Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Politiek  (gelezen 6385 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2010, 12:55 »
Codegroen?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Politiek
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2010, 13:34 »
he wat fijn, om te lezen dat er ook politiek geinteresseerde rijders rondhangen hier.
ik denk niet dat de politiek zich met terreinrijden bezighoud.
of het zou over een wet moeten zijn die het rijden op offroad terrein en paden helemaal verbied.
niemand zit te wachten op een paar mensen die dit als hobby hebben
zij worden toch geassosieerd met risico herrie makende belhamels die de hele natuur in de war brengen.
het enigste wat zij (wij) hierop kunnen antwoorden is ons gedragen en rekening houden met andere gebruikers van de van de weg af tereinen.
ja en ons verenigen in clupies, er zijn er al zo veel, en iedereen wil het zijne bereiken met nieuwe regeltjes.
en dat is nu net nie wat we wille.
maar er zit nix anders op om ons te verenigen, ben ik bang.
zucht.......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Politiek
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2010, 14:37 »
Codegroen?

Noppy voor president!  8) O nee, het zijn kamerverkiezingen, geen premiersverkiezingen.

Natuurlijk staat offroad rijden niet in het middelpunt van de politieke belangstelling (ik zie het al voor me, root lijsttrekkers debat: meneer Cohen, meneer Wilders, wat vindt u nu van de verbodsborden in Hummelo?).

Voor de goede orde; dat de politie de intentie van de wetgever handhaaft lijkt me niet meer dan logisch (hmm, waarschijnlijk geen populair standpunt, maar van de andere kant ben ik  daar  op een heleboel andere gebieden ook blij om).

Als we het niet eens zijn me de wet moet je bij de politiek zijn. Dat kan op twee manieren: een politieke partij oprichten of de krachten bundelen in belangenbehartiging/lobby-en. Dan lijkt mij het tweede het meest effcient en haalbaar.

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2010, 15:04 »
Het probleem is dat onze politici voor ons beslissen op díe punten die niet in hun regeerakkoorden of partijprogramma's staan.

Daar komt Brussel nog eens bij en ineens is er wetgeving over met hoeveel velletjes papier je minimaal en maximaal je kont mag/moet afvegen...

Handhavers (toiletjuffvrouwen) die een BOA-status krijgen en je kont komen controleren. Ze hebben hiervoor een speciale sleutel om ongevraagd steekproeven te kunnen nemen.

Etc. Vul maar in...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2010, 15:37 »
Nou ik ben politiek niet zo geinterreseerd, zijn toch maar een stelletje zakkenvullers en meelopers, en zichzelf "belangerijk "proberen te maken in eindeloze discussie's, en dan maar door blijven discusieren op kosten van Jan met de pet, en over onze politie maar te zwijgen, wat een stelletje angsthazen, stiekum met een lazergun achter een bosje kruipen daar zijn ze goed in, maar als je ze nodig hebt of er echte problemen zijn dan gaan ze liever een straatje om,

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: Politiek
« Reactie #20 Gepost op: 24-03-2010, 15:41 »
Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe die stemt, maar ik vind stemmen veel te belangrijk om dat volledig vanuit de tunnelvisie van mijn hobby/afwijking te doen. Politiek is keuzes maken en dat geld voor stemmen ook ...
:stupid:

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #21 Gepost op: 24-03-2010, 15:46 »
Een mooie protestrit zoals ik reeds zei met een paar honderd enduro's en offroads over't strand naar den haag, dan komen we denk ik wel in de politieke belangstelling te staan!
Ik heb erg lange tijd aan de andere kant van de plas gewoont en daar hebben ze wel speciale "ATV" paden voor de off road georienteerde burger, en houden ze wel daadwerkelijk rekening met iedereen zoals het in een democratie betaamt, dat is hier ver te zoeken, waar crossbanen verdwijnen en plaats maken voor golfbanen, waar de hoge heren met hun veels te dikke beierse voertuigen een balletje kunnen slaan en hun volgende "politieke" bestemmingsplannen kunnen uitwerken om hun reeds goed gevulde zakken nog wat meer te laten uitdeien, voor de oude dag

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #22 Gepost op: 24-03-2010, 16:06 »
Goed gesproken!

Een mooie protestrit zoals ik reeds zei met een paar honderd enduro's en offroads over't strand naar den haag, dan komen we denk ik wel in de politieke belangstelling te staan!
Ik heb erg lange tijd aan de andere kant van de plas gewoont en daar hebben ze wel speciale "ATV" paden voor de off road georienteerde burger, en houden ze wel daadwerkelijk rekening met iedereen zoals het in een democratie betaamt, dat is hier ver te zoeken, waar crossbanen verdwijnen en plaats maken voor golfbanen, waar de hoge heren met hun veels te dikke beierse voertuigen een balletje kunnen slaan en hun volgende "politieke" bestemmingsplannen kunnen uitwerken om hun reeds goed gevulde zakken nog wat meer te laten uitdeien, voor de oude dag

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #23 Gepost op: 24-03-2010, 16:18 »
Dank je,
als ik bij deze nog eens stapje terug mag gaan in de tijd, Bennie had destijds een vooruitziende blik, hij vertaalde zijn blik in z'n liederen en zag het in de jaren '70 reeds aankomen,
De werkelijkheid van zijn teksten is de tijd waarin we helaas heden ten dage in aanbeland!http://www.youtube.com/watch?v=NMpZiTYJGRo
 

Post Merge: 24-03-2010, 16:18
Normaal - hiekikowokan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Politiek
« Reactie #24 Gepost op: 24-03-2010, 16:42 »
kijk dit zijn ze
prachtig man

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #25 Gepost op: 24-03-2010, 18:38 »
Ja mooi he, nog een paar "wieze" levenslessen veur de Allroadmaniakker
 
Normaal - Politiek
 
groeten oeraap

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Politiek
« Reactie #26 Gepost op: 24-03-2010, 19:00 »
Toch ben ik het niet met jullie eens dat een politieke partij zich niet voor ons zal opkomen.

De lobby zou ons moeten aanprijzen als sportieve recreant. Mensen die graag aan lichaamsbeweging doen. Dat is toch een hot issue de laatste tijd en ik denk ook dat politici daar wel oren naar hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #27 Gepost op: 24-03-2010, 19:24 »
Jouk,

Daar zit ook meteen ons imagoprobleem: ruiters en motorrijders worden gezien als luie flikkers, die iemand of iets anders het zware werk laten doen.

Het is pas na een afdelingsuitje dat de a-sportieve bestuurders in aanraking komen met bijv. een paardrijclinic en vervolgens 2 dagen bol staan van de spierpijn. Dan pas beseffen ze dat dat een echte sport is.

Als ze een motorsportclinic zouden doen dan zou je ze de eerste twee dagen niet eens meer op kantoor zien!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Politiek
« Reactie #28 Gepost op: 24-03-2010, 19:34 »
Ja mooi he, nog een paar "wieze" levenslessen veur de Allroadmaniakke
 
Normaal - Politiek
 
groeten oeraap
kan er gean genoeg von kriegen

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Politiek
« Reactie #29 Gepost op: 24-03-2010, 20:04 »
Jouk,

Daar zit ook meteen ons imagoprobleem: ruiters en motorrijders worden gezien als luie flikkers, die iemand of iets anders het zware werk laten doen.


Is dat zo? Daar geloof ik niks van.