloaden en artikel 7.13 lezen... uitgesloten dus, geen dekking!
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #16 Gepost op: 01-03-2010, 23:23 »
Had ik vluchtig gedaan, maar jouw expertise en leesvaardigheid kwam  me beter uit ;-)
 
thnx
 

 ;D ;D :D

Post Merge: 01-03-2010, 23:25
Het zou super zijn als er een goede oplossing komt. Bij de Dakar en Heroes Legend en de FIA rally's ben je via de rally verzekerd bij Fidelia Assistance,

Handig!! http://www.fidelia-assistance.fr/
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #17 Gepost op: 01-03-2010, 23:26 »
na het lezen van vele polissen weet ik idd heel goed en snel te vinden waar de uitzondering staat... die er altijd staat!

maar nog effe geduld gewoon....!

ps. Bryan: Ook als trainer loop je een redelijk risico, een 'afstands verklaring / alles voor eigen risico blaad" laten tekenen is juridisch in Nl erg dun.... Als iemand je aansprakelijk stelt kan je het er erg moeilijk mee krijgen.

gelukkig willen we allemaal maar 1 ding: Leuk met zijn alle rijden en trainen etc.: Dus meestal gaat het goed.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #18 Gepost op: 01-03-2010, 23:27 »
na het lezen van vele polissen weet ik idd heel goed en snel te vinden waar de uitzondering staat... die er altijd staat!

maar nog effe geduld gewoon....!

ps. Bryan: Ook als trainer loop je een redelijk risico, een 'afstands verklaring / alles voor eigen risico blaad" laten tekenen is juridisch in Nl erg dun.... Als iemand je aansprakelijk stelt kan je het er erg moeilijk mee krijgen.

gelukkig willen we allemaal maar 1 ding: Leuk met zijn alle rijden en trainen etc.: Dus meestal gaat het goed.

Niet de deelnemers die daar moeilijk over doen. Maar wel de verzekeringsmaatschappijen van die deelnemers.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #19 Gepost op: 02-03-2010, 00:26 »
Dus de deelnemers van ritten moeten nooit verklaren dat ze aan een rit of training meededen in het geval van een ongeluk/schade..
 
gewoon zeggen dat je gewoon op je zelf wat aan het rijden was  ;)
 
Dit is zeker van belang, ook als je het zelf het niet wil kan je eigen verzekering of die van de werkgever iemand aansprakkelijk stellen..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #20 Gepost op: 02-03-2010, 06:39 »
Jongen: Lees even deze draad van vorig jaar door voordat jullie weer opnieuw beginnen:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6664.0

En je denk via de anwb reisverzekering verzekerd te zijn... voor risicovolle sporten, lees dan artikel 23_2a_overige sporten even aub.

of neem van mij aan: geen enkele Nederlandse reisverzekering dekt! 

En ja.. het is allemaal heel makkelijk: Zelfs de ANWB zegt dat je gewoon verzekerd bent als je ze belt... totdat je een beetje doorvraagt, of het op papier wil hebben: Dan blijkt in eens dat het toch niet zo is....

Je Zorgverzekering dekt geen repatriering, alleen als het medisch noodzakelijk is... en dat bepalen zij (en dan is het dus niet zo): Bij een aantal zorgverzekeraars is repatriering middels vliegtuig zelfs expliciet uitgesloten.

keep on dreaming!

Ik denk dat ik de rest van m'n leven maar stil in een hoekje blijf zitten... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #21 Gepost op: 02-03-2010, 19:46 »
gewoon zeggen dat je gewoon op je zelf wat aan het rijden was  ;)
 

Helaas weten de verzekeringsmaatschappijen inmiddels ook hoe ze google moeten gebruiken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #22 Gepost op: 02-03-2010, 20:20 »
Yip, daarom ook nooit met je te vinden naam op een forum
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #23 Gepost op: 02-03-2010, 21:54 »
mja.. alleen daar zijn weer 2 nadelen aan:

- Je krijgt nooit bekendheid e.d. waar je voor sponsoring van kan profiteren
- De rallyorganisatie post weldegelijk je naam.


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #24 Gepost op: 02-03-2010, 22:31 »
mja.. alleen daar zijn weer 2 nadelen aan:

- Je krijgt nooit bekendheid e.d. waar je voor sponsoring van kan profiteren
- De rallyorganisatie post weldegelijk je naam.



En we zijn met z'n allen een zootje schijtluizen die geen risico's meer durven te nemen....alles moet verzekert zijn...wat heb je nou daadwerkelijk te verliezen in onze verzorgingsstaat...ja de premies van de ...precies... :-X...ik ga maar postzegels verzamelen denk ik...veeel veiliger.... :D.........sorry hoor, ik liet me even gaan...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #25 Gepost op: 02-03-2010, 22:40 »
Nee, andersom:

We hebben een stelletje schijtluizen van verzekeraars.. die alleen nog maar willen verzekeren wat je niet hoeft te verzekeren omdat we zelf het risico wel kunnen inschatten en betalen uit een buffertje op de bank: neem bijv een tandartsverzekering, die maar tot 750 euro dekt... zodat als je echt onverhoops grote uitgaven hebt, je er nog niks aan hebt. Of een glasverzekering: Wat heb je daar nu aan... ALS er hier een ruit breekt kan ik hem zelf wel betalen hoor!

Maar verzekeren dat je naar nederland wordt overgebracht als je in Roemenie bij een amateurrally crasht, zodat je niet met de locale bestelbus (= ambulance) met een wervelfractuur overgebracht wordt naar het locale ziekenhuis (minder uitgerust dan onze huisartesenpost) en dan na 3 maanden invalide en met aids terug naar nederland mag keren ????

Tegen dat risico, wat ik zelf niet kan betalen en niet kan regelen als het echt fout gaat... en waarvan de kans klein is, daartegen zou ik me graag verzekeren ja.

(oeps.. liet ik me toch ook gaan :-) )

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #26 Gepost op: 02-03-2010, 22:47 »
Psies...ze geven een paraplu als de zon schijnt, maar owee als het gaat regenen... ;)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: verzekering voor rally gevonden op tuareg forum
« Reactie #27 Gepost op: 03-03-2010, 08:32 »
Daar ben ik van op de hoogte en heb daar een speciale verzekering voor. kost een beetje maar als het onderdeel van je werk is ben je dit in mijn ogen gewoon verplicht.
 

ps. Bryan: Ook als trainer loop je een redelijk risico, een 'afstands verklaring / alles voor eigen risico blaad" laten tekenen is juridisch in Nl erg dun.... Als iemand je aansprakelijk stelt kan je het er erg moeilijk mee krijgen.

gelukkig willen we allemaal maar 1 ding: Leuk met zijn alle rijden en trainen etc.: Dus meestal gaat het goed.
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl