Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Politiek  (gelezen 6373 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Politiek
« Gepost op: 22-03-2010, 20:51 »
Welke politieke partij draagt onze off-road hobby een warm hart toe? Of is op z'n minst tegen het afsluiten van openbare onverharde wegen?

De verkiezingen staan weer voor de deur.........
Vandaag begint het!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2010, 21:09 »
PVDWC: partij van de wildcrossers :-X Klinkt niet zo glad dat het ooit een stemmentrekker zal worden...

Volgens mij kan je het beste voor de liberale politiek van de VVD kiezen. Die zeggen leven en laten leven...

Partij voor de Dieren zou ik maar beter niet stemmen, evenals Groen Links...

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Politiek
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2010, 22:08 »

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Politiek
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2010, 22:11 »
PVDWC: partij van de wildcrossers :-X Klinkt niet zo glad dat het ooit een stemmentrekker zal worden...

Volgens mij kan je het beste voor de liberale politiek van de VVD kiezen. Die zeggen leven en laten leven...


Leven en laten leven. En vervolgens het liberale drugsbeleid willen afschaffen. Nee, de VVD is een conservatieve ouderenpartij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Politiek
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2010, 23:01 »
Misschien deze: http://www.piratenpartij.nl/

Precies, er zijn genoeg one-issue partijen te vinden, voor iedere hobby/afwijking etc kan je wel een partij oprichten. Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe die stemt, maar ik vind stemmen veel te belangrijk om dat volledig vanuit de tunnelvisie van mijn hobby/afwijking te doen. Politiek is keuzes maken en dat geld voor stemmen ook ...

groeten,

Jos

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Politiek
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2010, 23:05 »
Precies, er zijn genoeg one-issue partijen te vinden, voor iedere hobby/afwijking etc kan je wel een partij oprichten. Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe die stemt, maar ik vind stemmen veel te belangrijk om dat volledig vanuit de tunnelvisie van mijn hobby/afwijking te doen. Politiek is keuzes maken en dat geld voor stemmen ook ...

groeten,

Jos

Wat is er mis met een one-issue-partij? Je vindt net dat ene punt heel belangrijk, maar voor de rest van de punten ben je het wel eens met de gemiddelde van Nederland, kan toch prima? Het is niet zo dat als je op zo'n partij stemt dat je voor de rest geen mening meer hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Politiek
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2010, 23:14 »
Misschien deze: http://www.piratenpartij.nl/

Daar zat ik laatst ook naar te kijken  en volgens mij gaan we daar maar ook op stemmen. Erger me al jaren over het beleid wat er gevoerd wordt op privacy en telecom/online gebied helemaal omdat de lobby's gigantisch zijn en de kennis bij de uitvoerende beleidsmakers nihil is.

Denk alleen dat die weinig op hebben met crossen. Maar wellicht dat ze initiatieven vanuit de samenleving eerder een warm hart toedragen.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Politiek
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2010, 23:16 »
Daar zat ik laatst ook naar te kijken  en volgens mij gaan we daar maar ook op stemmen. Erger me al jaren over het beleid wat er gevoerd wordt op privacy en telecom/online gebied helemaal omdat de lobby's gigantisch zijn en de kennis bij de uitvoerende beleidsmakers nihil is.
Ik denk dat het interessant is om eerst de partijprogramma's af te wachten. Bits Of Freedom heeft flink actiegevoerd om juist dat punt onder de aandacht te brengen en heeft opgeroepen het ook in de partijprogramma's op te nemen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Politiek
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2010, 23:20 »
PVDWC: partij van de wildcrossers :-X Klinkt niet zo glad dat het ooit een stemmentrekker zal worden...

Volgens mij kan je het beste voor de liberale politiek van de VVD kiezen. Die zeggen leven en laten leven...

Partij voor de Dieren zou ik maar beter niet stemmen, evenals Groen Links...

Eerste lijkt me nou niet, zet zich veel meer in voor dieren welzijn, tegen bio industrie, dier proeven, jacht .... of noem maar op. Ik heb nog nooit iets gelezen over wild crossen in hun persberichten, partijprogram ....

Denk dat het meer een lokale, provinciale aangelegenheid is dan een landelijke issue.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Politiek
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2010, 00:42 »
Wat is er mis met een one-issue-partij? Je vindt net dat ene punt heel belangrijk, maar voor de rest van de punten ben je het wel eens met de gemiddelde van Nederland, kan toch prima? Het is niet zo dat als je op zo'n partij stemt dat je voor de rest geen mening meer hebt.
Zoals gezegd: iedereen moet zelf weten wat hij met zijn stemrecht doet. Maar ik kies liever voor een partij die een visie heeft op de maatschappij en dan vanuit die visie standpunten inneemt. Dan hoef je ook vooraf niet alles gedetailleerd in een verkiezingsprogramma op te schrijven en kan je ook vanuit die visie reageren op zaken die vooraf niet te voorzien zijn.

En in ons polderlandje moet je ook belangenbehartiging/lobby-en en politieke partijen niet verwarren, voor onze hobby is belangenbehartiging denk ik veel effectiever.

Maar dan nog denk ik niet dat er partijen te vinden zullen zijn die voor "ons" opkomen hoor  :P

groeten,

Jos

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Politiek
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2010, 08:05 »
En zo komen in een forum, andere gedachten naar boven.


Een partij voor het gelukkig zijn, hoe meer mensen er gelukkig zijn in een land, hoe beter het land draait. Mekaar het geluk gunnen.
Voor ons, een lekker rondje kunnen toeren in ons land, dat maakt ons gelukkig. Gelukkig zijn, daar denkt je niet over na, je ervaart het.

Elk jaar met nieuwjaar krijgt men kaartjes, met een wens, gelukkig nieuwjaar.
Van mensen dichtbij, maar ook van anderen, bedrijven. En via de TV.
Dat is een belofte, die vele niet waar (kunnen) maken.
Wensen, waar maken.

Het gaat om het inrichten van het systeem, hoe gaan we met elkaar om.

De "Be happy, make happy" partij.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Politiek
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2010, 09:54 »
Het wil ook niet zeggen dat ik op een partij zou stemmen die vóór off-road rijden is maar voor de rest er discriminerende en platte gedachten op nahoudt. Maar als er weinig verschillen zijn behalve dat ene punt dat mijn hobby betreft dan zou ik voor die laatste kiezen.

Zo heb ik ooit een op de partij voor de dieren gestemd omdat hun "one issue" mij wel aansprak. Ik was dan ook erg teleurgesteld dat ze vervolgens met alles wat Groenlinks ter stemming bracht instemden.

Maar i.d.d. is het misschien wel meer iets provinciaals dan landelijk beleid.
Vandaag begint het!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Politiek
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2010, 10:27 »
er was hier laatst een topic over gemeenteraad verkiezingen waarbij in verschillende gemeente vragen waren over onverhard, daar kwamen standpunten van de verschillende partijen naar voren.

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=8625.0

uitvoerende beslissingen worden veelal op lokaal niveau genomen, de leden van een gemeenteraad hebben hier een cruciale rol en werken met eigen inzicht ( standpunten, belangen). Zo kan het zijn dat van een partij op een bepaald onderwerp in de ene gemeente positief wordt gestemd en de andere gemeente niet.

Vaak zijn projecten oorzaak van hogere globale wetgeving. Het moeten uitvoeren van een opdracht, en dan komen andere zaken naar voren die gelijkertijd onder die noemer worden meegenomen.


Kijkend naar natura 2000
Ecologische hoofdstructuur
Plattelandsontwikkeling
enz.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Politiek
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2010, 11:08 »
Daar zat ik laatst ook naar te kijken  en volgens mij gaan we daar maar ook op stemmen. Erger me al jaren over het beleid wat er gevoerd wordt op privacy en telecom/online gebied helemaal omdat de lobby's gigantisch zijn en de kennis bij de uitvoerende beleidsmakers nihil is.

Ook GroenLinks wil een download verbod voorkomen lees ik net. Maar ja, dat ze ook wildcrossen toestaan lijkt me heel sterk  8)

groeten,

jos

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2010, 11:31 »
Normaal - Daldeejen
 
De Pertij van't Daleejen vielleicht?

Post Merge: 24-03-2010, 11:48
Ja ja Bennie had het toen al heel goed deur, de hypokriete huigelaars-sociale polizei,die hun hum vinden in de geneugden van de discussie, helaas worden hele volkstammen van dit soort hiervoor betaald en maken ons land naar de kloten, een trieste aanblik als je heden ten dage door Hummelo rijdt met al die verbodsborden voor motoren, gelukkig heb ik er schijt an, maar 't zou mooi zijn als onze sport eens behartigd zou worden en niet systematish naar de kloten geholpen wordt, t' is te gek voor woorden als je binnen 2 minuten rijden op 5 jaar leegstaand bouwterrein (op een stille allroad) door beveiligingspikken en politie gedreigd wordt met zware boetes of inbeslagname, alsof we criminelen zijn, wordt tijd dat er een orgaan komt die het voor ons op neemt, de knmv lult alleen maar met Den Haag mee, misschien moesten wij maar collectief iets organiseren, een strandrit van Den Helder naar Den Haag, met 1000 allroads of zo, tv erbij veronica, die hebben ze ook weggepest met de strandrace in Scheveningen (d christelijken) .....benieuwd naar jullie reacties, ben het zat om in een hoek gedrukt te worden,
groeten oeraap